خانه های کم درآمدها با چاپگر سه‎بُعدی!

۰
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برپایی اولین محله با چاپگر سه‎بُعدی جهان، از جمله طرح‌های جدیدی است که به اسکان افرادی که زیر ۲۰۰ دلار درآمد دارند، کمک خواهد کرد.
خانه های کم درآمدها

خانه های کم درآمدها ، آن‎هایی هستند که با هدف حل مشکل مسکن در آمریکای لاتین ساخته می‎شوند. برپایی اولین محله با چاپگر سه‎بُعدی جهان، از جمله طرح‌های جدیدی است که به اسکان و خانه‎دار شدن افرادی که زیر ۲۰۰ دلار درآمد دارند، کمک خواهد کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرگزاری مهر، طرح خانه های کم درآمدها با همکاری چند شرکت تجاری در آمریکای لاتین به نام‌های نیواستوری، فیوز پروجکت و غیره انجام می‌شود. طرح اولیه این کار در فستیوال معماری تگزاس در سال گذشته ارائه شد. همه‎ی خانه‌هایی که با این روش ساخته شدند، ۳۲ مترمربع مساحت داشتند.

تا به امروز، از فناوری خانه‎سازی سه‎بُعدی برای ساخت ادارات مختلف، قلعه و حتی خانه‌هایی به شکل‎های متفرقه استفاده شده است، اما این فناوری تابه‎حال برای ساخت مسکن در مقیاس انبوه به‎کارنرفته است؛ زیرا این کار مستلزم برنامه‎ریزی دقیق برای قرار دادن لایه‌های مختلف هر خانه، روی یکدیگر است.

خانه های کم درآمدها

برای حل این مشکل از چاپگر سه‎بُعدی جدیدی استفاده خواهد شد که وولکان نام دارد و می‌تواند با سرعت بیشتری دیوارهای این خانه‌ها را احداث کند. گفته می‎شود مدل اولیه این چاپگر در هر ۴۸ ساعت قادر به ساخت یک خانه خواهد بود.

همچنین، ساخت خانه با مدل تازه چاپگر سه‎بُعدی مذکور به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد و ده هزار دلار نیز هزینه خواهد داشت. حمل‎ونقل چاپگر مذکور ساده بوده و این‎که هیچ‎گونه ضایعات ندارد، ازمزیت‎های آن محسوب می‎شود. هم‎اکنون مجریان این طرح تلاش می‎کنند تا مکان‎یابی مناسب برای اجرای این پروژه، در دیگر شهرها نیز، انجام شود.

 

پیشنهادهای مجله دلتا :

۳ معامله خطرناک برای مشاوران املاک

موزه حقوق بشر کانادا

عواقب حذف قیمت ملک از آگهی‎‎ها

هتل ، آن هم برای زرافه‎ها! ( + ویدئو )

شرایط درج قیمت مسکن در آگهی‎ها

 به خواندن صفحه‎های ‎خبر و گزارش و گوناگون مجله دلتا، مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…