نکته‌هایی برای فروش سریع‌تر ملک

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نکته‌هایی برای فروش سریع‌تر ملک

فروش خانه به تنهایی و بدون کمک گرفتن از یک مشاور املاک سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید، اما اگر اصرار دارید که خانه خود را خودتان بفروشید، ما به شما کمک خواهیم کرد روند فروش خانه تان آسان ترشود. برای شروع بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید:

۱- آماده سازی خانه برای فروش

نحوه عرضه ملک اصل کار است. ظاهر تمیز و جادار بودن خانه است که خریداران را به خود جذب می کند. هدف شما این است خریداران را مات و مبهوت خانه خود کنید.

فضای خانه را روشن  و خرت و پرت ها را از زیر میز و اتاق ها جمع کنید و به بی نظمی ها سرو سامان دهید. از بالا تا پایین خانه را تمیز و کاری کنید تا از تمیزی برق بزند.

سلیقه به خرج دهید؛ مثلا، درختان را پیرایش کنید، گل بکارید، درهای فرسوده را تعمیر ، کاشی های شکسته را عوض کنید، شامپو فرش بزنید و حتی اتاق خواب های رنگ و رو رفته را دوباره رنگ آمیزی کنید، تا تقاضا برای خانه خود را افزایش دهید. همچنین مطمئن شوید که خانه شما خوش بو است. از یک همسایه دعوت کنید تا مانند یک خریدار نظرش را بگوید.

۲ – قیمت گذاری درست خانه

مراقب باشید که بیش از ‌حد قیمت گذاری نکنید؛ چرا که انگیزه خریدار را کاهش، و خانه های رقیبان را از نظر قیمت مناسب ترنشان می دهد و ممکن است بعد از ارزیابی ها درخواست وام شما رد شود.

بزرگترین دلیل ناموفق بودن یک فروشنده در فروش رضایت بخش خانه خود همین قیمت بیش از حد آن است. بازار فروش مسکن قیمت ها را به شما تحمیل و وادار به پذیرش قیمتی که مورد نظر شما نیست می کند.

یکی از بهترین روش های برای قیمت گذاری درست ،بررسی قیمت خانه هایی شبیه به خانه شمااست، که به تازگی در همان حوالی به فروش رفته است.

با فروشندگان خانه صحبت ، خریداران و فهرست املاک و مستغلات روزنامه های محلی خود را بررسی کنید .به طور معمول، اگر شما قیمت خانه خود را ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت بازار عرضه کنید، احتمال بیشتری وجود دارد با پیشنهاد قیمتی نزدیک به ارزش واقعی خانه خود معامله را پایان دهید.

قیمت هر مترمربع را با خانه های دیگر همان حوالی مقایسه کنید. اگر خانه شما امکانات بیشتری داشته باشد، اغلب قیمت بالاتری برای فروش آن در نظر می گیرید.

با این حال نباید فراموش کرد که آسان ترین راه برای قیمت گذاری دقیق خانه تان تماس با یک مشاور املاک در محل شما است.

۳ – از یک مشاور املاک با تجربه استفاده کنید

حتی اگر از نظر شما هزینه اضافی باشد، استخدام یک مشاور املاک برای حفظ سود شما طی فرآیند معامله، کاری عاقلانه است.

یک مشاور املاک با تجربه و قابل اعتماد می تواند در ارزیابی پیشنهادات پیچیده (با شرایط گوناگون)، گرفتن وام و بستن قرارداد به شما کمک کند.

۴- مذاکره کنید و پیشنهادی را بپذیرید

زمانی که یک خریدار خانه پیشنهادی به شما ارائه می دهد (اغلب به طور مستقیم یا از طریق نماینده اش)، شما باید با مشاور املاک خود مشورت کنید.

بسیاری از پیشنهادها برای شما می تواند پیچیده و حاوی مواردی باشد که به نفع خریدار است. قیمت خرید تمام چیز نیست. با دقت سایر شرایط و موارد قرارداد را بررسی کنید. اتفاقات پیش بینی نشده می تواند راه های گریز قانونی را ببندد و معامله را فسخ کند.

۵ -صلاحیت مالی خریدار را بررسی کنید

آیا خریدار از قبل تایید شده است؟ چه قدر وام می گیرد؟ وام دهندگان اغلب از ضامن شدن برای معامله ای که در آن قیمت خرید نزدیک به قیمت خانه های مشابه آن در بازار است اما خریدار ۱۰ درصد کمتر از این قیمت را پیشنهاد می کند، خودداری می کنند. در این وضعیت ممکن است خریدار نتواند وام بگیرد .

۶- از بازار املاک با خبر باشید

نحوه ارزیابی یک پیشنهاد بسته به شرایط بازار متفاوت است. اگر بازار مسکن کساد باشد، تصور این که در معرض آسیب هستید به ذهن شما خطور می کند، بخصوص اگر اوضاع فعلی شما را تحت فشار قرار دهد.

اگر بازار داغ است، به احتمال زیاد پیشنهادهای گوناگون به شما می شود. در این صورت بااحتیاط عمل کنید زیرا با قبول پیشنهاد دو خریدار دچار مشکل قانونی خواهید شد.

در مواردی که به شما قیمت هایی بالاتر را وعده می دهند ولی در زمان بستن قرارداد عکس آن مشاهده می شود، نیز محتاط باشید. مذاکره بخشی مهم از روند فروش خانه است.

۷ -بهترین زمان انعقاد قرارداد فروش خانه

خریدار ملک هنگام بستن قرارداد، برای کسب اطمینان از تکمیل تعمیرات مقرر و اینکه خانه در همان وضعیتی است که در زمان ارائه پیشنهاد بود، یک بازبینی انجام می دهد.

اگر در این مرحله مشکلی پیش آید، در انتقال سند با مشکل مواجه می شوید. معمولا انعقاد قرارداد ۳۰ تا ۴۵روز بعد از امضای قرارداد انجام می شود.

در زمان بستن قرارداد تمام پول ها جمع، وام های معوق و حق رهن پرداخت و انتقال سند انجام می شود. فروشندگان خانه ،درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری ملک خود را طی ۲ یا ۳ روز آینده دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…