تاثیر بیش فعالی بر روابط عاطفی

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فردی که دچار بیش فعالی است، در روابط خود دچار مشکل می‌شود اما این امر به این معنی نیست که این افراد در روابط خود به بن‌بست می‌رسند.
بیش فعالی

بیماری بیش فعالی ‌می‌تواند مجموعه‌ای از چالش‌های مختلف را در زندگی بیمار ایجاد کند. با‌ این‌حال مهم‌ترین چالش، برای مبتلایان به این اختلال، ایجاد یا حفظ یک رابطه عاطفی است. این بیماری یک نوع اختلال عصبی است و می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی از جمله پریشانی در روابط، عدم درک متقابل، و فراموشی در بیمار شود. متأسفانه، به علت چنین مشکلی، گاهی اوقات حتی روابط دوستانه هم ‌می‌تواند از بین برود. درک تاثیرات بیماری ADHD ( بیش فعالی ) در بزرگسالان ‌می‌تواند به جلوگیری از خراب شدن روابط عاطفی کمک کند.

درک بیماری بیش فعالی

bish faali dar bozorgsalan تاثیر بیش فعالی بر روابط عاطفی

به گزارش مجله دلتا برگرفته از اینفوسلامت؛ بسیاری از مردم در طول زندگی خود درباره بیش فعالی مطالبی شنیده‌اند. این بیماری به‌عنوان اختلال کمبود توجه نیز شناخته ‌می‌شود. درک دقیق این بیماری و‌ این‎که ممکن است باعث ایجاد چه مشکلاتی در زندگی بیماران شود، ‌می‌تواند کمک زیادی برای فرد مبتلا و وابستگان آن‌ها باشد. این بیماری بسیار شایع است و اکثر مردم در طول زندگی خود آن‌را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، تجربه کرده‌اند. اکثر مبتلایان این مشکلات را تجربه ‌می‌کنند: عدم تمرکز، نداشتن انگیزه، ناتوانی در مدیریت، نداشتن نظم و عدم کنترل زمان.

مشکلات بیش فعالی در روابط

یک فرد ممکن است در شریک بیش‌ فعال خود این مشکلات را تشخیص دهد: افکار منفی، عدم اعتمادبه‌نفس، شرم از شکست‌های گذشته. در نظر داشته باشید که تمام این افکار می‌تواند باعث شدت گرفتن عدم تمرکز شود و ممکن است فرد مبتلا به بیش فعالی به سختی متوجه فردی که با او در رابطه است، شود؛ حتی ممکن است ناخواسته او را نادیده بگیرد. این اتفاق ‌می‌تواند باعث عدم اعتماد به احساسات شود و رابطه را به شکل جدی تحت تاثیر قرار دهند.

بیش فعالی و ازدواج

کمک از مشاور

بیش‌فعالی ‌می‌تواند فشار بیشتری را در ازدواج ایجاد کند. با گذشت زمان، همسر فرد بیش‌فعال متوجه می‌شود که تمام بار زندگی بر دوش اوست. وظایف پدر و مادری، مسئولیت مالی، مدیریت خانه، حل مشکلات خانواده و انجام کارهای خانه.

قبول این مسئولیت‌ها ‌می‌تواند باعث تغییر نقش همسر در زندگی شود. اگر ازدواج به یک رابطه پدر و مادری تبدیل گردد، پویایی جنسی را از بین ‌می‌برد و این وضعیت ‌می‌تواند منجر به طلاق شود. اگر همسر شما مبتلا به بیش‌فعالی است، همکاری با هم بسیار مهم است. هنگامی‌که تحمل شرایط برای‌تان دشوار شد، حتماً به مشاور مراجعه کنید.

سخن آخر

برای کمک به شریک زندگی خود علاوه‌بر همدردی، باید او را به همکاری و کار تیمی تشویق کنید. همچنین اگر فکر ‌می‌کنید درمان با دارو ‌می‌تواند به کاهش برخی علائم تشدید این بیماری کمک کند، اقدام کنید.

باید گفت که ارتباط با مبتلایان به بیش‌فعالی هرگز آسان نیست، اما به‌هیچ وجه به این معنا نیست که محکوم به شکست شده اید. راهکار‌هایی از قبیل مصرف دارو، تلاش برای تقویت ارتباطات، توجه متقابل به یکدیگر و تعهد به تقسیم عادلانه مسئولیت‌ها ‌می‌تواند به حفظ رابطه‌ای بادوام، قوی و سالم کمک کند.

۵ دیدگاه

  1. الهی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۴۵ ق٫ظ

  2. امیری

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

  3. رسا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    واقعا جالب بود
    ممنون بابت مطالب جالبتون

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

      از توجه شما خواننده گرامی به مجله دلتا سپاسگزاریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…