درحالی که میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران به آستانه چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده، آپارتمان‌های نوساز با قیمت کمتر از این رقم نیز در بسیاری از مناطق تهران معامله شده است.

درماه‌های اخیر قیمت آپارتمان‌های نوساز با افزایش دست‌کم ۱۰ درصد روبه ‌رو شده است. این درحالی است که  برخی از خریداران این گروه ازآپارتمان‌ها برای خرید خود تردید دارند.

این دسته از خریداران به امید اینکه از قیمت‌های تازه استقبال نشود و فروشنده‌ها ناگزیر به سطح قیمت های تابستان بازگردند، اکنون از خرید منصرف شده‌اند.

واحدهای نوساز تا حداکثر پنج سال ساخت که از پرخریدارترین آپارتمان ها به شمار می روند، طی سال های پیاپی همچنان درصدر تقاضای خریداران قرار دارند.

در شرایط کنونی که راهکاری برای نظارت برنوسان قیمت در بازار آپارتمان‌های نوساز اعمال نشده است، جدای از کسانی که هم اکنون دست نگه داشته یا از خرید نوساز منصرف شده‌اند، بخشی از خریداران مسکن تلاش می‌کنند با چانه‌ زنی در همین بازار خرید خود را در گروه نوسازها و تازه‌سازها انجام دهند.

در این  میان عده‌ای از متقاضیان نوساز در حالی در خرید واحد مسکونی نوساز مصمم اند که بودجه آنها با قیمت‌های چند ماه قبل این آپارتمان‌ها تناسب دارد و متناسب با رشد نقطه ‌ای حدود ۱۰ درصدی قیمت مسکن، تغییر نکرده است.

این افراد ناگزیرند آپارتمان‌های نوساز در مناطق جنوبی تهران را انتخاب کنند یا در صورتی که قصد خرید در مناطق مصرفی و متوسط را دارند، به خرید آپارتمان‌های کم متراژ ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی روی آورند.

بررسی داده‌های سامانه اطلاعات بازار املاک ایران از آخرین معاملات ثبت‌شده در هفته‌های سپری شده از آذرماه، نشان می‌دهد صدها نفر از خریداران مسکن در تهران طی این مدت به سراغ آپارتمان‌های نوساز کمتر از۳۰۰ میلیون تومان رفته‌اند.

مشاوران املاک نیز بر این باورند که طی هفته های اخیر تقاضای خرید آپارتمان نوساز در جنوب تهران با توجه به سطح قیمتی مناسب‌ تر بیش از مناطق مصرفی بوده است.دنیای اقتصاد

بیشتر ببینید در همه عناوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…