۴ نکته کلیدی برای دکوراسیون اتاق پسرانه

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی اتاق کودکان باید متناسب با نیازها و ویژگی‎های آنان باشد.
دکوراسیون اتاق پسرانه

برای دکوراسیون اتاق پسرانه چه کار باید کرد؟ اتاق کودک و طریقه‎ی چیدمان آن از ابعاد بسیاری مهم و حائز اهمیت است. یکی از این نکات بسیار مهم که در طراحی داخلی اتاق کودکان باید به آن دقت کرد، توجه به ویژگی‎های جنسیتی و علاقه‎مندهای آنان است.

کودکان در اتاقی که به سلیقه خودشان چیده شده احساس استقلال بیشتری می‎کنند و اختصاص همین فضا باعث می‎شود که از همان سنین پایین حس مسئولیت پذیری بیشتری را تجربه کنند. زیرا موظف هستند که نظم و آرامش اتاق‎شان را حفظ کرده و در مرتب نگه داشتن آن کوشا باشند.

رنگ در دکوراسیون اتاق پسرانه

رنگ از عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی و دکوراسیون اتاق پسرانه است. رنگ اتاق تاثیر زیادی روی روحیه افراد، مخصوصاً کودکان و نوجوانان دارد؛ بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ اتاق پسرانه حساسیت لازم را به خرج دهید.

برای موفقیت در این کار دو راه پیش روی شما است. اول اینکه به علایق و سلیقه فرزند خود توجه کنید و دوم اینکه از صاحب نظران، کارشناسان طراحی داخلی و روانشناسان کودک برای انتخاب بهترین رنگ کمک بگیرید.

دکوراسیون اتاق پسرانه

فضایی برای مطالعه

همانطور که می‎دانید همه ما تلاش می‎کنیم تا فرزندان کتاب‎خوان و باسواد تربیت کنیم و مطمئناً یکی از راه‎های اصولی و درستِ رسیدن به این هدف ایجاد محیطی برای مطالعه کودکان و نوجوانان است.

برای این کار لازم نیست که اتاق فرزند شما متراژ بالایی داشته باشد. بلکه با صرف اندکی خلاقیت می‎توانید حتی در محیط‎های کوچک نیز فضایی را برای مطالعه آنها به وجود بیاورید.

اتاق پسرانه

تزیین اتاق

یکی از راه‎های ساده، اما بسیار زیبا برای طراحی اتاق پسرانه، استفاده از دست ساخته‎ها است. در این روش می‎توانید با الهام از طرح‎های موجود یا ایده‎های کودکان خود و چند وسیله‎ی ساده مانند کاغذهای رنگی، طرح مورد علاقه کودک‎تان را درست کرده و روی دیوار اتاق او نصب کنید.

این کار علاوه بر ایجاد زیبایی به کودک شما می‎آموزد که چطور می‎توان از مواد ساده و یا حتی دور ریختنی کاردستی‎های هنرمندانه درست کرد.

تزیین اتاق کودک

طراحی متناسب با نیازها

طراحی اتاق کودک و نوجوان باید اصولی و متناسب با نیازها و ویژگی‎های آنان باشد. این کار باعث می‎شود تا فرزند شما در فضای اتاق احساس آرامش و شادابی بیشتری داشته باشد.

همچنین تطابق رنگ‎های موجود در دکوراسیون و طرح وسایل چیده شده در اتاق پسرانه جزو نکات مهمی هستند که باید در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودکان مورد توجه قرار گیرند.

دکوراسیون داخلی

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

۶ دیدگاه

  1. حسام

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۰:۳۸ ق٫ظ

    مطالب خوبی بود

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  3. صدرا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۲ ق٫ظ

    برای طراحی اتاق های فرزندان حتما از مطالب خوب شما استفاده خواهیم کرد.ممنون.

    پاسخ

  4. سلیمی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۰۲ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  5. زارع

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  6. هایک

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…