تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه امسال، حاکی است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی به حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد رسیده که نسبت به ماه مشابه پارسال ۱۸ و ۵ دهم درصد افزایش دارد.

در این میان واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۷ و ۲ دهم درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. این مقدار در مقایسه با آبان پارسال تا ۵ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای ۶ تا ۱۰ ساله و بیش از ۱۵ ساله افزوده شده است.

جدول معاملات مسکن شهر تهران براساس عمر بنا

2 3 متوسط قیمت مسکن در آبان ماه 96

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف در تهران نشان می دهد که از میان مناطق ۲۲ گانه منطقه پنج با سهم ۱۶ و ۵ دهم درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه ‌نامه را دراختیار دارد.

مناطق چهار و دو به ترتیب با سهم‌های ۱۱ و ۶ دهم و ۱۰ و ۱ دهم درصد دررتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع ۷۴ و ۸ دهم درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در تهران مربوط به ۱۰ منطقه و ۲۵ و ۲ دهم درصد دیگر به ۱۲ منطقه اختصاص دارد.

جدول توزیع معاملات مسکن بر حسب مناطق شهر تهران

3 3 متوسط قیمت مسکن در آبان ماه 96

اما در مورد تحولات قیمت مسکن در آبان ماه، آمار نشان می دهد که متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران حدود چهار میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۲ و ۱ دهم و آبان پارسال تا ۱۰ و ۹ دهم درصد رشد دارد.
در بین مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ اختصاص دارد.

متوسط قیمت مسکن در تهران (مهر و آبان ۹۶)

4 3 متوسط قیمت مسکن در آبان ماه 96

در مجموع در ۸ ماه امسال، معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به بیش از ۱۱۳ هزار واحد رسیده که نشان دهنده افزایش ۷ و ۷ دهم درصدی است .

در این مدت متوسط قیمت یک متر بنای واحد مسکونی معامله شده حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است که حدود ۷ و ۱ دهم درصد افزایش دارد.

در آبان ماه تحولات اجاره بهای مسکن نشان داد که شاخص کرایه مسکن اجاره ای در تهران ۹ و ۶ دهم و در کل مناطق شهری تا ۸ و ۵ دهم درصد نسبت به ماه مشابه پارسال افزایش داشته است.

برای مطالعه بیشتر: 

میانگین قیمت مسکن تهران در ماه گذشته

قیمت مسکن در شهریور و مهر ۹۶

حدود قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران

 

بیشتر ببینید در همه عناوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…