چرا تلفن همراه شما داغ می شود؟

۵
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
"هشدار؛ دستگاه شما بیش از حد داغ شده وممکن است بزودی برای محافظت از گوشی، سیستم خاموش شود".این پیام ممکن برای بسیاری از ما آشنا باشد.برای آنکه بدانید " چرا تلفن همراه شما داغ می شود؟" و برای خنک کردن آن چه باید کرد؟ در ادامه با ما همراه شوید.
داغ شدن گوشی

همانطور که شما هم می‎دانید، تلفن همراه تان بر خلاف رایانه ها وسیله‎ای “fan” برای خنک نگه داشتن خودش ندارد و برای این‌که با دمایی قابل قبول کار کند، سازندگان موبایل های هوشمند ،روی روش‌های خنک کننده‌ی دیگر تمرکز کرده و پیشنهاد می‌کنند که مثلا افراد، چند برنامه سنگین را هم‌زمان در تلفن همراه شان اجرا نکنند.

تلفن همراه

بسیاری از موبایل‌ها یک سری اقدامات امنیتی در خودشان دارند. مثلا اگر افزایش حرارت گوشی بیش از حد باشد، ممکن است یک سری ویژگی‌ها را مثل فلش دوربین از کار بیندازند، وعمل پردازش را تا زمانی‌ که همه چیز به حالت نرمال برگردد محدود کنند.

با این حال هنوز هم ممکن است تلفن همراه شما خیلی داغ شود، که در این صورت بهتر است موارد ذیل را بررسی کنید.

چرا تلفن همراه شما داغ می شود؟

  • ساده ترین دلیل برای بیش از حد داغ شدن تلفن همراه ،این است که زیر آفتاب مانده باشد.

اکثر گوشی های هوشمند پلاستیکی و تیره هستند که بنابراین گرما را خیلی خوب جذب می کنند، پس بهتر است که در روز‌های آفتابی گوشی‌تان را در ماشین یا روی میز ،مقابل گرمای خورشید جا نگذارید.داغ شدن گوشی

  • ممکن است گوشی شما ویروسی شده باشد و بدافزار مذکور فعالیت های اضافی را در موبایل شما اجرا کند؛ بهتر است آنتی ویروسی مناسب روی گوشی تان نصب کنید و از این بابت مطمئن شوید.
  • ممکن است باطری موبایل شما خراب شده باشد. اگرباطری‌ باد کرده باشد و درست در دستگاه جا نشود، گوشی‌تان بیش از اندازه داغ خواهد شد.
  • در این شرایط احتمالا” باطری لیتیوم یونی‌  موبایل‎تان مشکل پیدا کرده، که ممکن است حتی به آتش گرفتن آن منجر شود. به طور خلاصه اگر متوجه شدید باطری‌ گوشی باد کرده است،کار های ذیل را انجام دهید.باطری‌ گوشی
  • اقدامات لازم برای خنک کردن موبایل

  • تلفن همراهتان را خاموش کنید.
  • از آن استفاده نکرده و آن را شارژ نکنید.
  • اگر گوشی شما یا باطری آن گارانتی دارد اقدام و اگر نه یک باطری نو تهیه کنید.
  • وقتی موبایل‎تان در حال شارژ است باید اندکی داغ شود، که این تاثیر فعل و انفعالات شیمیایی است که داخل آن می‌افتد. اما اگر بیش از حد طبیعی داغ شده ،ممکن است شارژرتان مشکلی داشته باشد،پس بهتر است اقدامات ذیل را انجام دهید:
  • گوشی‌تان را از شارژ درآورده و بگذارید خنک شود.
  • با شارژر اورجینال خودش، یک “های کپی”و یا با شارژری غیر از مال خودتان آن را شارژ کنید. اگر مشکل حل شد باید شارژرتان را تعویض کنید.گوشی در حال شارژ
  • اگر بازی‌های سه بعدی انجام می‌دهید، ویدئو ادیت می کنید و یا هر کار سنگین دیگر، طبیعی است که گوشی‌تان داغ شود.
  • بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که ،باطری تان خیلی زود خالی شود و اگر کار بیش از حد سنگین باشد، گوشی‌تان کند خواهد شد تا از داغ شدن بیش از حد جلوگیری کند.
  • هر نسلی از گوشی ها قوی تر از قبلی هستند که این یعنی، برنامه و بازی‌های جدید به نیروی بیشتری برای اجرا شدن نیاز دارند. اگر مدام گوشی‌تان داغ می‌شود،شاید دلیلش آن است که نمی‌تواند برنامه‌مورد نظر شما را اجرا کند، اگر نیاز مبرم به این کار دارید از موبایل قدرتمندتر استفاده کنید.
  • برنامه هایی برای حفاظت از سرعت عملکرد گوشی وجلوگیری از داغ شدن آن وجود دارد،یکی از آن ها را نصب کنید.
  • اگر اخیرا سیستم عامل گوشی تان را آپگرید کرده‌اید، باید بدانید که وقتی سیستم عامل تلفن همراه تان را به یک ورژن خیلی بالا‌تر آپگرید می‌کنید، اغلب در پس زمینه یک سری کار ها را انجام می‌دهد تا سایر برنامه ها ومحتویات موبایل شما را با خود همگام کند.

تلفن همراه

یک مثال در مورد اپل:

در آپگرید به آی او اس ۱۰، اپل “تَگِ” tag خودکار را به عکس‌ها اضافه کرده که می‌تواند صورت‌ها و اشیاء را تشخیص دهد.

در این مورد، عکس‌های جدید که خود به خود “تگ” می‌شوند، اما عکس‌های قدیمی‌تان که در گالری هستند، وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنید همه‌ی آن‌ها هم یک‎به‎یک “تگ” می‌شوند.

بنابر‎این طبیعی است که، تا چند روز بعد از آپگرید جدید موبایل‌تان کمی داغ‌تر از حد معمول باشد. اگر پس از یک هفته همه چیز به حالت طبیعی  برنگشت،ممکن است مشکل بزرگتری وجود داشته باشد، اما معمولا این چیز‌ها موقتی هستند.

در صورتی که تمام موارد یاد شده را بررسی کرده اید ولی همچنان گوشی شما بیش از حد داغ می‌شود، بهترین کار آن است که تلفن همراهتان را به یک تعمیرکار مطمئن  نشان دهید،چون به احتمال زیاد نیاز به تعمیر دارد.

 

برای مطالعه مطالب جذاب وکاربردی به بخش گوناگون مجله دلتا مراجعه فرمایید.

۵ دیدگاه

  1. فروتن

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

    کاربردی و آموزده

    پاسخ

  2. ادرین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۰ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  4. زارع

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

    خیلی خوب بود سپاس

    پاسخ

  5. سلیمی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…