۱۰ روش برای خوش بین بودن در زندگی

۸
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در دنیای واقعی نمی‌توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند. خوشحالی، حالتی از ذهن است که کاملا می‌تواند تحت کنترل شما باشد. محیط پیرامون خود را به گونه‌ای مهیا سازید که فرصت‌هایی بـرای شناختن و لذت بردن از جنبه‌های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد. برای شاد بودن تلاش کنید.
خوش بین بودن

هر فردی در زندگی خود روزهایی را تجربه کرده که برایش ناخوشایند بوده است. اما نارضایتیِ مزمن می‌تواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب به روش‎هایی برای خوش بین بودن و دور شدن از افکار منفی می‎پردازیم.

روش هایی برای خوش بین بودن افراد:

۱ – خوش بین بودن را تمرین کنید. بـه زندگی با دیدِ مثـبـت نگاه کنید، تا از احساس انرژی و خوشحالیِ بسیار زیادی که در پایان نصیبتان خواهد شد، متعجب شوید. بـه یاد داشته باشید که افراد شاد و مثبت، بیشتر می‌توانند دیگران را مجذوب خود کنند.

۲ – دید وسیعی داشته باشید و اجازه ندهید مسایل کوچک شما را آشفته کند. بـرای رسیدن بـه هدف خـود پایدار و مقاوم باشید. ممکن است در این راه بـا موانعی مواجه شوید. به سرانجام و پاداش تلاش‎تان فکر کرده و از ناخرسندی به خاطر مسائل کم اهمیت دوری کنید.

۳ – سپاس‎گزار باشید و از دیگران قدردانی کنید.

۴ – از زندگی لذت ببرید و به کارهایی مشغول شوید که از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برید.

۵ – از جسم خود مراقبت کنید. تغذیه خوب داشته باشید و ورزش کنید.

۶ – برنامه های خود را تغییر دهید. برنامه های روزانه خود را عوض کرده تا انرژی جدیدی پیدا کنید. مرز مشخصی بین کار و تـفریح ایـجاد کنید. برای فعالیت‌های سرگرم کننده یا تفکر در محیطی آرام، از خانه خارج شوید.

خوش بین بودن

۷ – با مردم در تماس باشید. با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آن‌ها باخبر شوید.

۸ – خلاق باشید. فعالیت روزنه‌ای برای دستیابی به خلاقیت خوددر نظر بگیرید. مهم نیست که چـقدر مشغله داشته باشید یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی‌حالی کنید، اگر زمانی را برای انجام فعالیت‌های خلاقانه اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم‎تر خواهید داشت.

۹ – با شخصی که به شما انرژی مثبت می‎دهد صحبت کنید. یکی از دوستان خود را برای هم صحبتی و بیان احساسات و عقاید خود انتخاب کنید. مطمئن شوید او در مورد شما قضاوت نکرده و این را هم بدانید که مشکلات شما را حل نخـواهد کرد. ولی بـه حرف‌هایتان گوش می‌دهد، چرا که می‌داند ممکن است در فرصتی دیگر، شما نیز همین کار را برایش انجام دهید.

۱۰ – بخشنده باشید. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسی یا خودتان را به‌خاطر چیزی که اتفاق افتاده یا گفته شده مورد بـخشایش قرار دهـید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمی‌توانید زمان را بـه عـقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن نومیدی‌ها و شکست‌های گذشته دوباره بدست آورید.

در دنیای واقعی نمی‌توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند. خوش بین بودن، حالتی از ذهن است که می‌تواند کاملا تحت کنترل شما باشد. محیط پیرامون خود را به گونه‌ای آماده کنید که فرصت‌هایی بـرای شناختن و لذت بردن از جنبه‌های مثبت و خوشایند زندگی را برایتان فراهم آورد. برای شاد بودن تلاش کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت روان ازصفحه خانه سلامت  مجله دلتا بازدید کنید.

۸ دیدگاه

  1. حجتی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۱۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. برزین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ق٫ظ

    درست زندگی کردن هنر مندیست

    پاسخ

  3. هاتف

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۹ ب٫ظ

    همیشه شاد و سلامت باشید

    پاسخ

  4. هایک

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  5. میرعبدالباقی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۳۲ ب٫ظ

    خوش بینی باعث لذت بردن از زندگی میشود

    پاسخ

  6. سلیمی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    سپاس فراوان

    پاسخ

  7. زارع

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    خیلی ممنون

    پاسخ

  8. ابراهیمی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    خیلی وقتها فراموش میکنیم که برای چه تلاش میکنیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…