۳ ایده برای دکوراسیون منزل ایرانی بدون مبل

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که آیا می توان بدون مبل خانه ای زیبا داشت یا نه.
دکوراسیون منزل ایرانی

ما ایرانی‎ها علاقه‎ی بسیاری به چیدمان‎های خاص و مبلمان ویژه در دکوراسیون خانه داریم. اغلبِ ما عاشق مبلمان استیل هستیم و در خانه‎ی خود از تمام مبلمان و وسیله‎هایی که دارای کنده‎کاری‎های متعدد‎ هستند، استفاده می‎کنیم.

اما آیا تاکنون به دکوراسیون منزل ایرانی بدون استفاده از مبل فکر کرده‎اید؟ خانه‎ای که در آن اثری از مبل‎های گوناگون نیست و فضای خالی گسترده‎ای دارد.

احتمالا همه شما خانه‎های قدیمی و نوع دکوراسیون ساده‎ی آنها را به خاطر دارید. منازلی آرام که در آن خبری از انواع و اقسام لوازم و مبلمان چوبی نبود و با پشتی‎هایی از جنس ترمه و ابریشم دکور شده بود. اگر شما نیز دوست‎دار چنین خانه‎ای هستید، حتما با این گزارش همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ایده‎هایی ناب برای داشتن خانه‎ای بدون مبلمان آشنا کنیم.

۱. استفاده از تخت خواب های قدیمی

در قدم اول به سراغ تخت خواب‎های قدیمی‎تان بروید و با ایجاد تغییر کاربری مجدداً از آنها استفاده کنید. همان‎طور که در این تصویر نیز مشاهده می‎کنید، شما می‎توانید با قرار دادن یک تشک و کوسن‎هایی با طرح‎های گلیمی و سنتی روی آن، کمبود مبل را در نشیمن خود جبران کرده و زیبایی بی‎نظیری را به آپارتمان خود هدیه دهید.

دکوراسیون منزل ایرانی

۲. استفاده بهینه از سکوهای منزل

اگر قصد استفاده از چیدمان‎های معمول را در خانه‎تان ندارید، بهترین راهکار برای دکوراسیون منزل ایرانی استفاده از سکوهای موجود در خانه یا ایجاد آن در فضاهای مناسب است. برای درست کردن این سکوهای خاص نیاز به امکانات زیادی ندارید، تنها کافی است که با صرف کمی مهارت و خلاقیت با استفاده از در کنارهم گذاشتن چوب‎ها و ساخت آنها همانند شکلی که در تصویر می‎بینید فضای دلخواه‎تان را درست کنید.

دکوراسیون داخلی

۳.تشکچه های کاربردی

یکی دیگر از روش‎های بسیار کاربردی که می‎توانید در نبود مبلمان از آن برای دکوراسیون منزل ایرانی و ایجاد فضایی مناسب استفاده کنید، تشکچه‎ها هستند. این تشکچه‎ها در طرح‎ها و رنگ‎های مختلف در بازر موجود است و حتی چنانچه شما جزو افرادی باشید که در کار خیاطی و دوخت و دوز مهارت دارند، به راحتی می‎توانید با انتخاب بهترین رنگ‎ها به راحتی این تشکچه‎ها را درست کنید.

دکوراسیون

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. رضوی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    جالب و کاربردی بود ممنون

    پاسخ

  2. محمدحسن بیگدلی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

    ایده های جالب و زیبایی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…