نکاتی که بهتر است در مهمانی افطار رعایت کنیم

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دعوت شدن به مراسم افطاری در ماه رمضان یکی از دلنشین ترین آداب مرتبط با این ماه است. دید و بازدیدی که به واسطه مراسم مذهبی صورت می‌گیرد، اگر همراه با رفتار مناسب افراد در مهمانی باشد می‌تواند لحظات خوشی را برای میزبان و مهمان فراهم کند.
افطاری در ماه رمضان

دعوت به مراسم افطاری در ماه رمضان از مرسوم‌ترین آداب خانواده‌های ایرانی است. چندسالی است که میزبان در این مراسم به دلیل مدیریت هزینه و همچنین دشواری‌های خاص پذیرایی از مهمانان، چند خانواده را همزمان دعوت می‌کنند. حضور افراد مختلف با سطح فرهنگ متفاوت در این مراسم همانقدر که هیجان انگیز است، می‌تواند موجب بروز برخی نارضایتی‌ها نیز بشود.

بنابراین؛ برای اینکه از مراسم افطاری در ماه رمضان لذت ببرید بهتر است که رفتار  مناسب در مهمانی به‌خصوص حین صرف غذا را رعایت کنید.

آداب قبل از صرف غذا

  • در مهمانی‌های کوچک (مثلا هشت نفره یا کمتر) باید منتظر بمانید همه برای صرف غذا حاضر شوند و ابتدا میزبان شروع به غذاخوردن کند.
  • کلیدها، کیف دستی، عینک آفتابی، تلفن و هر وسیله‌ی دیگری را که به غذا ارتباطی ندارد، دور از میز قرار بدهید.
  • سر میز غذا به کسی پیام ندهید. یکی از عادت‌های بد رایج هنگام غذاخوردن این است که افراد هم‌زمان با غذاخوردن در حال ارسال پیام به دیگران هستند. این کار از نظر دیگران بسیار آزاردهنده است.

آداب حین غذا خوردن

  • اگر نوشیدنی میل ندارید، آن را مؤدبانه رد کنید. به جای جمله‌ی «نه نمی‌خورم!» به آرامی انگشتان‌تان را روی لبه‌ی لیوان قرار دهید و بگویید: «میل ندارم، ممنون.» همین جمله‌ی ساده می‌تواند مانع از ایجاد احساس بد در میزبان شود.
  • اگر هنگام صرف غذا می‌خواهید آب یا نوشیدنی بنوشید، ابتدا به‌آرامی با دستمال دهان‌تان را تمیز کنید تا لبه‌ی لیوان لکه نشود.
  • اگر میزبان در حال تعارف ظرف سالاد یا نمک‌پاش به کسی است، هنگامی که از کنار شما عبور می‌کند آن را از دستش نکشید. اجازه بدهید ابتدا آن را به شخصی که درخواست کرده بدهد و سپس به شما تعارف کند.
  • ظرف‌ها در خلاف جهت ساعت چیده می‌شوند. اما اگر کسی در سمت چپ شما چیزی خواست می‌توانید ظرف را مستقیما به دست خودش بدهید.
  • هنگامی که میزبان در رستوران از شما پذیرایی می‌کند، می‌توانید غذایی را که باقی مانده بسته‌بندی کنید و به خانه ببرید.

برای دیدین مطالب مرتبط صفحه گوناگون مجله دلتا را ببینید.

۴ دیدگاه

  1. اریک

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

  2. زارع

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۵۱ ب٫ظ

    خیلی خیلی مفید و آموزنده بود

    پاسخ

  3. ابراهیمی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۳۵ ب٫ظ

    برای من جالب بود تشکر می کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…