آیا وعده خانه ارزان در سال ۹۸ محقق می‌شود؟

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه ارزان در سال 98 تصوری است که طرف تقاضا از ماحصل تحولات بازار در یک سال گذشته دارد. اگرچه رکود تورمی همچنان در بازار حکم فرماست، اما اینکه این رکود منجر به انعطاف بیشتر فروشندگان و کاهش قیمت‌ها شود موضوعی است که کارشناسان هم در باره آن تردید دارند.
خانه ارزان در سال 98

چشم‌انداز رکود در بازار مسکن، سرمایه‌ها را طی هفته گذشته به سمت بازارهای خودرو و بورس روانه کرد که باعث شد برخی فروشندگان نسبت به عرضه واحدهای خود اقدام کنند. این در حالی است که مشاوران ملکی معتقدند: پیش‎بینی ارزان شدن  خانه در سال ۹۸ چندان با واقعیت مطابقت ندارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، بازار مسکن در مقایسه با سه بازار رقیب یعنی بورس، طلا و ارز به قله قیمتی چهار سال اخیر دست یافته و بر این اساس معاملات در فروردین ماه به کمترین میزان خود طی شش سال گذشته رسیده است.

مطابق آمار؛ کاهش ۵۱ درصدی معاملات مسکن در فروردین ماه ۹۸ نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد دیگری در کاهش جذابیت بازار است و به نظر می‌رسد  رکود معاملاتی برای حداقل ۱۰ تا ۱۲ فصل در بازار مسکن ماندگار خواهد بود.

در این باره مجله دلتا در گفت‌وگو با حمید دهقانی از سرپرستان فروش املاک دلتا ۸۵۰ به بررسی آینده بازار مسکن و پیش‌بینی وضعیت خرید و فروش خانه پرداخته است.

خانه در سال 98

مسکن دچار رکود قیمت نخواهد شد

دهقانی در پاسخ به این ادعا که “عده‌ای از فعالان حوزه مسکن معتقدند که اگر خریداران با قیمت‌هایی بالاتر از ارقام فعلی اقدام به خرید کنند در واقع حباب می‌خرند” گفت: بازار مسکن همیشه روند صعودی خود را حفظ خواهدکرد و این شایعه که خانه در سال ۹۸ ارزان می‌شود به هیچ وجه محقق نخواهدشد.

وی در ادامه افزود:در مقاطعی افزایش قیمت ملک جهشی است در مقطعی هم افزایش قیمت روندی کند خواهد داشت. اما منطق بازار این است که خانه در ماه‌های آینده با افزایش قیمت مواجه می‌شود.

این کارشناس با سابقه املاک همچنین در واکنش به برخی اظهارنظرها در باره ادامه روند رکود تورمی بازار مسکن و پرشدن سقف قیمت ها گفت: نظر عموم کارشناسان مسکن درباره حاکمیت رکود تورمی بر بازار مسکن یکسان است . نمی‌توان انتظار داشت که رکود تورمی ناگهان از بین برود، ولی نشانه‌هایی از رونق در بازار وجود دارد و احتمال اینکه بازار در بخش خرید و فروش‌های جزئی گرم‌تر باشد بیشتر است.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر، صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

۸ دیدگاه

  1. محسن

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. هاتف

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    قیمت ملک در هیچ دوره ای کم نشده است و خانه ارزان در سال ۹۸ به وجود نمی آید.

    پاسخ

  3. باقی‌زاده

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

    طبق تجربه میل به کسب سود در بین اقشار مختلف و قشر علاقمند به خرید مسکن همچنان باعث صعود قیمتها خواهد شد

    پاسخ

  4. زارع

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    موافقم

    پاسخ

  5. سلیمی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۴۹ ب٫ظ

    من هم با نظر ایشون موافقم

    پاسخ

  6. صدرا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۳۷ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  7. محسن محمدی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۱۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  8. ملکی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    خیلی هم ممنون از زحمات شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…