خورشید در خودروها طلوع می کند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیر زمانی نیست که خودروهای برقی پا به خیابانها گذاشته‎اند، اما در همین زمان اندک پیشرفت های شگرفی داشته و بازارهای جدیدی را به تسخیر خود در آورده اند و اکنون شاید بتوان گفت که بزودی، "خورشید در خودروها طلوع میکند".
636693186939309963 lg خورشید در خودروها طلوع می کند

دیر زمانی نیست که خودروهای برقی پا به خیابانها گذاشته‎اند، اما در همین زمان اندک؛ پیشرفت های شگرفی داشته و بازارهای جدیدی را به تسخیر خود درآورده اند؛ اکنون شاید بتوان گفت که به‎زودی، “خورشید در خودروها طلوع می‎کند”.

خودرو های خورشیدی، الکتریکی ومحدودیت هایشان

خودروهای خورشیدی و الکتریکی همواره با محدویت هایی روبرو بوده‎اند که، مهمترین آنها؛ شتاب کم، وزن زیاد، زمان تلف شده فراوان برای شارژ و سرعت اندک این خودروها است.

هم اکنون با پیشرفت لحظه به لحظۀ فناوری در گوشه و کنار جهان این ماشین ها هم سبکتر و هم بسیار سریع شده‎اند؛ اما همچنان محدودیت در توان ذخیره سازی باطری ها، بهره وری کم از نورخورشید و به تبع آن تلف شدن زمان برای شارژ آنها مسئله‎ای حل نشدنی می‎نماید.

خورشید

با توجه به موارد یاد شده، اگر خودرو های برقی بتوانند مسافت طی شده خود را با شارژ همزمان توسط نور خورشید افزایش دهند، مسلماً افراد بیشتری تشویق خواهند شد تا یکی از این ماشین ها را در اختیار بگیرند.

شرکت خودرو سازی”سونوموتورز” Sono Motors ادعا می کند که خودروی الکتریکی “سیون” ساخت این شرکت آلمانی با استفاده از نور جذب شدۀ خورشید می‎تواند تا ۱۸.۶ مایل (حدود ۳۰ کیلومتر) را به آسانی طی کند؛ محدوده  که به طور میانگین برای رفت و آمد روزانه شهری تقریبا کافی خواهد بود.

خودروبرقی خورشید در خودروها طلوع می کند

سوناتای  ۲۰۲۰در راه فتح بازارها

آنگونه که در خبرها آمده، شرکت خودرو سازی هیوندای نیز، باتولید سوناتای ۲۰۲۰ راه حلی فناورانه پیدا کرده است؛ تا محدوده حرکتی خودروهای برقی را به بیش از پنجاه کیلومتر افزایش دهد.

تصاویر جدیدی که از هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به‌صورت آنلاین منتشر شده؛ نشان می‌دهد که سقف پنل خورشیدی برای آن تعبیه شده است.

پنل خورشیدی خودرو

این درحالی ‎است که تویوتا درسال ۲۰۰۹ دنیا را با پنل‌های خورشیدی در نسل سوم پریوس شگفت‌زده کرده بود. این پنل‌ها که روی “مونروف” moonroof خودرو نصب شده بودند، نیروی سیستم تهویه را فراهم می‌کردند (مونروف از طلق یا شیشه بوده و برخلاف سانروف گرچه ممکن است ثابت باشد، اما همواره شفاف بوده و آسمان را در دید سرنشین قرار میدهد).

درسال ۲۰۱۶ نیز نسل چهارم پریوس هیبریدی شارژی اولین خودروی دنیا شد، که با تجهیز به سقف خورشیدی، طیف حرکتی تمام برقی آن افزایش یافت.

سوناتای2020

اکنون هیوندایی نیزتصمیم دارد، ازاین منبع انرژی طبیعی در خودروهایش استفاده کند.

نسخه هیبریدی و هیبریدی شارژی نسل بعدی سوناتا می‌تواند به سقف پنل خورشیدی مجهز شود. طراحی رینگ‌های متمرکز بر آیرودینامیک این نمونه اولیه نشان می‌دهد که احتمالا شاهد نسخه‌ای برقی خواهیم بود.

نیروی خورشیدی می‌تواند کمک کند تا این نسخه هیبریدی شارژی سرانجام به شعاع حرکتی تمام برقی ۵۰ کیلومتر یا بیشتر برسد. هیوندای سوناتای خورشیدی احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وارد نمایندگی‌های فروش سراسر دنیا خواهد شد.

منبع :

دیجیتال گاراژ

پایگاه خبری دانستنی های آنلاین

با مطالب متنوع در بخش گوناگون مجله دلتا همراه ما باشید.

۲ دیدگاه

  1. صدرا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۳۸ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ب٫ظ

    تا حالا ندیده بودم با این شرایط چه عالییییی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…