۹ علت که موجب کاهش شنوایی می‌شود

۹
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش شنوایی سبب خشم و نا امیدی در روابط، افسردگی، احساس پارانویا و اضطراب خواهد شد. از آن طرف عواملی وجود دارند که این پدیده را تسریع می‌کنند.
kaheshe shenavayee 9 علت که موجب کاهش شنوایی می‌شود

با گذشت زمان میزان شنوایی ما نیز تغییر می‌کند، اما این به این معنی نیست که الزاماً همه افراد باید از سمعک استفاده کنند. یا دچار ناشنوایی شوند. در این مطلب برخی از اعمالی‌ که روند کاهش شنوایی را سریع‌تر می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

وارد شدن آب در گوش‌ها

به گزارش مجله دلتا؛ برای اکثر مردم شنا کردن در آبِ آغشته به کلر، بی‌ضرر است. برای برخی دیگر در هنگام شنا، آب در کانال گوش جمع شده و تبدیل به بستر مناسب برای پرورش باکتری‌ها می‌شود. این باکتری‌ها می‌توانند موجب بیماری شوند که برای درمان آن اگر به موقع اقدام نکنید، موجب کاهش شنوایی می‌شود.

حبس نفس برای رفع فشار گوش

بسیاری از مردم، در پرواز با هواپیما به خصوص هنگام نشستن و برخاستن آن در گوش خود احساس فشار می‌کنند. برای از بین بردن این ناراحتی، برخی از افراد بینی خود را گرفته و سعی می‌کنند به آرامی هوا را از دهان خارج کنند.

استفاده از گوش‌پاک‌کن

کاهش شنوایی با گوش پاک کن

متخصصان شنوایی استفاده از گوش‌پاک‌کن برای تمیز کردن گوش‌ها را توصیه نمی کنند؛ زیرا موجب تخریب پرده صماخ گوش و کاهش شنوایی می‌شود. اگر در گوش موم بیش از حد وجود دارد، بهتر است پزشک‌ آن ها را خارج کند.

خوابیدن با محافظ‌های گوش

افراد زیادی هستند که خواب‌شان سبک است یا همسرانی دارند که هنگام خواب، خروپف می‌کنند؛ بنابراین ناچار به استفاده از محافظ گوش هستند. استفاده از پوشش گوش می‌تواند بسیار مفید باشد اما مهم است که استفاده از آن‌ها با دقت مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا ممکن است باعث ناراحتی در گوش، عفونت‌های قارچی و عوارض دیگر شود.

صدای بلند موزیک

تحقیقات اخیر نشان داده است که کلاس‌های ورزشی، سطح صدایی تقریباً مانند یک موتور جت در ارتفاع ۲۵ متری را دارند که بیش از ۱۰۰ دسی‌بل است. این می‌تواند باعث از دست رفتن دائمی شنوایی شود.

گوش دادن به موسیقی در حین دویدن

کاهش شنوایی به دلیل موسیقی بلند

اگر در حال دویدن در خارج از منزل یا روی یک تردمیل هستید، به احتمال زیاد صدای دستگاه پخش MP3 یا تلفن همراه خود را زیاد می‌کنید تا بر سروصدای ترافیک یا صدای تردمیل غلبه کند. این افزایش حجم صدا ممکن است موجب کاهش شنوایی یا از دست دادن دائمی آن شود.

سفر با هواپیما در حال سرماخوردگی

اگر سرما خورده‌اید و سعی نکرده‌اید آن را با دارو درمان کنید، بهتر است سفر خود را به تعویق بیندازید. امکان دارد در حین پرواز، به دلیل متعادل نبودن فشار وارده بر گوش ها، دچار گوش درد شوید. همچنین ممکن است برای چند روز شاهد افت شنوایی یا در موارد شدید، خونریزی یا پارگی پرده صماخ باشید.

استرس ناشی از زنگ زدن گوش

وِزوِز گوش، که اغلب به عنوان “زنگ در گوش” شناخته می‌شود، سروصدایی است که بدون وجود یک محرک صدادار در محیط، داخل گوش شنیده می‌شود. وزوز گوش یک علامت است، نه یک بیماری، و عوامل بسیاری وجود دارد که ممکن است موجب ایجاد آن شود. مطالعات نشان داده‌اند که استرس می‌تواند موجب تشدید زنگ گوش شود.

امتناع از دریافت سمعک هنگام کاهش شنوایی

استفاده از سمعک

درمان ضایعات شنوایی را به تأخیر نیندازید. گاهی شاهد آن هستیم که مبتلایان به کاهش شنوایی، درمان مشکلات شنوایی را به تأخیر انداخته‌اند، زیرا آگاه نیستند که درمان زودهنگامِ این عارضه، می‌تواند کیفیت زندگی‌شان را تغییر دهد.

منبع: تبیان

۹ دیدگاه

  1. علی فرجی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

    آمزنده و کاربردی بود .
    متشکر

    پاسخ

  2. نژادی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۴ ب٫ظ

    ممنون از مطالب آموزنده تون

    پاسخ

  3. آرین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  4. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب٫ظ

    جالب بود
    مطلب برای همه گروه ها بود

    پاسخ

  5. پویا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۵۶ ب٫ظ

    سلام
    باسپاس از پرسنل مجله دلتا.

    پاسخ

  6. برزین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۱۸ ب٫ظ

    چقدر خوبه که فرهنگ استفاده از سمعک اشاعه پیدا کنه

    پاسخ

  7. علي حنيفه پور

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ

    مطلب خوب و آموزنده ای بود؛ با سپاس

    پاسخ

  8. الهی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  9. مسرور

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۱۶ ب٫ظ

    بسیار عالی
    کمی به اطلاعاتم اضافه شد
    خداقوت به همگی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…