۶دلیل برای این که دوستان خود را جایگزین مشاور نکنید

۸
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دوستان ممکن است فقط بتوانند به حرف‌های شما گوش بدهند، اما ندانند که چه راهکاری باید پیشنهاد کنند. در صورتی که مشاور می‌تواند علت ایجاد مشکل روحی را ریشه‌یابی کند.
مشاور

شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که سفره دل‌تان را پیش صمیمی‌ترین دوستتان باز می‌کنید و فکر می‌کنید که مشاور است و از او کمک می‌خواهید. دوستان و اعضای خانواده شما را دوست دارند و اما همیشه نمی توانند مشاوران خوبی برای شما باشند. باید بدانید که برای حل مشکلات در جامعه امروزی، بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید و دوستان خود را جایگزین مشاور نکنید. در این مطلب به دلایل مهم ِعدم جایگزینی دوستان به جای مشاوران می‎پردازیم.

۱- خانواده و دوستان شاید نتوانند جلوی قضاوت خود را بگیرند

هنگام صحبت کردن با یک مشاور چون احساس ترس و قضاوت شدن ندارید، نیازی به فیلتر کردن خود احساس نخواهید کرد. این حقیقت نقش مهمی را برای شما بازی خواهد کرد.

۲- یک مشاور عقاید و تفکرات خود را به شما تحمیل نخواهد کرد

یک مشاور راهنمایی های لازم و ممکن را به شما ارائه می‌دهد و در نهایت این شما هستید که باید انتخاب کنید و تصمیم درست را بگیرید. اما در صحبت کردن با دوستان مشکل این است که آن ها مراقب شما و رابطه شما با خودشان هستند. پس معمولا با شما موافق هستند تا احساس بهتری داشته باشید.

از طرفی دیگر خانواده نیز به شما توصیه‌هایی با این مضمون می کند که مراقب خود باشید و کارهای ریسکی را به حداقل برسانید و بیشتر، باورها و اعتقادات خود در مورد زندگی کردن را به شما توصیه می‌کنند. همچنین، اعضای خانواده و دوستان ممکن است که بخواهند شما را کنترل کنند. در حالی که مشاور شخصیت این گونه ای ندارد و کاملا با شما صادق است.

مشاور

۳- مشاور، اطلاعات شما را فاش نخواهد کرد

وقتی که دوست خود را به عنوان مشاور خود انتخاب می‌کنید، هر دو نفرتان را در موقعیت سختی قرار می‌دهید. بخصوص اگر در مورد کسانی صحبت کنید که با دوست شما در ارتباط باشند. پس باید مطمئن باشید که دوستتان حرف‌های شما را فاش نخواهد کرد. در حالی‎که در مورد مشاور این نگرانی وجود ندارد.

۴- مشاوران اطلاعات لازم برای کمک کردن به شما را دارند

دوستان ممکن است فقط بتوانند به حرف‌های شما گوش بدهند، اما ندانند که چه راهکاری باید پیشنهاد کنند. در صورتی که مشاور می‌تواند علت ایجاد مشکل روحی را ریشه‌یابی کند.

۵- مشاور، از شما توقع جبران ندارد

اگر در یک رابطه، فردی احساس کند که در حال حمایت کردن است و در مقابل هیچ‌گاه حمایتی نمی‌بیند، روابط تیره و تار خواهند شد. زیرا در رابطه های دوستانه و خانوادگی، روابط مثل یک خیابان دو طرفه اند. اما در مورد مشاور این‌گونه نیست. او شما را به چشم یک مراجعه کننده می‌بیند که نیاز به کمک دارد و توقع جبران کمک نخواهد داشت.

مشاور

۶- مشاور مشکل شما را کوچک جلوه نخواهد داد

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک موقعیت دردناک را تجربه کنید و درمورد آن با دوست یا خانواده خود صحبت کنید و آن‌ها بگویند که دیگر این موضوع بی اهمیت را رها کن، زیرا ادامه ندادن آن بهتر است.

در حقیقت هر شخصی در زندگی، این لحظات سخت را تجربه کرده است. یک مشاور این موقعیت را درک خواهد کرد و بهترین راهکار را برای آن پیشنهاد می‌کند و زمانی که مشکل شما به اضطراب و افسردگی تبدیل شده است، مشاور هرگز آن را نادیده نخواهد گرفت و درمان‌های موثری برای آن توصیه خواهد کرد. در صورتی که نزدیکان اگر در جریان افسردگی و اضطراب شما قرار بگیرند، گاهی با توجه‌های بی‌مورد، بیشتر آزار دهنده هستند.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت روان ازصفحه خانه سلامت  مجله دلتا بازدید کنید.

۸ دیدگاه

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۳۷ ب٫ظ

    یه دوست خوب بهترین مشاوره . تشکر

    پاسخ

  2. نیما

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۸ ب٫ظ

    واقعا مطلب خوب بود و البته بسیار مفید برای همه ما
    ممنون

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما با مجله دلتا

      پاسخ

  3. برزين

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    در هر کاری تخصص حرف اول را میزند.

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۵۴ ب٫ظ

      ممنون از ارسال نظر شما دوست گرامی

      پاسخ

  4. هاتف

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۱ ق٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  5. ابراهیمی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۴۹ ق٫ظ

    از آنجایی که بهترین دوست انسانها شاید یک روز بدترین دشمن او شود پس اصلا نمیتواند جایگاه مشاور و گفتن راز نهان را داشته باشد

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

      احسنت

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…