۱۰ راز موفقیت یک مشاور املاک حرفه‌ای

۹
12
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب اختصاصی مجله دلتا 10 راز موفقیت یک مشاور املاک حرفه‌ای را بررسی می‎کنیم.
مشاور املاک

۱۰ راز موفقیت یک مشاور املاک حرفه‌ای را می‎دانید؟ رفتار حرفه‎ای یک مشاور املاک چگونه است؟ از آن‎جا که شغل مشاور املاک، زیرمجموعه‎ای از مشاغل “خدماتی” است، پس با خدماتی که به مردم می‎دهند و با داشتن رفتار حرفه‌ای در مقابل مشتریان، موفق خواهند بود. با هم در این مطلب اختصاصی مجله دلتا این ۱۰ راز را بررسی می‎کنیم.

۱. شیک بپوشید.

اگر شما و همکاران‎تان لباس‌های متحدالشکل و مرتب داشته باشید، حتماً آژانس املاک شما  تاثیرگذارتر و معروف‎تر خواهد بود. در صورتی‎ که بیشتر ساعات روز را در دفتر هستید، بهتر است پوشش اداری داشته باشید؛ حتی برای بازدید آپارتمان همراه با مشتری نیز سعی کنید پوشش رسمی را رعایت کنید. برای مشاوران مرد، استفاده از کت و شلوار، پیراهن و کفش رسمی، کراوات و جوراب تیره؛ و برای خانم‎ها هم استفاده از مانتوهای اداری با رنگ‌های سنگین و طراحی شیک پیشنهاد می‎شود.

۲. آیا مشاور املاک، شغل اول و تنها شغل شمااست؟

اگر مشاور املاک، شغل اول شما نیست، در این شغل، موفق نخواهید بود؛ زیرا انسان برای شغل اول خود از دل‌وجان، وقت و مایه می‎گذارد. از طرفی، این‎که شغل اول شما مشاور املاک باشد یا خیر، روی تعداد فروش‎تان بسیار تأثیر دارد.

۳. آرامش و اعتمادبه‎نفس داشته باشید.

همیشه رفتار دوستانه و با آرامش، بهتر جواب می‎دهد. به چشم‎های مشتری نگاه کنید، لبخند بزنید؛ آرام و در عین حال، محکم، دست بدهید. وقتی مشتری در حال صحبت است، به چشم‎های او مستقیم نگاه کنید تا نشان دهید به صحبت‎های مشتری علاقه دارید. لم ندهید و پاهای‎تان را دراز نکنید. ممکن است برخی این حرکت را بی‎احترامی به خود بدانند.

مشاور املاک

۴. آیا فقط برای پورسانت کار می‎کنید؟

آیا ترفندهای زیادی دارید که افراد را به‌سوی میز مذاکره بکشانید؟ آیا با هر دو طرفِ معامله طوری صحبت می‌کنید که آن‌ها بدانند برای خریدار تخفیف زیادی می‌گیرید و به فروشنده هم می‎گویید که خریدار ملک را پسندیده و باید سر زمان مشخصی به دفتر املاک بیایند؟ اگر معامله‌ای انجام شود، طرفین باید پورسانت بپردازند. در این موقعیت، معامله را تمام شده ندانید و از پیگیری‌های بعدی خود را کنار نکشید. تا پایان معامله همراه باشید که بر اعتبار خود بیفزایید. پورسانت نباید تنها هدف شما باشد.

۵. بحث‎کننده خوبی هستید، یا شنونده‎ای خوب؟

زمانی در جذب مشتری موفق خواهید شد که اول شنونده خوبی باشید. هیچ‌گاه حرف مشتری را قطع نکنید و همواره مثل یک مشاور و دوست دلسوز، در پی حل مشکل مشتری خود باشید.

۶. سطح مالی مشتری خود را بشناسید.

تا زمانی‎که سطح مالی طرف مقابل خود را نسنجیده‎اید، شروع به صحبت نکنید؛ زیرا  توانایی خود را در فروش ملک زیر سوال می‎برید. اول بفهمید توان مالی خریدار چقدر است. اگر مشتری توانایی خرید آپارتمانی را ندارد، وقت خود را هدر ندهید و  ملکی مناسب جیب مشتری معرفی کنید.

۷. نباید برای خانه، مشتری بیابید، بلکه باید برای مشتری، خانه پیدا کنید.

برای مشتری خود با توجه به نیازهایش ملک پیدا کنید، نه که برای ملک‌های خود مشتری مناسبی در نظر بگیرید. به هر قیمت که شده، مشتریان خود را وادار به قبول نظرات خود نکنید تا ملکی را که دارید، بخرند. جملاتی مثل: «نخری، از دستت رفته»، «اکازیون است»، «طرف پول لازم است و می‌توانید ملکش را زیر قیمت بخرید” و “بهترین آپارتمان محله را برای شما خریدیم”، مشتری را برای خرید ملک، جذب می‌کند.

مشاور املاک

۸. درست نیست که فقط به سود فروشنده کار کنید.

از مشاوران املاکی نباشید که فقط به نفع فروشنده‌ها کار می‎کنند. این مشاوران عادت دارند قیمت یک ملک را طبق چیزی که فروشنده می‌گوید،  به خریدار اعلام می‌کنند و بر اساس همان قیمت‌های اعلامی از سوی فروشنده‌ها، روی فروش ملک‌ اصرار دارند.

۹. از فکر خود استفاده کنید، نه از زبان‎تان.

آیا در ذهن خود سوالات و جملاتی آماده و مناسب، در خصوص خرید، اجاره، خرید ویلا و… دارید؟ این جمله‎های آماده، به شما کمک می‎کنند تا  هر زمان که مشتری از شما سوالی پرسید، بتوانید جوابی صحیح و قانع‎کننده بدهید.

۱۰. تمرین گفت‎وگو با دیگران.

 برای یافتن نوع لحن، صدا، آرامش و تسلط خود بر کلمات، صدای خود را در یک گفت‎وگو با مشتری ضبط کنید و در زمان‎هایی که وقت اضافه دارید، گوش دهید و نقاط مثبت و منفی آن را یادداشت کنید و دوباره تمرین و تمرین کنید تا به سبک اختصاصی خود برسید.

 

پیشنهادات دلتا برای شما:

بزرگ‎ترین آتریوم چرخان جهان

پس‌انداز ؛ راه خانه‌دار شدن نیست

۴ جمله ممنوعه برای مشاوران املاک

 

برای آگاهی از مطالب روزآمد و متنوع، به صفحه گوناگون مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، مراجعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. مودت

    ۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ابراهیمی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ق٫ظ

    مطالبی مفید برای هر فرد که بخواهد موفق باشد

    پاسخ

  3. انصاری

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ق٫ظ

    باسلام
    مطالب مفید بود
    تشکر

    پاسخ

  4. 1

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

  5. آسا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    بسیار آموزنده و مفید

    پاسخ

  6. صلابت

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۴۱ ق٫ظ

    سعی درانجامش دارم

    پاسخ

  7. نعمت زاده

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۰۱ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  8. 09121952864

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۵۴ ب٫ظ

    بسیار کاربردی

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۱۴ ب٫ظ

      سلام. سپاس.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …