میلیونرهای خودساخته این کارها را متفاوت انجام می‌دهند

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی رفتار میلیونرهای خودساخته نشان می‌دهد که آنها عادت به کارهایی دارند که اغلب مردم سعی در انجام آن دارند، با این تفاوت که میلیونرها این کارها را با روش متفاوتی انجام می‌دهند.
میلیونر خودساخته

به تازگی تحقیقی در رابطه با مدیریت زمان توسط میلیونرهای خودساخته صورت گرفته و نتایج حاصل از آن نشان می‌دهد که این افراد سه عادت مشترک در مدیریت کارها دارند.  نکته جالب توجه اینکه  شاید هرکدام  از ما این عادت‌ها را داشته باشیم، اما تفاوت اصلی در روش اجرا است.

میلیونرها روی درختان تمرکز می‌کنند، نه روی جنگل

بیشتر کارآفرینان موفق و میلیونرهای خودساخته عادت داشتند که پروژه‌ها و اهداف بزرگ خود را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنند. این کار به آن‌ها کمک کرده بود تا سریع‌تر و راحت‌تر عمل کنند، درحالی‌که هم‌زمان باعث می‌شد کمتر حس کنند که کلی کار روی سرشان ریخته است.

از خود بپرسید: در حال انجام چه پروژه‌ی بزرگی هستم یا می‌خواهم انجام دهم؟ چگونه می‌توانم این پروژه را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنم که مدیریت آن‌ها ساده‌تر باشد؟

میلیونر های خودساخته

برای کارهایی که تکمیل می‌کنند حس مثبتی دارند

بیشتر افراد تا آخرین گام رسیدن به هدفشان یا کار بزرگی که دنبال می کنند احساس رضایت نمی کنند. اما صاحبان کسب‌وکار موفق این‌گونه نبودند.

آنها برای هر اقدامی که به سرانجام می‌رساندند، احساس شادی و اشتیاق داشتند؛ فارغ از اینکه کاری که انجام داده‌اند، چقدر بزرگ به‌نظر می‌رسید. از خود بپرسید: برای انجام یک پروژه چه میزان پیشرفت داشته‌اید که به‌خاطرش کاملا راضی نبوده‌اید؟

آنها قبل از رونمایی کارشان، زمانی‌که ۱۰۰ درصد کار به‌پایان رسیده بود، منتظر اتفاق خاصی نبودند و به‌جای آن، در تمام طول مسیر با به رسمیت‌شناختن و جشن گرفتن برای دست‌یافتن به اهداف‌شان، باانرژی به حرکت خود ادامه دادند.

متعهد به زمان‌بندی کارها و مدیریت زمان هستند

افراد خیلی موفق عادت دارند از تقویم برنامه‌ی زمانی استفاده کنند تا هیچ‌وقت چیزی را به‌تعویق نیندازند.

زمان‌های قدرت خود را شناسایی کنید. هر کس در مقاطعی افت‌وخیزهایی در وضعیت انرژی، توجه و تمرکز خود دارد. با دانستن و درک الگوهای انرژی خود می‌توانید یک برنامه‌ی زمانی بسازید که از افت‌وخیزهای شخصی شما استفاده‌ی مفید کند.

زمان‌های قدرت خود را در ذهن داشته باشید. در تقویم روز، مدت‌زمانی خاص را برای انجام موردی مشخص، تعیین کنید. مقاطع زمانی که بیشتر میلیونرها استفاده می‌کردند، بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه بود و خیلی‌ها، هر چند ساعت ۱۰ دقیقه را برای استراحت استفاده می‌کردند تا به مغزشان فرصت پردازش اطلاعات را بدهند و با ذهن و جسمی تازه به کارهای بعدی بپردازند.

از خود بپرسید: کدام‌یک از کارهایی که قرار بر انجام‌شان است و باید پنجره‌ی زمانی برای آنها مقرر کنم، فقط در ذهن خود ثبت کرده‌ام؟

در آخر، برنامه‌ی زمانی خود را فقط در ذهن خود درست نکنید، آن را بنویسید. چه از یک دستیار دیجیتال شخصی استفاده کنید یا از یک برنامه‌ی تقویم یا از یک دفترچه‌ی سفید کهنه، داشتن یک نسخه‌ی نوشته‌شده از برنامه‌ی زمانی، امری کلیدی است.

برای دیدین مطالب مرتبط صفحه گوناگون مجله دلتا را ببینید.

یک نظر

  1. ثابتی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۳۱ ب٫ظ

    جدا از تمام مطالبی که گفتید بحث نوشتن اهداف یا برنامه ها بسیار تاثیر گذار است.صد در صد معتقد هستم که در نوشتن قدرتی فوق العاده و جادویی وجود دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…