تحلیل کارشناسان مسکن از حال‎وهوای این روزهای بازار

۴
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عده‌ای از کارشناسان بازار مسکن بر این باور هستند که مشکل این بازار ارتباطی به کمبود عرضه مسکن ندارد و تنها به دلیل نبود قانون قیمت‌گذاری و عدم حمایت‌های مالی دولت از این بخش، این بازار به شرایط بحرانی رسیده است.
کارشناسان بازار مسکن

گرانی مسکن تا کجا خواهد رفت؟ به‌نظر می‌رسد بحران مسکن در سال‌های اخیر حادتر شده است و هیچ حدومرزی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در این بازار وجود ندارد.

به باور بسیاری از کارشناسان بازار مسکن، دولت باید با سیاست‌های پولی، مشکل کمبود مسکن در بازار را حل کند. سوال این‎ است که با نبود سازوکار اقتصادی مناسب برای قیمت‌گذاری مسکن در ایران، آیا می‌توان فقط با اتخاذ سیاست‌های مالی یا پولی جلوی رشد قیمت‌ها را گرفت؟

کارشناسان بازار مسکن چه می‌گویند؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، هرچند در این زمینه اظهارنظرهای مختلفی وجود دارد؛ اما طبق نظرات کارشناسان، ماجرای رشد نگران‌کننده قیمت‌ها در بازار مسکن، به دلیل به‎هم خوردن وضعیت عرضه و تقاضا است.

عده‌ای از کارشناسان بازار مسکن بر این باور هستند که مشکل این بازار ارتباطی به کمبود عرضه مسکن ندارد و تنها به دلیل نبود قانون قیمت‌گذاری و عدم حمایت‌های مالی دولت از این بخش، این بازار به شرایط بحرانی رسیده است. البته ناگفته نماند که طبق گزارش‌های رسمی، هم‎اکنون میزان رشد خانه‌های خالی در پایتخت به ۴ برابر رسیده است که اگر این واحدهای مسکونی به بازار عرضه شوند، می‌توان به متعادل شدن وضعیت عرضه و تقاضا در این بازار امیدوار بود.

کارشناسان بازار مسکن

در چنین وضعیتی بهارستانی‌ها نیز دست‎به‎کار شده‌اند تا جلوی بحرانی‌تر شدن این بازار را بگیرند و با وزیر راه‎وشهرسازی در این زمینه گفت‌وگو کنند. ۱۵ اردیبهشت‎ماه همین امسال بود که خانه ملت به نقل از رئیس کمیسیون عمران مجلس، نوشت: «در یک سال گذشته، قیمت مسکن افزایشی چشمگیر داشته، به‎طوری که بر اساس آمارها در کلان‎شهری مانند تهران، نرخ مسکن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»

هادی حق‌شناس می‌گوید: «بهترین برنامه برای حل بحران مسکن این است که دولت متولی بازار مسکن باشد. باید به دولت سازوکار افزایش عرضه مسکن ارائه شود. تا زمانی که وزارت راه‎وشهرسازی سازوکار افزایش عرضه مسکن را نداشته باشد، بازار در سمت عرضه، با مشکل مواجه خواهد بود. دولت می‌تواند در خصوص دسترسی آسان به زمین و ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان در زمینه عرضه مسکن کمک کند.»

 

چند پیشنهاد مجله دلتا برای شما:

روش‎های خانگی فراری دادن حشرات مزاحم

آخرین اخبار بازار مسکن

۱۰ راز موفقیت یک مشاور املاک حرفه‌ای

بزرگ‎ترین آتریوم چرخان جهان

پس‌انداز ؛ راه خانه‌دار شدن نیست

 

آخرین خبرهای بازار مسکن را در صفحه های خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. هاتف

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

    از زحمات شما تشکر میکنم

    پاسخ

  2. حسنی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

    ممنون
    مفید بود

    پاسخ

  3. صحرایی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۴۳ ب٫ظ

    قیمت ها افزایش زیاد و خارج از قاعده ای داشته
    امروز با مشتری صحبت میکردم
    میگفت
    مالک ۱۰۰درصد
    افزایش قیمت داشته
    و خیلی از مستاجرها با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند
    امیدوارم
    زودتر به ثبات برسیم

    پاسخ

  4. علي حنيفه پور

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود، ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…