ییلاق طرقبه ؛ مشهد

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در مشهد، از هرکس، سراغ مکانی تفریحی را بگیرید، حتماً برای اولین پیشنهاد، ییلاق طرقبه را به شما معرفی می‎کند.
طرقبه

از دیرباز وقتی مسافری به مشهد می‎رسید پس از زیارت، از اهالی محل سراغ مکانی برای تفریح می‎گرفت. و قطعاً اولین پیشنهاد “ییلاق طرقبه” بود.منطقه‎ای خوش آب‎وهوا با خوردنی‎هایی لذت‎بخش. امروزه هم همین‎طور است؛ یکی از پرطرفدار‎ترین مقاصد گردشگری. هرچند بیشتر شما نام طرقبه و شاندیز را با هم شنیده‎اید، اما برای رفتن به این دو منطقه از طریق بلوار وکیل آباد مشهد؛ خروجی شاندیز و یا طرقبه را برای ادامه مسیر انتخاب کنید.

طرقبه

دره ییلاقی طرقبه

ییلاق طرقبه از سمت غرب و شمال توسط کوه بینالود و تخت رستم احاطه شده، در دره‎ای سرسبز قرار گرفته که در تابستان‎ها هوایی بس دل‎انگیز دارد و در زمستان‎ها پر برف و زیبااست، مناسب برای تفریحات زمستانی. پاییز این منطقه دقیقاً خودِ پاییز را به یاد شما می‎آورد. هوای مرطوب و نم باران و شرشر آبی روان و صدای برگ‎ها که زیر پاهای شما شنیده می‎شوند.

طرقبه

جاذبه‎های گردشگری

طرقبه‎ی امروزی شهری‎است که به بخش‎های مختلفی تقسیم شده است. و هر بخش زیبایی‎های مخصوص به خود را دارد. پر از چشمه‎سارها، کوه‎ها و رودخانه‎ها. می‎توانید وقت خود را کاملاً به گردش در این مناطق بگذرانید.

طرقبه

مهم‌ترین منطقه گردشگری در طرقبه حصار گلستان، طرقدر، عنبران، کنگ، نغندر و جاغرق، طرق، زشک، ابرده و دریاچه زیبای چالیدره هستند. ویلاشهر هم در فاصله ده دقیقه‎ایِ این منطقه قرار گرفته، با رستوران‎هایی سنتی و آلاچیق‎هایی در فضای باز.

طرقبه

گردشگری در چالیدره

دیدن دریاچه سد چالیدره با تفریحات آبی خالی از لطف نیست. لنج تفریحی، قایق موتوری و پدالی، بانجی جامپینگ و… از جمله امکانات این منطقه است. همچنین اگر ماهیگیری حرفه‎ای باشید، خبر خوب این‎که ماهیگیری در این دریاچه آزاد است.

طرقبه

پارک سنگیِ کمر مقبولا

این پارک طبیعی با سنگ‎های عظیم و شکل‎های مبهم، باقی‎مانده‎ی گدازه‎های آتشفشانی‎است. البته سنگ‎نگاره‎هایی با قدمت بیش از هزار سال در این مکان پیدا شده که ممکن است باعث ثبت جهانی این پارک در یونسکو شود. جالب است بدانید بهترین عکس‎های سفرتان را در این مکان خواهید گرفت.

طرقبه

 غذاهای سنتی خوشمزه

همان‎طور که قبلاً ذکر شد ییلاق طرقبه به غذاهای سنتیِ رستوران‎هایش هم معروف است و همینطور بستنی. یکی از اتفاق‎های نادر که در این مکان رایج است، پختن آش رشته  روی آتش‎های هیزمی است. اگر هنگام عبور از جاده، بوی هیزم به مشام‎تان رسید، حتماً خود را به یک کاسه آش رشته با طعم لذیذ دعوت کنید.

طرقبه

برای خوردن غذاهای اصیل هم می‎توانید به بهترین و معروف‎ترین رستوران‎ها سر بزنید و طعم غذاهای لذیذ ایرانی را در محیط‎های خانوادگی بچشید.

طرقبه

برای خواندن مطالب بیشتر راجع‎به گردشگری به بخش گردشگریِ مجله دلتا مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. سمانه نودهی

    ۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

    قبل از سفر و بازدید از این جای دیدنی فوق العاده پیش نهاد می کنم این مطلب هم مطالعه کنید و به اطلاعاتی ک در بالا ارائه شد اضافه کنید:
    قبل از آشنایی با طرقبه خوبه بدونی که: استان خراسان رضوی از نظر آب و هوایی در مناطق گرم و خشک کشور قرار گرفته است. در ۱۰ سال اخیر هم خشکسالی را تجربه کرده پس وجود یک شهر یا روستای زیبا با آب و هوای خوب و خنک نه تنها می تواند مانند یک هدیه برای مردم بومی باشد تا از آن استفاده کنند، بلکه کمبودشان در این زمینه نیز کمی جبران شود. آن هدیه، شهر طرقبه و اقلیم با صفایش به همراه گویش خاص مردمانش است.
    شهرستان طرقبه دارای مناطق و روستاهای گردشگری و تفریحی مختلفی است. بنابراین خیلی سخته بگیم بهترین جای طرقبه کجاست. اما خود شهر طرقبه هم زیبایی های مختص به خودش را دارد. خیابان های شهر با درخت هایی سرسبز و بلند احاطه شده اند و حتی گردش پیاده در شهر و پارک هایش را هم برایت لذت بخش می کنند.
    اگر هم قصد خرید سوغاتی را داشتی می توانی خرید هایت را از فروشگاه های محلی و بازار خود طرقبه انجام دهی. مخصوصا صنایع دستی؛ از صنایع دستی طرقبه می توان به سبد بافی و حصیر بافی اشاره کرد. پیشنهاد می کنم که محصولات این منطقه را خریداری کنی که می توانند بعد ها خاطره این سفر را برایت تازه کنند.

    پاسخ

  2. اصف

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۴۴ ب٫ظ

    زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۱۸ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  3. هایک

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۱۸ ب٫ظ

    من چند بار رفتم. به همه توصیه میکنم برن. عالیه

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۱۸ ق٫ظ

      سپاس از حسن توجه شما 🙂

      پاسخ

  4. باقی‌زاده

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب٫ظ

    خیلی مچکر از بابت اطلاعات کامل وخواندنی
    روش خیلی عالی هست برای شناساندن مناطق گردشگری کشور به هموطنان

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۱۹ ق٫ظ

      سپاسگزارم.
      و باز هم سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…