دریاچه‌ توت فرنگی

۷
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از آنجا که دریاچه صورتی میراث جهانی است، بازدید از آن به سختی صورت می‌گیرد. گردشگران می توانند از طریق هوایی از دریاچه بازدید کنند و از کنار هم قرار گرفتن رنگ صورتی، سبز و آبی در کنار هم به شوق بیایند.
362939Lake Hiller Australia.alale .co دریاچه‌ توت فرنگی

دریاچه صورتی استرالیا یکی از خاص‎ترین و زیباترین مکان‎های دنیاست. البته از آب توت فرنگی پر نشده و فقط به رنگ صورتی است. اگر به دنبال مکانی ویژه برای سفر ماه عسل‎تان هستید شاید دریاچه صورتی انتخاب خوبی باشد. فقط در نظر داشته باشید از ایران خیلی دور است. با مجله دلتا همراه باشید.

نام واقعی دریاچه صورتی استرالیا، هیلیرHillier است و در نزدیکی ساحل جزیره “میدل”(Middle) در جنوب استرالیای غربی واقع شده. داستان پیدا شدنش هم جالب است. در واقع تا قبل از ۱۸۰۲ میلادی کسی خبر نداشت در دنیا دریاچه‎ای وجود دارد که آدم را به یاد آدامس بادکنکی می‎اندازد. جست‎وجوگرهای نیروی دریایی بریتانیای کبیر، نخستین افرادی بودند که دریاچه را کشف کردند. “متیو فلیندرز” همان کسی بود که دریاچه را کشف کرد. متیو نام دریاچه را به احترام همکار دریانوردش “ویلیام هیلیر” انتخاب کرد.

دریاچه صورتی استرالیا

حالا چرا صورتی؟

دریاچه صورتی استرالیا دقیقا به خاطر رنگش از دیگر دریاچه‎های دنیا یک سر و گردن بالاتر است. گفته می‎شود هنوز دلیل اصلی اینکه چرا این دریاچه صورتی است، کشف نشده. احتمالا وجود برخی میکروارگانیسم‎ها دلیل آن باشد. آنها در نمک موجود در آب دریاچه زندگی می‎کنند. احتمال دیگر، به ریزجلبک‎ها مربوط است. آنها نیز موجوداتی هستند که در آب دریاچه زندگی می‎کنند. راستی یادتان باشد آب دریاچه شور است.

دریاچه صورتی در استرالیا، هم کمرنگ و هم پررنگ

رنگ دریاچه صورتی استرالیا در بعضی روزهای سال پررنگتر از روزهای دیگر است. در فصل خشکِ استرالیا، یعنی ماه‎های آذر تا تیرماه رنگ دریاچه پررنگ‎تر دیده می‎شود. زمانی که فصل بارندگی در استرالیا آغاز می‎شود، دریاچه کمرنگ‎تر به‎نظر می‎آید. دریاچه صورتی امروزه به یکی از ارزشمندترین جاذبه‎های گردشگری دنیا تبدیل شده است. از این رو به شدت مورد محافظت قرار می‎گیرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تا چندی پیش، از آن صرفا برای استخراج نمک استفاده می‎شد.

هم کمرنگ و هم پررنگ

دریاچه صورتی در استرالیا و پرواز بر فراز آن

از آنجا که دریاچه صورتی میراث جهانی است، بازدید از آن به سختی صورت می‎گیرد. گردشگران فقط می‎توانند از طریق هوایی از دریاچه بازدید کنند و از کنار هم قرار گرفتن رنگ صورتی، سبز و آبی در کنار هم لذت ببرند. شنا کردن در آب دریاچه برای آن دسته از گردشگران خوش شانسی که  بتوانند مجوز ورود به آن را بگیرند ایراد ندارد. یعنی برای سلامتی آنها ضرر ندارد و رنگ بدنشان هم صورتی نمی‎شود. خوردن آب دریاچه اما ممنوع است. درصد بالایی نمک دارد و برای سلامتی مضر است.

پرواز بر فراز دریاچه صورتی

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  2. فتحی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

  3. کاشی پور

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    بسیار زیبا و منحصر به فرد

    پاسخ

  4. ابراهیمی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    خیلی شگفت انگیزه مخصوصا دید ازبالا

    پاسخ

  5. شعبانی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۵ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  6. بیگدلی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۵ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  7. الهی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…