بهبود اوتیسم با استفاده از درمان هورمونی

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پژوهشگران آمریکایی طی یک آزمایش دریافتند که ممکن است درمان‌های هورمونی بتوانند به بهبود اوتیسم و نشانه‌های این بیماری کمک کنند.
بهبود اوتیسم

شاید درمان‌های هورمونی بتوانند به بهبود مهارت‌های ارتباطی و تعامل اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کنند و گامی در جهت بهبود اوتیسم باشد.

بهبود اوتیسم

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا؛  “سازمان غذا و داروی آمریکا”(FDA) طی یک آزمایش، از کودکان مبتلا به اوتیسم و پرستاران آن‌ها در مورد کارآمدترین دارو سوال کرد تا بتواند مؤثرترین دارو را برای کمک به رفتار ارتباطی پیچیده شناسایی کند.

بیماران مبتلا به اوتیسم، معمولاً برای تمرکز، داروهای مرتبط با “اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی”(ADHD) و برای کنترل خشم، داروهای ضد روان‌پریشی مصرف می‌کنند اما هیچ دارویی برای کمک به مشکلات اجتماعی وجود ندارد.

پژوهشگران در دو بررسی متفاوت، روش‌هایی که سیستم بدن را برای تنظیم هورمون مؤثر بر تعامل اجتماعی موسوم به “وازوپرسین”(vasopressin) هدف قرار می‌دهند، آزمایش کردند.

برای یافتن راهکاری برای بهبود اوتیسم، در نخستین بررسی، نوعی اسپری بینی هر روز به مدت چهار هفته، روی ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم بین شش تا ۱۲ سال آزمایش شد. نیمی از کودکان این آزمایش، از اسپری و نیمی دیگر از وازوپرسین استفاده کردند.

بهبود اوتیسم

در آغاز و پایان بررسی، توانایی‌های اجتماعی کودکان مورد بررسی قرار گرفت و از والدین یا پرستاران آنها خواسته شد تا به یک پرسشنامه  پاسخ دهند. پزشکان، مهارت‌های اجتماعی کودکان را با استفاده از یک معیار استاندارد مورد ارزیابی قرار دادند و کودکان، آزمایش‌هایی را که توانایی آن ها را در تحلیل احساسات براساس حالات چهره بررسی می‌کرد پشت سر گذاشتند .

پس از چهار هفته، کودکانی که وازوپرسین دریافت کرده بودند، نسبت به کودکانی که با اسپری درمان شده بودند، بهبودی بیشتری نشان دادند. تشخیص حالات چهره نیز در این کودکان بیشتر شده بود.

پژوهشگران دریافتند کودکانی که پیش از آزمایش، به طور طبیعی ذخیره وازوپرسین بالاتری در خون خود داشتند، بهبودی بیشتری نسبت به بقیه نشان دادند. به نظر می‌رسید اسپری هم نشانه‌های اضطراب را تا حدودی در کودکان کاهش داده است اما بهبودی آنها به اندازه گروه دیگر نبود.

شرکت‌کنندگان پس از دریافت هورمون به قدر کافی، دوباره مورد بررسی قرار گرفتند و نشانه‌های بیشتری از بهبودی ارتباط و توانایی‌های اجتماعی نشان دادند.

۲ دیدگاه

  1. علی فرجی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

    امیدوارم بالاخره ،درمانی برای این بیماری پیدا بشه تا خانواده‌ای که با این نقیصه دست و پنجه نرم میکنند ،رهایی بیابند.
    در پایان این راه کار هم امیدوارم نتیجه بخش باشه.

    پاسخ

  2. میرعبدالباقی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    خداوند کمکشان کنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…