بزن بریم ویترین گردی!

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویترین گردی از جاذبه‌های گردشگری شهرها است. آدم‌های زیادی با چرخ زدن میان ویترین‌ها تفریح می‌کنند.
ویترین گردی

اسم “ویترین گردی” به گوشتان خورده است؟ می‌دانید “پاساژگردی” یعنی چه؟ حتی اگر اسم‌اش را نشنیده باشید، دلیل نمی‌شود آن را انجام نداده باشید. در واقع در زندگی زیاد ویترین گردی کرده‌اید. فقط اسمش را نمی‌دانستید. ویترین گردی یعنی تماشای ویترین مغازه‌ها. چه با نیت خرید و چه غیر از آن. مغازه‌ در خیابان باشد یا مرکز تجاری فرقی نمی‌کند. چه چیزی پشت ویترین باشد هم مهم نیست. مهم این است که با دیدن آنها سرگرم شوید. لذت ببرید و وقت بگذرانید. ویترین گردی از جاذبه‌های گردشگری شهرها است. آدم‌های زیادی با چرخ زدن میان ویترین‌ها تفریح می‌کنند. حالا پنج جای خوب برای ویترین گردی را برایتان معرفی می‌کنیم.

کجا بریم ویترین گردی؟

کجا بریم ویترین گردی؟ جواب این سوال دقیقا با سلیقه شما ارتباط دارد. بعضی‌ها با دیدن چرخِ خیاطیِ صنعتی به هیجان می‌آیند. بعضی هم کیف و کفش سرخوش‌شان می‌کند. عده‌ای می‌خواهند لابه‌لای گوشی‌ها و تبلت‌های مد روز وقت بگذرانند. لوازم آرایش و عطر برای بعضی‌ها جذاب‌تر است. بعضی‌ها هم بیرون می‌روند تا مدل لباس ببینند. حتی بعضی‌ها دلشان می‌خواهد لوازم یدکی خودرو ببینند.

 

کوچه برلن، از قدیم تا احتمالا همیشه

کوچه برلن در مرکز تهران قرار دارد. کوچه مهران هم در ادامه آن است. آنها برای یک ویترین گردیِ تمام عیار، عالی هستند. لوستر و لوازم آرایشی را می‌توانید در ویترین‌های آنها ببینید. آینه شمعدان و لباس عروس، برای دمِ بخت‌ها جذاب است. لوازم خیاطی و پوشاک از پشت ویترین‌ها چشمک می‌زنند. گشت و گذار در کوچه مهران و برلن جالب است. خوش می‌گذرد. کلی رنگ و چیزهای زیبا می‌بینید. یکی از درهای پاساژ پروانه در این کوچه است. فست فود و رستوران هم دارد. گرسنه نمی‌مانید.

تیراژه، یک انتخاب قدیمی

پاساژ تیراژه یکی از قدیمی‌هاست. مرکز خریدهای جدید ساخته شده‌اند. اما تیراژه هنوز هم طرفدار دارد. پاساژ تیراژه در غرب تهران است. بیشتر از همه پوشاک دارد. به دلیل معماری خاص‌اش آدم‌ها دوستش دارند. یک ویترین گردی جذاب را با گشت و گذار بین مغازه‌های آن تجربه کنید. “سرزمین عجایب” در این پاساژ است. به بچه‌هایتان هم خوش می‌گذرد. آنها مشغول بازی می‌شوند. شما هم با لذت، ویترین گردی می‌کنید. غذا فروشی و کافی شاپ هم دارد.

ویترین گردی

هایپر استار، یک انتخاب کلی

تنوع طلب هستید؟ هایپر استار پیشنهاد مااست. همه چیز آنجا پیدا می‌شود. هایپر استار در اتوبان باکری قرار دارد. می‌توانید ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید. اجناس سوپرمارکتی و پوشاک دارد. لوازم برقی خانه هم می‌فروشند. حتی می‌توانید لوازم پیک نیک و سفر را لابه‌لای راهرو‌های آن ببینید. گوشت و مرغ، ترشیجات و ماهی زنده هم در هایپر مارکت موجود است. انواع نان، کیک و شیرینی هم می‌بینید. آنها را همان‌جا می‌پزند. فود کورت (محوطه غذا)ی خوبی هم دارد. چندین برند معروف در هایپرمارکت حضور دارند. هایپرمارکت پارکینگ دارد. نگران جای پارک و سرویس بهداشتی نباشید. خلاصه اینکه هم فال است و هم تماشا. خوش می‌گذرد.

ویترین گردی

میدان هفت حوض، قدیمی و باوقار

میدان هفت حوض در شرق تهران قرار دارد. نام دیگرش میدان نبوت است. از قدیم، مرکز خرید جذابی بوده است. دور تا دورش پر از مغازه است. ویترین‌های جذاب آن دلبری می‌کند. تقریبا همه چیز آنجا پیدا می‌کنید. ویترین گردی در میدان هفت حوض را تجربه کنید. رستوران، غذا و آبمیوه فروشی هم دارد. شب‌های عید، حال و هوای خوبی دارد. در پایان فصل هم حراجی‌های جذابی خواهید دید. متروی سرسبز، دور این میدان قرار دارد.

پالادیوم، جدید و اغواگر

مرکز خرید پالادیوم این روزها خیلی هواخواه دارد. آدم‌های زیادی دوست دارند در این مرکز خرید، ویترین گردی کنند. پالادیوم، بالای شهر و در خیابان زعفرانیه قرار دارد. هم باکلاس است و هم پر از اجناس متنوع. مغازه‌های پالادیوم خاص هستند. بی‌نظیرترین شیرینی‌ها و نان‌ها را آنجا می‌بینید. باشگاه ورزشی و مزون لوکس هم در پالادیوم هست. بهترین برندهای دنیا در پالادیوم شعبه دارند. کیست که دلش نخواهد ویترین آنها را تماشا کند؟

ویترین گردی

باکلاس‌ترین خیابان “طهران”

ایران ونیز دارد!

روستای کندوان، بازمانده فوران آتشفشانها

شب‌های تعطیل، خداحافظ

 

برای خواندن یک دنیا مطلب گردشگری به مجله دلتا سر بزنید.

یک نظر

  1. پوریا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

    بسیار عالی مراکز خرید خوبی رو معرفی کردید ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…