ساحل درک ؛ پیوند کویر و دریا

۱۰
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ساحل درک بسیار تمیز است. هیچ نشانه‌ای از زباله دیده نمی‌شود. درک به پاک‌ترین ساحل ایران مشهور است. زیباست و حیف است آن را نبینیم.
ساحل درک

نمی‌دانم ترکیب عجیب کویر، نخل و دریا را دیده‌اید؟ وقتی که دریا از دور نمایان می‌شود، صحنه بسیار زیبایی برای گردشگران خواهد بود که ده‌ها، حتی بیشتر تصویر را برای عکاسی مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. درست شبیه عکس‌های رویایی که قبلاً از این منطقه دیده بودید، نخل‌های بلند قد که شاخصه کویر است و ساحل زیبا و آن دریای شگفت‌انگیز که همه به یکدیگر دوخته شده‌اند. امروز به ساحل درک می‌رویم. فقط اینجاست که می‌توانید این همه زیبایی را کنار هم ببینید. درست خواندید. ساحلِ دَرَک چابهار، در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان و در روستایی به همین نام قرار گرفته است. با ما همراه باشید.

روستای زرآباد چابهار

روستای درک

برای آن که به این ساحل زیبا برسید باید به ۱۷۰ کیلومتری شهر چابهار و در امتداد مسیر سواحل مکران و در فاصله ۱۰ کیلومتری از روستای زرآباد بروید. روستای درک همان‌جاست. جایی که کویر و دریا به یکدیگر دوخته شده‌اند. یک زمین پوشیده از نخل که به کازابلانکای ایران معروف است. می‌توان گفت دیدن ساحل درک برای همه گردشگران از واجبات است.

مردهای درک بلوچ هستند. پیراهن‌های سفید بلند بر تن دارند. لباس زنان‌شان رنگارنگ است. پر از سوزن دوزی‌های دیدنی است و پر نقش و نگار. درک ۱۰۴خانواده دارد. همگی مهمان‌نواز و خونگرم هستند. گردشگری بخشی از درآمد روستایی‌ها به شمار می‌رود. پس خوب است غذاهای محلی‌شان را سفارش دهید که زنان روستا آن‌ها را می‌پزند. قیمت گرانی هم ندارند.

مردم روستای درک

ساحل درک

گفتیم در ساحل درک ، کویر و دریا به هم پیوند می‌خورند. فکرش را بکنید! سواحل مرجانی، ماسه‌ای و صخره‌ای. همه با هم یک جا. یک ترکیب فوق‌العاده. این ساحل نزدیک اقیانوس هند است. ممکن است با این تفاصیل فکر کنید درک در محدوده‌ای خشک و بیابانی است. اما اشتباه نکنید. درک منابع آب شیرین دارد. زمین را دو متر بکنید هم به آب می‌رسید. همین موضوع باعث شده کشاورزی آن‌جا هم رونق بگیرد.

اتفاقاً جالب است به شما بگویم این‌جا، بهشت طبیعت‌گردان است. این ساحل بکر خیلی اتفاقی به عنوان یک پدیده گردشگری کشف شد. یکی از کاربران توییتر این کار را کرده است. او از بومیان محدوده درک بود. عکس‌های غروب و طلوع خورشید درک را منتشر کرد. بعد از آن گردشگران زیادی عاشق درک شدند.

ساحل درک بسیار تمیز است. هیچ نشانه‌ای از زباله دیده نمی‌شود. درک به پاک‌ترین ساحل ایران هم مشهور است. غروب این ساحل بسیار زیباست، درختان نخل در پس‌زمینه نارنجی آسمان و انعکاسی که خورشید در آب انداخته است بسیار لذت بخش است. ستارگان بی‌شمار هم که دست کمی از آسمان کویر ندارند، کنار ترکیب ماه و نخل‌ و دریا به شکل دیوانه کننده‌ای می‌درخشند.

دیدنی های کازابلانکای ایران

روستای درک کجاست؟

باید به استان سیستان و بلوچستان بروید و به چابهار برسید. خط ساحل را در کنار دریای عمان پیش بگیرید و به سمت شهر کنارک برانید. دهستان زرآباد شرقی را پیدا کنید. بهشت گمشده ایران همان‌جاست. روستای درک. بار و بندیل‌تان را ببندید. به سیستان و بلوچستان سفر کنید. شگفت‌انگیزترین چشم‌انداز دنیا منتظر شماست. ساحل درک ۱۷۰ کیلومتر با چابهار فاصله دارد. از روستای درک نیز ۱۰ کیلومتر دورتر است.

اقامت در روستای درک

ساحل درک تازه کشف شده است. هنوز امکانات گردشگری زیادی آن‌جا نیست. می‎توانید روی سکوهای ساحل چادر بزنید. همچنین می‌توانید به خود روستای درک بروید. در خانه‌های روستایی با هزینه‌ای معقول اقامت کنید. به نفع روستاییان هم هست. فروشگاه و پمپ بنزین از اینجا دور است. حواستان به نیازهای فوری خودتان باشد.

اقامت در روستای درک

تور روستای درک

چابهار و آن حوالی، از خنک‌ترین بنادر دنیا است. بنابراین خیلی از تورهای گردشگری برنامه سفر خود را به روستای درک از اوایل زمستان تا اواخر بهار می‌چینند. برای این که از همه جذابیت‌های این روستا و ساحل زیبای آن بهره ببرید می‌توانید در تور روستای درک و یا تور چابهار نام‌نویسی کرده و با کلی خاطره خوب بازگردید. درک از نیمه زمستان تا نیمه‌های بهار عالی است. اوایل پاییز تا نیمه‌های آن هم زمان خوبی است. هوا و چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی خواهید دید.

حرف آخر

سیستان و بلوچستان و ساحل درک دیدنی و لذت‌بخش است. پس خوب است سعی کنیم به طبیعتش آسیب نزنیم. زیبایی‌های زمین برای همه نسل‌هاست. در ساحل درک غریق نجات وجود ندارد. امکانات پزشکی و کمک‌های اولیه دور است. حتی اگر شناگر حرفه‌ای هستید باز هم لطفاً به آب نزنید. خودتان را به دردسر نیندازید. به ریسکش نمی‌ارزد. به علاوه خبر خوب این که کلنگ احداث کمپ گردشگری در روستای درک به زمین خورده است. با احداث یک کمپ، رفاه عمومی گردشگران منطقه بالاتر می‌رود و امکان اقامت و شب‌مانی راحت‌تر هم مهیا می‌شود.

برای خواندن مطالب بیشتر گردشگری به مجله دلتا مراجعه کنید و صفحه گردشگری آن را حسابی بگردید.

تصاویر چابهار

۱۰ دیدگاه

  1. شمس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    با تشکر از شما و سایت دلتا که گردشگری ایران عزیز مان رابااین عکسهای زیبا و دلنشین به ما نشان
    می دهند و با این گردشکری ها آشنا میکند

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    به نظر جالب و دیدنی باشه

    پاسخ

  3. زارع

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۲۹ ب٫ظ

    ترغیب به سفر شدم

    پاسخ

  4. مسرور

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    خیلی جالب بود
    امیدوارم زودتر شناخته بشه

    پاسخ

  5. ابراهیمی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    عالی ایکاش فرصت شود هم از لحاظ زمانی و هم مالی که گذری بر ساحل درک داشته باشیم

    پاسخ

    • هاتف

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ایران چهار فصل همیشه زیباست

      پاسخ

  6. مدیری

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۲۴ ب٫ظ

    مطالب خوبی داره

    پاسخ

  7. سلیمی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    ممنون واقعا عالی بود

    پاسخ

  8. زارع

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۹ ب٫ظ

    بسیار جاد بود
    سپاس

    پاسخ

  9. آقازاده

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۶ ب٫ظ

    دمتون گرم عـــــــــــــ❤ــــــــــــــالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…