شرایط درج قیمت مسکن در آگهی‎ها

۶
16
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرار است از فعالیت آن دسته از دلالانی که بدون جواز کسب از اتحادیه مشاوران املاک یا مردم عادی، که در سایت‌های مسکن قیمت‌ها را اعلام می‌کنند، جلوگیری شود.
شرایط درج قیمت مسکن

بعد از التهابات بازار مسکن  و تغییرات قیمتی چه در خریدو‎فروش و چه در اجاره‎بها و افزایش روزانه آن‎ها، به دستور دادستانی و ابلاغ پلیس فتا به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پربازدید خریدوفروش مسکن، امکان درج قیمت از این سایت‌ها برداشته شد. اقدامی که به گمان بسیاری از کارشناسان می‌تواند در کوتاه‎مدت تا حدودی مشکلات را کم کند؛ اما در بلندمدت به‎عنوان راهکار مطرح نیست و دلالان روش‌های جدیدی برای ایجاد التهاب قیمتی در بازار مسکن ایجاد می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبر آنلاین  رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درباره جلسه دادستانی با تعدادی از سایت‌ها و پایگاه های فروش ملک در خصوص شرایط درج قیمت مسکن در آگهی‎ها گفت: «در این جلسه مقرر شد کد رهگیری در معاملات مسکن تقویت شده و آن دسته از معاملاتی که کد رهگیری دارند و مبایعه‎نامه امضا شده است، در اختیار سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خریدوفروش مسکن قرار گیرد.»

مصطفی قلی خسروی افزود: «ما از شفاف‎سازی در معاملات مسکن با استفاده از کد رهگیری حمایت می‌کنیم، چون از انجام معاملات صوری و غیرواقعی جلوگیری می‌کند. دادستانی هم این موضوع را تأیید کرده است و قرار شد سایت‌ها هم این مقررات را رعایت کنند.»

البلبل

وی در ادامه گفت: «هیچ مشاور املاک، بدون جواز کسب از اتحادیه مشاوران املاک، حق ندارد در سایت‌های خریدوفروش مسکن، قیمت‎گذاری کند. قرار است از فعالیت آن دسته از دلالانی که بدون جواز کسب از اتحادیه مشاوران املاک یا مردم عادی که در سایت‌های مسکن قیمت‌ها را اعلام می‌کنند، جلوگیری شود.»

مصطفی قلی خسروی درباره سازوکار درج قیمت در سایت‌های مسکن گفت: «طبق تصمیمی که در جلسه اخیر دادستانی اتخاذ شد، قرار است قیمت معاملات مسکنی که در روز قبل نهایی و مبایعه‎نامه امضا شده، به سایت‌ها داده شود و اگر در آن منطقه به‎عنوان مثال میانگین معاملات، متری ۶ میلیون تومان بود، از درج قیمت پیشنهادی برای واحدهایی که مثلاً متری ۹ میلیون تومان در آن منطقه از سوی فروشنده اعلام شده، جلوگیری شود.»

با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، همراه شوید.

۶ دیدگاه

  1. برزین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۵۱ ب٫ظ

    قیمت کارشناسی شده از خیلی از اختلالات جلوگیری میکند

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۵۳ ب٫ظ

    بله…..اگه امکانش فراهم بشه…عالیه فقط همه جوانب بررسی بشه که امکان دور زدن وجود نداشته باشه وصوری نباشه

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۳۸ ب٫ظ

    سلام
    قیمت گذاری خیلی بهتر است ومشتری ها با خیال آسوده می توانند ملک مورد نظر شان را خریداری نمایند

    پاسخ

  4. پویا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

    سلام وقت بخیر
    ان شاء الله بااین طرح قیمت ها کنترل شود.

    پاسخ

  5. کامرانی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    سلام بله من هم به قیمت گذاری کارشناسی موافق هستم متشکرم

    پاسخ

  6. الهی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…