این‌روزها کدام خانه‌ها در تهران پرفروشند؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این‌روزها کدام خانه‌ها در تهران پرفروش هستند؟

در آبان ماه امسال واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ متر با ۱۴ و ۸ دهم درصد از معاملات شهر تهران بیشترین فروش را داشته اند.

تراکم این نوع واحدها بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی شهر است و قیمت آنها براساس شرایطی همچون منطقه، موقعیت، سن بنا و امکانات، متغیر است.

به طور مثال یک واحد ۶۵ متری ۲۰ سال ساخت در دولاب ۱۲۰ میلیون تومان و واحدی نوساز با همین متراژ در آجودانیه ۸۶۳ میلیون تومان به فروش رسیده است.

در آبان ماه امسال ۱۳۵۷ مورد واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر در تهران معامله  شده که سهم منطقه یک از این تعداد فقط ۱۰ مورد بوده است.

پس از آپارتمان های یاد شده، واحدهای ۵۰ تا ۶۰ و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳ و ۵ دهم و ۱۳ درصدی از نظر سطح زیربنای واحدهای مسکونی در رتبه های بعد قرار دارند.

درمجموع در آبان ماه واحدهای مسکونی کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۰ و ۷ دهم درصد از معاملات انجام شده را از آن خود کرده اند.

در مدت یاد شده، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش نشان می دهد که آپارتمان‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با ۱۰ و ۶ دهم درصد، بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده اند.

واحدهای ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون و ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص ۱۰ و ۴ دهم و ۹ و ۷ دهم درصد در رتبه ‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

درمجموع در این ماه حدود ۴۹ و ۸ دهم درصد از معاملات را واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان از آن خود کرده اند.

از سوی دیگر توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت هر متر مربع در آبان ماه حاکی است که واحدهای ۳ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع با ۱۰ و ۶ دهم درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را داشته اند.

دامنه‌های قیمتی ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۴ و ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۳ میلیون تومان در هر متر مربع به ترتیب با سهم ۱۰ و ۹ و ۶  دهم درصد در جایگاه بعدقرار گرفته‌اند.

از نظر عمر بنا نیز واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۷ و ۲ دهم درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

یک کارشناس بازار مسکن گفت: محتمل‌ترین سناریو برای آینده‌ بازار مسکن این است که رشد قیمت مسکن در هر فصل تقریبا به اندازه تورم در آن فصل باشد.

بهروز ملکی اظهار داشت: اگر راهکارهای دولت درحوزه پول به ویژه نرخ‌ های سود بانکی تغییر کند، حتما بازار مسکن با تحولاتی روبه رو خواهد شد؛ اما سناریوی احتمالی برای بازار مسکن این است که رشد قیمت مسکن در هر فصل تقریبا به اندازه تورم در آن فصل خواهد بود.

رشد قیمت مسکن در پاییز حدود ۱۰ درصد و تورم هم حدود ۱۰ درصد بوده و انتظارمی رود که در ادامه سال قیمت مسکن ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد/ اقتصاد آنلاین

مطالب دیگر در این باره: 

بازار گرم خرید آپارتمان های میان سال

جست و جوی واحد های مسکونی ۶۰ تا ۷۰ متر در سایت دلتا (مناطق مرکزی تهران)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…