پرندگان بهشت چگونه اند؟ + ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرندگان بهشتی از زیباترین پرندگان این کره خاکی هستند که گاه انسان از تنوع فرم و رنگ آنها انگشت حیرت به دندان می گزد. این موجودات جالب در ایام مختلف به هنگام انتخاب زوج حرکات جذابی را انجام میدهند که در ویدئوی زیر تقدیم می‌شود.

نگاهی به انواع پرندگان بهشتی

پرنده ویلسون (Wilson’s Bird)

این گونه از پرندگان بهشتی در مالزی وجود دارند و بطور کلی زیستگاه آن‎ها در جنگل‌های کم باران است. بیشتر رنگ‌های این پرنده، قرمز و سیاه با تاج‌هایی به رنگ زرد و فیروزه‌ای است. آنها از حشرات کوچک و میوه‌ها تغذیه می‌کنند و به دلیل از دست دادن زیستگاه در حال انقراض هستند.

پرندگان بهشتی

 شاهِ پرندگان (King Bird)

این پرنده به عنوان رنگین‌ترین گونه در میان پرندگان بهشتی شناخته شده است. اندازه ای حدود ۱۶ سانتی متر دارد. آنها میوه هایی چون پرتقال را دوست دارند و در جنگل‌های گینه نو فراوان هستند.

پرندگان بهشتی

پرنده راجیانا Raggiana Bird

این پرنده بهشتی همچون شاه پرندگان در جزیره گینه نو است؛ اما اکثر آنها در جنوب و شمال شرق این جزیره توزیع شده‌اند. این پرنده روشی متفاوت در پرواز دارد.

پرندگان بهشتی

پرنده قرمز(Red Bird)

پرندۀ قرمز رنگ  نوعی دیگر از پرندگان بهشتی است که به خاطر پرهای قرمز براقش ظاهری غیر معمولی به خود گرفته است. این پرنده در اندونزی زندگی می‎کند. آنها از انواع توت‌ها و پرتقال‌ تغذیه کرده و در طول فصل جفت‌گیری، پرندگان نر با انجام نمایش‌های تحسین برانگیز، جنس ماده را جذب خود می‌کنند.

پرنده بهشتی قرمز

پرنده روبان داربهشتی Ribbon-Tailed Astrapia

این پرندگان به خاطر دم سفید و مانند روبان خود به این نام معروفند؛ و در محدوده جنگل‌های آلپ در غارهای مرکزی گینه نو پیدا شده‌اند. این پرندگان در پرواز دچار مشکل هستند و تنها دلیل آن دم بلندی است که دارند، و هدف از این دم‌های زیبا، جذب پرندگان ماده است.

مطلب پیشنهادی:  چیز کیک خرمالو بدون فر با بیسکویت

پرنده بهشتی

زیباترین پرنده بهشت Greater Bird of Paradise

این گونۀ فوق‌العاده زیبا در تپه های جنوب غربی گینه نو و اندونزی وجود دارد.عنبیه آنها به رنگ زرد است و عاشق حشرات و دانه‌‌ هستند.

پرنده بهشتی

پرنده تفنگدارویکتوریایی Victoria’s Riflebird

این پرنده بسیار کوچک است و در مناطق گرمسیر و مرطوب زندگی می‌کند و به تازگی در شمالِ شرقی استرالیا یافت شده است. نامگذاری این پرنده به نام ویکتوریا به دلیل شباهت آن با ظاهر تفنگداران انگلیس است.

پرنده بهشتی

پرندۀ دم سیمی Twelve-wired Bird

این پرنده بهشتی دُمی دارد که گویا به آن ۱۲ سیم وصل شده است.عِنبیه چشمان این پرنده قرمز رنگ بوده و در سراسر اندونزی این پرنده را می‌توان پیدا کرد.

پرنده بهشتی

پرنده کوچک بهشت Lesser Bird of Paradise

این پرندگان زیبا اغلب در جنگل های باتلاقی کمین کرده و در شمال گینه نو یافت می‌شوند و از اغلب میوه ها و حشرات تغذیه می‌کنند.

پرنده بهشتی

پادشاه ساکسون king of saxon

این پرنده از نژاد ژرمن بوده و عاشق انواع توت‌ها است.آن ها صدایی بسیار زیبا دارند و طرفداران این گونه از پرندگان بهشتی نوای سِحر انگیزش را ،شگفت انگیزترین صدا در دنیا می‌دانند.

پرنده بهشتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…