به سرت نمک بپاش

۱۱
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاثیر نمک در رشد مو اثبات شده است. این روزها از نمک برای بهبود وضعیت پوست و مو استفاده می­‎شود.
تاثیر نمک بر رشد مو

نمک که فقط برای خوشمزه‎تر کردن خوراکی­‎ها نیست! کاربردهای دیگری هم دارد. مثلا می­‎توانید به خودتان نمک بپاشید تا زیباتر شوید. این یک شوخی نیست! واقعیت دارد. تاثیر نمک در رشد موهای سر اثبات شده است. این روزها از نمک برای بهبود وضعیت پوست و مو استفاده می­‎شود. این ماده غذایی ثابت کرده است که نه تنها غذا را لذیذتر می‎کند، بلکه می­‎تواند آدم­‎ها را نیز خوش چهره­‎تر کند.

اول از همه باید بدانید که انواع مختلفی از نمک داریم. هر کدامشان مورد مصرف مختلفی دارد. مثلا از نمک دریا برای کاهش چربی اضافه پوست سر و کاهش ریزش مو استفاده می­‎کنند. نمک دریا همچنین می‎­تواند موهای شما را درخشان کند. نمک دانه درشت (اسپوم)، نمک حمام نیز نامیده می‎­شود. از آن برای اسکراب (لایه برداری) پوست استفاده می‎کنند. دیابتی­­‎ها هم از نمک نرمی که با آب مخلوط کرده­‎اند، برای ماساژ پاهایشان استفاده می­‎کنند. افرادی که از نمک برای زیبایی استفاده کرده­‎اند، از تاثیر نمک در رشد موهای سرشان گفته‎­اند. بنابراین وقتش رسیده است که شما هم نمک را به فهرست محصولات زیبایی خود اضافه کنید. خوبی‎­اش به این است که مانند برخی محصولات بهداشتی، گران نیست. به راحتی و از هر مغازه­ای می‎­توانید نمک بخرید.

تاثیر نمک بر رشد مو

چطور از نمک برای رشد مو استفاده کنیم؟

حالا که قصد دارید از تاثیر نمک بر رشد مو بهره ببرید، بهتر است روش استفاد از آن را یاد بگیرید. بهتر است دو واحد شامپو را با سه واحد نمک مخلوط کنید. مثلا دو قاشق شامپو را در سه قاشق نمک بریزید. آنها را خوب هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند. سپس آن را به موهایتان بمالید. اگر موهای بلندی دارید، می­‎توانید از مقدار بیشتری شامپو استفاده کنید. نمک را نیز به همان نسبت بیشتر کنید.

در نظر داشته باشید مهمترین نکته در استفاده از نمک برای رشد موهایتان این است که مخلوط مورد استفاده شما، باید به صورت نیمه خمیری و تقریبا غلیظ (در حد ماست چکیده) در بیاید. این مخلوط باید چند دقیقه- معمولا سه تا پنج دقیقه- روی موهایتان بماند. تا به پوست سر نفوذ کرده و فولیکول­‎های ریشه موهایتان را تقویت کند. همچنین گردش خون زیر پوست سرتان را افزایش دهد و از این طریق تاثیر نمک را در رشد موهای سرتان ببینید.

تاثیر نمک بر رشد مو

این نمک همه فن حریف

از تاثیر نمک بر رشد مو برایتان گفتیم. اما این همه ماجرا نیست. نمک به تنهایی یک محصول زیبایی همه جانبه و کامل به شمار می‎­رود. نمک می‎­تواند تا حد زیادی مشکلات موهای شما را رفع کند. نمک روی غدد چربی پوست سرتان تاثیر می‎­گذارد و فعالیت و ترشح چربی آنها را کنترل می­‎کند. البته این ماده، تنها چربی‌های بیش از حد مو را غیرفعال می‎کند. نمک به روغن‌های طبیعی سرتان آسیب وارد نمی­‎کند. در نتیجه موهایی خوش حالت، نرم، درخشان و زیبا خواهید داشت. نمک همچنین برای رفع شوره سر نیز به کار می­‎رود. شوره در واقع بخش‎­های مرده پوست سرتان است که جای نگرانی ندارد. زیرا با استفاده از نمک در شامپویتان می­‎توانید از شرِ شوره و قارچ پوست سرتان خلاص شوید. نمک همچنین می­‎تواند تارهای موهایتان را ضخیم­‎تر کند. بنابراین موها پرپشت­‎تر به نظر می­‎رسند. کیست که از موی پرپشت و خمِ زلفِ پریشان خوشش نیاید؟

تاثیر نمک بر رشد مو

هشدار

موهای خشک دارید؟ در استفاده از نمک برای بهبود وضعیت موهایتان مراقب باشید. نمک می‎­تواند مو و پوست سر شما را آسیب پذیرتر و خشک‎­تر کند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد سلامتی، از مجله دلتا دیدن کنید.

۱۱ دیدگاه

  1. بهمن

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۵۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. خانم طلوعی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    بسیارآموزنده بود

    پاسخ

  3. سپیده

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

    عالی بود مخصوصا برای ضخیم کردن مو

    پاسخ

    • آیه اسماعیلی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

      سپاس. نتیجه را همینجا اطلاع بدید تا دوستان استفاده کنند.

      پاسخ

  4. محسن ثابتی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ

    مطلب جالب و شگفت انگیزی بود.خیلی ممنون

    پاسخ

  5. الهی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

  6. آژن

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    سلام مطلب جالبی بود و اطلاعی در این زمینه نداشتم
    باتشکر

    پاسخ

  7. عاشوری

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

  8. زارع

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  9. سلیمی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

    برای من کم مو خیلی مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…