انواع پنجره و نقش آن در زیبایی ساختمان

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پنجره ها نقش بسیار مهمی در نوع ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی دارند.
انواع پنجره

استفاده از پنجره های سنتی فقط محدود به پنجره های کلاسیک (که مثل یک در باز و بسته می شوند) و انواع پنجره های کشویی دوتکه نیست. بلکه انواع گوناگون پنجره های سنتی وجود دارد که در این جا به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

۱.انواع پنجره های کشویی دوتکه

پنجره

استفاده از پنجره های کشویی دوتکه فضا را دلبازتر نشان می دهد و در عین داشتن ظاهری سنتی، نور کافی را به داخل خانه هدایت می کند.

۲. پنجره های کشویی دوتکه جدید

معماری

پیشرفت هایی که در تکنیک های تولید در و پنجره به وجود آمده است، به طراحان اجازه می دهد تا به مدل های جدیدتری فکر کنند و به جای پیروی از سبک کلاسیک، به فکر خلق محصولات جدید باشند. این پنجره ها کاملا با فضای باشکوه اطراف همخوانی دارند.

۳. پنجره های قوس دار

معماری های خاص

خمیدگی ملایم این پنجره ها به این فضای کاری جلوه ای خاص و باشکوه بخشیده است. پنجره های در مانندی که در کنار پنجره قوس دار قرار گرفته اند نوعی تعادل و امکان تهویه هوا را فراهم می کنند.

۴. پنجره های ثابت

معماری پنجره

این پنجره ها ظاهری مشابه به پنجره های کشویی دوتکه دارند و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

۵. پنجره های محوری

معماری ساختمان

یک پنجره گرد ممکن است اندازه کوچکی داشته باشد اما برای حمام، اتاق زیر شیروانی و فضاهای سه گوش مناسب است.

۶. پنجره های شیشه ای تزئینی

پنجره راه پله

در چنین پنجره هایی از شیشه های رنگی و مات استفاده می شود تا یک الگوی کلاسیک و زیبا به دست بیاید. این تکنیک هم نور کافی را به داخل هدایت و هم حریم خصوصی را حفظ می کند.

۷. پنجره ۳ تایی

پنجره حمام

یک پنجره ثابت در کنار یک پنجره در مانند تعادلی عالی را پدید می آورد. کرکره ها هم حریم خصوصی را حفظ می کنند و هم به فضا جلوه ای زیبا و دیدنی می دهند.

۸. پنجره جلوآمده شاه نشین

معماری

این نوع پنجره ها از یک پنجره ثابت در وسط و دو پنجره لولادار در دو طرف تشکیل می شود. مزیت پنجره های جلوآمده شاه نشین این است که هم منظره ای وسیع را در معرض چشم می گذارند و هم فضایی دنج و راحت ایجاد می کنند.

۹. پنجره های شیشه ای سربدار

پنجره اتاق نشیمن

پنجره های سربدار از قرون وسطی تاکنون مورداستفاده قرار می گرفته اند اما هرگز جذابیت و خاص بودن خود را از دست نداده اند. در این تصویر پنجره های شیشه سربدار به شکوه این اتاق افزوده اند.

۱۰. پنجره لولادار

پنجره لولادار

اگر می خواهید پنجره ای قوس دار داشته باشید که باز و بسته می شود استفاده از پنجره لولادار به ما کمک خواهد کرد. دستگیره های اهرم دار و سیستم قفل مخفی هم به امنیت این پنجره ها و هم به زیبائیشان کمک می کند.

۱۱. پنجره های مناسب با فضای شما

پنجره های قوس دار

اگرچه انواع و اقسام در و پنجره در بازار موجود است، اما بهترین کار انتخاب پنجره ای متناسب با فضای خانه است . مثلا در این تصویر پنجره هایی با شیشه سربدار و نیم دایره ای شکل در بالای پنجره های ماهونی لولادار قرار گرفته اند.

۱۲. در و پنجره های فرانسوی

پنجره قدی

در این تصویر درهای شیشه ای فرانسوی کل دیوار را پوشانده اند و در نوع خود لوکس و زیبا هستند. به این ترتیب نور به راحتی در اتاق جریان می یابد.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…