قارچ با بوی گل رز

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اروپا و آمریکا عصارۀ گل رزِ مورد استفاده در عطرسازی، از گلستان‌های بزرگی در سراسر این قاره‌ها برداشت می‌شود. این نگرانی وجود دارد که با توجه به تغییرات آب و هوایی یا وقوع فجایع طبیعی، امکان برداشت گسترده از این گل‌ها برای همیشه فراهم نباشد، به همین دلیل است که دانشمندان در تلاش برای یافتن ماده‌ای جایگزین گل‌های رز برای تولید عطر هستند.
قارچ copy 1 قارچ با بوی گل رز

آیا تا به حال از عطری استفاده کرده‎اید که از قارچ تولید شده باشد؟ همانطور که می‎دانید مخمر ها خود نوعی قارچ میکروسکوپی هستند. تا به امروز از مخمرها برای تولید مواد غذایی مانند نان و پنیر مخصوص “وگان ها”vegan (افرادی که از رژیم های خاص کاملا گیاهی پیروی می‎کنند) استفاده می شد، اما دانشمندان توانسته‎اند از قارچ های میکروسکوپی در صنعت تولید عطر‎ها با رایحه های  مختلف نیز بهره ببرند و مخمر هایی با بوی عطر تولید کنند.

مخمر

به گزارش “مجله دلتا از سایت یورونیوز“، دانشمندان بیولوژیست موسسۀ (Gingko) در شهر بوستون آمریکا در حال تهیۀ عطری با رایحۀ گل رز هستند که به کمک مهندسی ژنتیک از مخمرها تهیه شده‌است.

در اروپا و آمریکا عصارۀ گل رزِ مورد استفاده در عطرسازی، از گلستان‌های بزرگی در سراسر این قاره‌ها برداشت می‌شود.

این نگرانی وجود دارد که با توجه به تغییرات آب و هوایی یا وقوع فجایع طبیعی، امکان برداشت گسترده از این گل‌ها برای همیشه فراهم نباشد، به همین دلیل است که دانشمندان در تلاش برای یافتن ماده‌ای جایگزین گل‌های رز برای تولید عطر هستند.

عطر

محققین امیدوارند بتوانند از این فناوری برای ساخت طیف وسیعی از عطرها استفاده کنند؛ عطرهایی که حتی دقیق‌ترین مشتری‌ها نیز قادر به تشخیصِ تفاوت آنها با عطرهای موجود در بازار نباشند.

این دانشمندان همچنین در تلاش برای استخراج عصارۀ گل‌ها به شیوه‌ای نوین و استفاده از مخمرها در این راه هستند.

به گفته آنها؛ بسیاری از گل‌ها در طبیعت و هنگامیکه روی شاخه هستند، عطری فوق‌العاده دارند اما پس از استخراج عصاره به شیوه‌های رایج، دیگر نمی‌‎توان دقیقا همان رایحه را استشمام کرد.

برای دیدن مطالب بیشتر به صفحه گوناگون مجله دلتا مراجعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…