کیدزانیا ، شهر کودکان در ۶۰ کشور دنیا (+ویدئو)

۳
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کیدزانیا، شهری است که در آن کودکان بین 4 تا 12 سال قادرند در محیطی کاملاً ایمن، واقعی و منحصربه‎فرد، آموزش ببینند.
کیدزانیا

کیدزانیا شهر کودکان جهان است.  این شهر مبتکرانه و جالب، ایده‎ی یک انسان بااحساس و علاقه‎مند به دنیای کودکان، به اسم «ژاویار لوپز آنکونا» و از اهالی مکزیک بود.

کیدزانیا، شهر مشاغل

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، در سایت کیدزانیا آمده است: کیدزانیا یک شهر بسیار بزرگ و مجهز است که در بیش از ۶۰ کشور دنیا ایجاد شده و برای بچه‎ها یک محیط امن، واقعی و آموزشی، فراهم کرده است.

شهر کودکان، به بچه‎های  ۴ تا ۱۲ ساله اجازه می‎دهد تا مثل دنیای واقعی شغل داشته باشند و مهارت بیاموزند. کودکان می‎توانند در مقابل کار کردن خود، پول دریافت کنند. بچه‎ها می‎توانند به‎عنوان یک آتش‎نشان، دکتر،‌ پلیس، خبرنگار، فروشنده و … به‎صورت واقعی فعالیت و یا این‎که از فروشگاه‎ها خرید کنند. بازی و تفریح و کار و آموزش در این شهر، با هم مخلوط شده‎اند. در کیدزانیا، دست‎بندهای الکترونیکی به دست کودکان بسته می‎شود تا پدر و مادرها بدانند کودک‎شان در کدام قسمت از شهر، مشغول است.

کیدزانیا

سرتاسر محیط کیدزانیا و حتی ماشین‎ها، در اندازه و مقیاس بچه‎ها ساخته شده است و ساختمان‎ها و خیابان‎های سنگ‎فرش شده و همچنین  مردم در حالِ کار آن، یک شهر واقعی را نشان می‎دهند. هر کودک، با توجه به توانایی‎ها و علاقه‎های خود، شغل موردنظرش را انتخاب و شروع به کار می‎کند و در مقابل آن «کیدزیس» که واحد پول شهر کیدزانیااست، دریافت می‎کند. احساس واقعی بودن زندگی و کسب تجربه‎ی بزرگ‎سالی در کودکی، تجربه‎ای بی‎نظیر برای کودکان خواهد بود.

تاریخچه شهر مشاغل کیدزانیا

در ابتدا، کیدزانیا در مکزیک و در سپتامبر ۱۹۹۹ آغاز به فعالیت کرد و در همان سال اول، مورد توجه ۸۰۰۰۰ نفر واقع شد. تا امروز، نزدیک به ۳۰ میلیون کودک از این شهر کودکانه، در کشورهای مختلف جهان دیدن کرده‎اند. در سال ۲۰۰۶ در توکیو، اولین کمپانی بین‎المللی کیدزانیا تاسیس شد. کیدزانیا در جاکارتا در نوامبر ۲۰۰۷، رکورد توکیو را در جذب مخاطب شکست. در ۲۰۰۹، در اوساکا و لیسبون، در سال ۲۰۱۰، در دبی و سئول و در آمریکا، در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد.

کیدزانیا در مکزیک مستقر است و به‎تازگی در قطر نیز شعبه‎ای افتتاح کرده است. این شرکت هم‎اکنون بیش از ۲۰۰۰۰ نفر را استخدام کرده و به‎سرعت در حال گسترش است.

 انیشتن می‎گوید: «تا زمانی که حتی یک کودک ناخرسند روی زمین وجود دارد، هیچ کشف و پیشرفت جدی برای بشر وجود نخواهد داشت.»

مطالب دیدنی و جالب  را در صفحه‎ی گوناگون   مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، ببینید.

۳ دیدگاه

  1. ضامنی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۳۵ ق٫ظ

    چقدر خوب

    پاسخ

  2. محمد نیکروش

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۳۱ ق٫ظ

    مطلب خوبی بود
    ممنونم

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۰ ق٫ظ

    فوق العاده ست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…