روش‎های خانگی فراری دادن حشرات مزاحم

۲
12
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به وضعیت هزینه‎ها و مخارج بالای زندگی، باید به سمت خودکفایی برویم و برای هر کار متوسل به دیگران نشویم تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی هم نشویم. یکی از این روش‎های خانگی، می‎‎تواند روش مقابه با حشرات مزاحم باشد.
روش‎های خانگی
روش‎های خانگی فراری دادن حشرات مزاحم را در این مطلب اختصاصی مجله دلتا با هم مرور می‎کنیم. با توجه به وضعیت  هزینه‎ها و مخارج بالای زندگی، باید به سمت خودکفایی برویم و برای هر کار متوسل به دیگران نشده و مجبور به پرداخت هزینه اضافی هم نشویم. یکی از این روش‎های خانگی، می‎‎تواند روش مقابه با حشرات مزاحم باشد.

بفرمایید بیرون مگس عزیز!

اول این‎که به یاد داشته باشیم تا می‎توانیم سعی کنیم هیچ موجود زنده‎ را نکشیم، حتی سوسک آشپزخانه یا مگس مزاحم و پُر سروصدا را که نصفه‎شب خواب‎مان را بر هم می‎زند. من خودم این تجربه را داشته‎ام که با مگس صحبت کرده و گفته‎ام دوست عزیز، از پنجره بفرمایید بیرون و مگس هم رفته است. اگر بدانیم دلیل بودن مگس در خانه، پسماندهای زباله‌ها هستند، با شستن سطل آشغال با آب و صابون، مگس‎ها را فراری خواهیم داد.

روش‎های خانگی

از بین بردن پشه

بوی پیاز و پرتقال پشه‎ها را مجبور به رفتن می‎کند. دمای خانه خود را نیز خنک نگه دارید، چون پشه‌ها بیشتر در هوای گرم خودنمایی می‎کنند.

از بین بردن سوسک با روش‎های خانگی

۱. استفاده از نفت در سوراخ‎ها و چاهک خانه.

۲. داخل یک بطری یا شیشه نوشابه کمی مربای شیرین بریزید. سوسک‎ها با علاقه در بطری جمع خواهند شد. دَرِ بطری را ببندید و با خیال راحت به نظافت آپارتمان خود بپردازید.

همچنین، به یاد داشته باشید سوسک‎ها در روز و زمان روشنایی از پناهگاه خود بیرون نمی‎آیند.

روش‎های خانگی

فراری دادن مورچه‎ها

تفاله‎های قهوه می‎تواند رد بویی را که مورچه‎ها روی زمین برای پیدا کردن مسیر به جای می‎گذارند؛ از بین ببرند. همچنین، مورچه‎ها به موادی مثل لیمو، نعناع، پوست خیار، دارچین، سرکه سفید، نمک، فلفل، صابون قالبی و هسته سیب حساسیت دارند و در اثر تماس با آن‌ها به سادگی بار سفر خود را خواهند بست.

یک نکته کوچک

بهتر است پنجره‌های خانه را با پارچه‌های توری یا فلزی بپوشانید و تمام درزهای  ورود حشرات را ببندید و داخل راه‎آب حمام و توالت حتماً سم    بریزید.

پیشنهادات دلتا برای شما:

بزرگ‎ترین آتریوم چرخان جهان

پس‌انداز ؛ راه خانه‌دار شدن نیست

۴ جمله ممنوعه برای مشاوران املاک

 

برای آگاهی از مطالب روزآمد و متنوع، به صفحه گوناگون مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. صدرا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۴۲ ق٫ظ

    روشهای جالبی بود.

    پاسخ

  2. الهی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۱۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…