لنت ترمز آوازه خوان!؟ (+ویدئو)

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از ما در پارکینگ خانه مان حداقل یک خودروی سواری را پارک کرده‎ایم وهر روز به نوعی از آن استفاده می کنیم.گاهی اوقات هنگام شروع رانندگی و یا در حین آن شنیدن صدای سوت ازلِنت ترمز خودروی شما ممکن است آزارتان داده باشد،برای دانستن علل آن و رفع عیب ترمز خودروی خود این مطلب را بخوانید.
لنت ترمز

در هنگام رانندگی نرمیِ پدال و بی‎صدا بودنِ ترمزها نشانۀ خوبی است و گاهی هم ممکن است با فشار دادن پدال، صدای سوت از  لِنت ترمز  به گوش برسد، خونسردی خود را حفظ کنید، لزوما” هر صدایی هم نگران کننده نیست.

لنت ترمز

در باره وضعیت لِنت های ترمز باید موارد ذیل را همواره در نظر داشته باشید:

  1. اگر لِنت ترمز شما نو است باید بدانید که، به مرور زمان با فشار پدال ترمز ،لِنت ها به دیسک چسبیده و کم‎کم خورده می شوند . حداقلِ میزان ضخامت لِنت ها قبل از تعویض ۵ میلیمتر است، اگر شما از خودروی خود به طور معمول استفاده می‎کنید، حدود شش تا هشت ماه طول می کشد تا به میزان یاد شده خورده شود، در این زمان باید هرچه سریع‎تر لِنت عوض شود، چون در صورت تعلل، با تمام شدن آن دیسک آسیب می‎بیند.
  2. طول عمر لِنت ترمز بستگی زیادی به کیفیت تولید آن و وضعیت دیسک دارد. اگر لِنت بی کیفیت باشد، طول عمر کمتری خواهد داشت، وحتی ممکن است ناخالصی های آن به دیسک هم صدمه بزند.
  3. وضعیت دیسک هم در طول عمر لِنت تاثیر دارد. دیسک باید صاف و بدون تاب بوده و لبه نیز نداشته باشد.

لنت ترمز

صداهای مختلف لِنت ترمز

  1. صدای خِرخِر: این صدا در اکثر مواقع به علت تمام شدن لِنت ایجاد می‎شود، در این هنگام زائده آهنی کنار آن به لبه دیسک خورده و این صدا را ایجاد میکند، و باید برای جلوگیری از خط افتادن دیسک، هر چه زود‎تر لِنت ترمز را تعویض کرد.
  2. صدای سوت: این صدا چند دلیل ممکن است داشته باشد مانندِ: کیفیت پایین لنت ها ، جا نیفتادن درستِ لِنت روی دیسک ، داغ شدن بیش از حد لِنت و دیسک ،لبه دار بودن دیسک و شیشه ای شدن سطح لِنت، در این موارد با خط انداختن سطح لِنت در بیشتر مواقع مشکل حل می‎شود. در مورد لبه دیسک هم باید قسمتی از لِنت را که با آن در تماس است، تراش داد تا صدا برطرف شود.
  3. صدای تِق تِق: این صدا مربوط به ترمز های ای بی اس ABS است و اگر ترمز خودروی شما معمولی است، احتمالا” قطعاتِ نگهدارنده لِنت لَق شده و نیاز به بازدید دارند.
  4. در بارۀ صدای سوت که معمولا در ابتدای استفاده از لِنت های نو شنیده می‎شود، باید گفت که برای حل آن راهی نیست جز آنکه، در سرعت متوسط حدود پنجاه کیلومتر ترمز های آرامی بگیرید تا سطح لِنت با دیسک هماهنگ و صدا قطع شود.

در هرحال صدای  لِنت ترمز نشان دهنده وضعیت آن است، با دقت به آن گوش دهید و با بررسی نوع صدا و فهمیدن علت آن در هزینه های بعدی صرفه جویی کنید.

منبع:دیوار

۳ دیدگاه

  1. الهی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ب٫ظ

    جالب

    پاسخ

  2. سهیل ساعت چی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۱۳ ب٫ظ

    کاربردی بود
    تشکر

    پاسخ

  3. سعیدرستمی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۵۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…