آکواریوم‎های دیدنی

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اوشنوگرافیک دارای بزرگ‎ترین مخزن آکواریوم در اروپااست و بیش از 45000موجود دریایی را در خود جای داده است.
آکواریوم دیدنی

آکواریوم‎های دیدنی بزرگ، با حجم هزاران‎هزار گالن آب ساخته می‎شوند و در آن‎ها انواع موجودات دریایی را در یک مکان جمع می‎کنند. این سازه‎های محکم و بزرگ، قابلیت نگهداری کوسه‎های غول‎پیکر و سفره‎ماهی‌های بزرگ، لاک‌پشت‌ها، پنگوئن‌ها و گونه‌های مختلف جانوران دریایی را دارند. بسیاری از آکواریوم‎های بزرگ دنیا، چندین مخزن دارند که در ترکیب با هم، یک آکواریوم بسیار بزرگ را تشکیل می‌دهند.

در این مطلب مجله دلتا، برخی از آکواریوم‎های دیدنی جهان را معرفی می‎کنیم.

بزرگ‎ترین آکواریوم آفریقا

آکواریوم

پنجمین آکواریوم بزرگ دنیا، آکواریومی در بندر «دوربان» در آفریقای جنوبی است. این آکواریوم، دارای گونه‎های بسیار زیادی از جانوران دریایی است و در آن از اسب آبی تا کوسه پیدا می‎شود. طراحی این آکواریوم به سبک کشتی‎های غرق شده است و سالانه نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‎کند.

آکواریوم شانگهای

آکواریوم

یکی از بزرگ‎ترین آکواریوم‎های آسیا را می‎توانید در شانگهای پیدا کنید. این آکواریوم، گنجایشی نزدیک به ۹۰۰ هزار گالن آب را دارد. در این آکواریوم، انواع ماهی‎های مربوط به مناطق: استرالیا، قطب جنوب، منطقه حفاظت شده چین و … برای بینندگان قابل مشاهده هستند. نکته‎ی قابل توجه در این آکواریوم، این است که در وسط آن، یک تونل ۱۵۵ متری طراحی شده است که به بازدیدکنندگان فرصت می‎دهد تا از میان دریا زندگی ماهی‎ها را ببینند.

آکواریوم ژاپن

 آکواریوم

این آکواریوم دیدنی در پارک «اوشن اکسپو» در ژاپن واقع و در سال ۲۰۰۲ افتتاح شده است. تانک اصلی آکواریوم، به نام دریای کوروشیو،  ۷،۵ میلیون لیتر آب ( ۱.۹۸میلیون گالن ) دارد. این مکان دیدنی،  ویژگی‎های یک پنل شیشه‎ای آکرلیکی به اندازه‌های ۸.۲ در ۲۲.۵ متر و با ضخامت ۶۰ سانتی‎متر را دارد.

اوشنوگرافیک اروپا

آکواریوم دیدنی

در مجتمع دریایی اوشنوگرافیک، زیستگاه‌های مختلف دریایی نشان داده شده است. این آکواریوم، داخل یک مجموعه شناخته شده به‎عنوان شهر هنر و علوم، در شهر والنسیای اسپانیا قرار دارد.

اوشنوگرافیک دارای بزرگ‎ترین مخزن آکواریوم در اروپااست و بیش از ۴۵۰۰۰ موجود دریایی را در خود جای داده است. این آکواریوم با ۷ میلیون لیتر (۱.۸۵میلیون گالن) آب، پر شده است.

آکواریوم

 

مطالب دیدنی و جالب را در صفحه گوناگون مجله دلتا ببینید.

۴ دیدگاه

  1. محمد

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۷:۲۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمندتون🌹

      پاسخ

  2. محسن

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. اصف

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…