سهم شما از وام مسکن ۹۸ چقدر است؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آخرین اخبار از فرابورس ایران در رابطه با کاهش قیمت اوراق وام مسکن منتشر شد، براین اساس هر یک از شهروندان با توجه به موقعیت جغرافیایی محل سکونت و مجرد یا متاهل بودن، سهم متفاوتی از وام مسکن 98 خواهند داشت.
وام مسکن 98

طی روزهای اخیر و بنابر آمار منتشر شده از فرابورس، قیمت اوراق حق تقدم برای وام مسکن ۹۸ با کاهش همراه بوده است. کارشناسان، عمده دلیل این کاهش قیمت را افزایش قمیت مسکن و ناتوانی خریدار واقعی برای نقش آفرینی در بازار می‌دانند.

به گزارش مجله دلتا، با توجه به اینکه قیمت هر ورق از اوراق وام مسکن یا همان تِسه، در این روزها به طور عمده ۴۹ هزار تومان است با همین رقم به بررسی هزینه وام مسکن می‌پردازیم.

بیشترین رقم برای زوج‌های تهرانی

زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن در سال ۹۸ باید ۲۰۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن‌ها باید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان صرف خرید ۲۰۰ برگ کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله (وام تعمیرات مسکن) که بابت آن باید ۴۰ برگ اوراق وام مسکن خریداری شود، یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۱ میلیون و ۷۶۰ میلیون تومان صرف شود.

۱۰ میلیون تومان اوراق برای شهرستان ها

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیش‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ برگ بهادار خریداری کنند. با این حساب باید هفت میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند.

همچنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید یک میلیون ۹۶۰ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع زوج ها برای وام ۸۰ میلیون تومانی باید هفت میلیون و ۷۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

سهم مجردها از وام مسکن ۹۸

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و مجرد هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت مجرد های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق، پنج میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ سه میلیون و ۹۲۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر ، صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

۲ دیدگاه

  1. الناز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

    این وام نیاز به چند تا ضامن داره ؟

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

    این وام نیاز به چند تا ضامن دارد ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…