قشم گردی تا قبل از گرمی هوا

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قشم گردی یکی از تفریحات بی‎نظیر گردشگران در سواحل جنوب است، با ما همراه باشید.
قشم

اگر اهل سفرهای هوایی هستید و رفتن به دورترهای ایران را در لیست سفرهای خود دارید، بهتر است جزیره قشم را به‎عنوان اولین گزینه انتخاب کنید؛ در این صورت با یک تیر دو نشان زده‎اید چراکه، هم تا هوا گرم نشده یکی از زیباترین جزایر ایران را دیده‎اید و هم دوباره تا هوا گرم نشده، در این قشم گردی توانسته‎اید وقت بیشتری صرف کنید.

قشم گردی

گردشگری

وقتی در اینترنت یا برخی تورهای مسافرتی درباره جاذبه‎های گردشگری قشم جستجو  یا سوال می‎کنید، سه تا شش جوابی که می‎گیرید با هم یکی خواهد بود. به عنوان مثال قطعاً جزیره هنگام و دره ستاره‎ها، تنگه چاهکوه و جنگل حرا، بندر لافت و جزیره ناز، به شما پیشنهاد خواهد شد که هریک زیبایی منحصربه‎فرد خود را دارد. در ضمن تفریحات آبی می‎تواند  بخش جدانشدنیِ قشم گردی شما باشد.

میانی 2 1 قشم گردی تا قبل از گرمی هوا

جزیره هنگام و دلفین‎های پرنده

دو کیلومتر آنطرف‎تر از جنوب قشم، جزیره هنگام قرار دارد که ماهیگیران هر روز مشغول کارند. سواحل صخره‎ای و لاک‎پشت‎های بزرگ دریایی، همچنین بازارچه‎ای کوچک با صنایع دستی و نان‎های خوشمزه محلی از دیدنی‎های ساحلیِ این جزیره است، اما آنچه این منطقه را در قشم گردی شما منحصربه‎فرد می‎کند، دیدن دلفین‎های زیبایی‎ است که با بازیگوشی اطراف جزیره از سطح آب بیرون جهیده و دوباره به داخل می‎پرند.

قشم

وهم یعنی درّه ستاره‎ها

 درّه ستاره‎ی افتاده، منطقه وسیعی در روستای “برکه خلفِ “قشم است که ساکنان این نام را بر آن نهاده‎اند. جایی که اهالی معتقدند حدود دو میلیون سال پیش، ستاره‌اى از آسمان سقوط کرده و سپس سنگ‎ها و خاک و ماسه‌ را به اشکالی عجیب درآورده است. وقتی وارد دالان‎های تودر‎تو می‎شوید، اگر باد بوزد، سروصدای وزش باد، همراه با رقص ماسه‎های درخشان در فضا، همه چیز را برای فضایی وهم‎آلود مهیا می‎کند.

قشم گردی

تنگه چاهکوه و آب شیرینِ قشم

چاهکوه به معنی واقعیِ آن یعنی کوهی‎است که در آن چاه‎های متعددی حفر شده است تا آب باران را در خود جمع کند و منبع آب شیرین قشم باشد. یکی از اصلی‎ترین جاذبه‎های گردشگری قشم که حفره‎ها و دالان‎های حیرت‎آوری در آن پدید آمده، تخته‎سنگ‎های رسوبی زیبا که حتماً باید تا قبل از گرم شدن هوا آن‎جا را ببینید، چون گرمی حاصل از نور خورشید آن‎ها را به شدت داغ می‎کند و حیف است این زیبایی طبیعی را در قشم گردی خود از دست بدهید.

قشم گردی

جنگل حرا، پیدا و پنهان در زیر آب

حرا نام درختی‎است با ریشه چندصدمتری زیر آب، آن هم آب شور. این جنگل در شمال قشم واقع شده و شما تنها زمانی دشت وسیع درختان را خواهید دید، که آب پایین برود. در این صورت، ناگهان ریشه‎های درهم‎ تنیده شده درختانِ این جنگلِ آبی پدیدار می‎شوند و تا ۶-۷ ساعت خودنمایی می کنند.

قشم گردی

بندر لافت، بادگیرهای بلند و کوچه‎های باریک

هر گردشگر که به قشم می‎رسد، سراغ این بندر را می‎گیرد. جایی که در کنار زیبایی خیره‎کننده دریا در دل نخلستان‎های گرمسیری، زمانی مرکز جزیره بوده است. خانه‎هایی با بادگیرهای بلند که طوری به یکدیگر نزدیکند که از برخی ‎کوچه‎های آن تنها وسیله نقلیه‎ای که عبور می‎کند، دوچرخه است.

میانی7 1 قشم گردی تا قبل از گرمی هوا

جزیره ناز، پرنده و صدف و عروس دریایی

جزیره ناز به گفته برخی گردشگران، بهشتی‎است که تا به امروز از آن غافل بوده‎ایم. این جزیره با ساحلی صخره‎ای، زیستگاه فلامینگوها و ایستگاه عروس‎های دریایی‎است. به علاوه صدف‎های زیبایی که اگر پاچه‎های‎تان را بالا بزنید و کمی در آب پیش بروید، حتماً چندتایی را برای یادگاری از قشم گردی خود، به همراه خواهید آورد.

قشم گردی

برای خواندن یک دنیا مطلب گردشگری به مجله دلتا سر بزنید و همچنین شاید این مطالب برای‎تان جذاب باشد:

باغ بهشت و قمصر و بوی گلاب ناب

جاده رویایی ، اسالم به خلخال

بنشین بر سر جوی و گذر عمر، نَبین

۴ دیدگاه

  1. صدرا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۵۵ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۱۵ ب٫ظ

    قشم زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      بله دقیقا 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…