وجود ۸ حالت خطرناک در چهره از نظر پزشکی

۹
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افتادگی پلک می‌تواند علامت وضعیت خطرناک پزشکی چون سکته، سرطان ریه و فلج عصبی صورت باشد. بیماری‌‌هایی که بر عصب‌ صورت تاثیر می‌ گذارند، سبب ضعیف و فلج شدن بخشی از چهره می شوند. ویروسی که سبب بروز تبخال می شود با تاثیر بر عصب های صورت سبب افتادگی و دشواری در باز و بسته کردن پلک‌ها و شل شدن پوست اطراف دهان می‌شود.
خطرناک پزشکی وجود 8 حالت خطرناک در چهره از نظر پزشکی

طبق توصیه پزشکان، در صورت مشاهده هرگونه تغییر در ظاهر صورتِ خود نگران باشید و به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب به ۸ حالت خطرناک پزشکی در چهره که یک هشدار برای شما محسوب می‎شوند، می‎پردازیم.

تغییرات ناگهانی یا تدریجی روی چهره شما ممکن است سر نخ‌های مهمی در مورد شرایط بهداشتی به شما بدهد. تغییر چهره می‌تواند وضعیت خطرناک پزشکی را دنبال داشته باشد.

۸ حالت خطرناک که به شما هشدار می‎دهند:

پوست خشک

پوست خشک علامت هشدار دهنده ای برای کم آبی بدن است. همچنین ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی تر باشد که عملکرد غدد عرق را تحت تاثیر قرار داده است. مانند دیابت یا کم کاری غده تیروئید.

  • نشانه‌های کم کاری تیروئید عبارتند از احساس سرما، افزایش وزن، خستگی.
  • علائم دیابت نیز عبارتند از: تشنگی شدید، ادرار مکرر و تاری دید.

لکه‌های زرد روی پلک

به گفته پژوهشگران وجود لکه‌های زرد روی پلک می‌تواند نشانه افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی و دیگر بیماری‌ها باشد. لکه‌های زرد روی پلک یا گزانتلاسما که عمدتا از کلسترول ایجاد می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از دیگر چربی‌هایی باشد که در بدن ساخته می‌شوند. مطالعات روی ۱۳هزار بیمار ِمبتلا به بیماری‌های قلبی نشان داد که ۴درصد آنها مبتلا به گزانتلاسما بوده و ۷۰درصد آنها بیشتر احتمال دارد که به سخت شدن شریان‌های بدن مبتلا شوند.

عدم تقارن صورت

عدم تقارن صورت می‌تواند یکی از نشانه‌ یک حالت خطرناک پزشکی به نام سکته مغزی باشد، که نیاز به تماس فوری با اورژانس دارد. بی‌حسی در یک طرف صورت و مشکل در صحبت کردن از نشانه‌های دیگر سکته مغزی است که برای جلوگیری از تشخیص اشتباه باید در نظر گرفته شود.

رنگ پریدگی

رنگ پریدگی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کم خونی باشد. اما زرد شدن پوست حکایت از ابتلا به بیماری‌های کبدی دارد. رنگ مایل به آبی در لب‌ها یا ناخن نیز گاهی نشانه ابتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی است.

حالت خطرناک

لکه قرمز روی پوست

برخی از مشکلات گوارشی خود را روی پوست نشان می‌دهند. لکه‌های قرمز روی پوست می‌تواند نشانه ابتلا به بیماری سلیاک باشد که یک اختلال خود ایمنی، ناشی از عدم تحمل گلوتن است. راش‌های پروانه‌ای شکل در سراسر گونه یا پلِ بینی نیز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری لوپوس را یادآوری کند، که آن‎هم یک بیماری خود ایمنی است. آلرژی، آکنه، اگزما، و عفونت‌های خاص نیز می‌تواند منجر به جوشهای پوستی صورت شود.

عقب رفتن چانه

عقب رفتن چانه همراه با صفات دیگری مانند گردن ضخیم یا فک کوچک، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به آپنه خواب باشد، که در آن تنفس هنگام خواب برای ده ثانیه یا بیشتر بارها و بارها قطع می‌شود.

انقباض غیر ارادی چشم‌ها

انقباض غیر ارادی چشم‌ها می‌تواند نشانه یک حالت خطرناک پزشکی باشد. در موارد حاد، انقباض غیر ارادی چشم‌ها نشان دهنده ابتلا به بیماری ام اس است.

افتادگی پلک

افتادگی پلک می‌تواند علامت وضعیت خطرناک پزشکی چون سکته، سرطان ریه و فلج عصبی صورت باشد. بیماری‌‌هایی که بر عصب‌ صورت تاثیر می‌ گذارند، سبب ضعیف و فلج شدن بخشی از چهره می‎شوند. ویروسی که سبب بروز تبخال می شود با تاثیر بر عصب های صورت سبب افتادگی و دشواری در باز و بسته کردن پلک‌ها و شل شدن پوست اطراف دهان می‌شود. افتادگی پلک‌ها، همچنین، یکی از نشانه‌‌های احتمالی بروز سکته و ابتلا به سرطان ریه است.

منبع: مثبت زندگی

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت روان ازصفحه خانه سلامت  مجله دلتا بازدید کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۱۲ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  2. دهنوی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    عالی…

    پاسخ

  3. هایک

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۱۷ ب٫ظ

    آموزنده بود

    پاسخ

  4. زارع

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    استفاده کردیم

    پاسخ

  5. نعمت زاده

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

    خیلی مفید بود

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۳۴ ب٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  6. برزين

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

    بهترین راه برای حفظ سلامت چکاپ های به موقع و مکرر قبل از هر اتفاقی است

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۳۴ ب٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…