تب معاملات مسکن اندکی فروکش کرده است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تب معاملات مسکن اندکی فروکش کرده است

مقایسه میان قیمت‌های قطعی و پیشنهادی آپارتمان‌های میان‌متراژ که مقصد بسیاری از خانه‌اولی‌ها به‌شمار می‌رود، حاکی است که انتظار افزایش قیمت در اواخر آبان‌ماه رو به کاهش گذاشته ؛ طوری که در تعدادی قابل‌توجه از آگهی ‌ها، قیمت پیشنهادی مالکان به قیمت قطعی معاملات نزدیک شده است.

سازنده‌ها و مالکان امسال به دو گروه تقسیم‌ می شوند: عده‌ای در فصل تابستان قیمت پیشنهادی خود را افزایش داده اند و عده‌ای نیز بعد ازانجام شدن معامله درفصل گذشته، تصمیم گرفته اند قیمت پیشنهادی را درپاییز افزایش دهند.

عده دیگری هم هستند که  به سبب افزایش قیمت در آستانه نوروز ۹۶ و به تعویق افتادن فروش ملک آنها تا تابستان، امکان افزایش قیمت نداشتند و با توجه به زمان زیادی که در انتظار فروش ملک سپری کرده اند، می‌دانستند که بازارمسکن کنونی دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد.

این گروه نیز پس از سپری شدن فصل تابستان و ورود به پاییز که روزهای کم ‌رونق‌ بازار مسکن به ‌شمار می‌روند، تصمیم به افزایش قیمت گرفتند.

آنها بعد از اینکه موفق شدند در تابستان امسال املاک خود را بفروشند، دیگر به قیمت‌های عرف منطقه در آخرین معاملات قانع نیستند و به همین سبب در ابتدای پاییز قیمت‌های پیشنهادی را افزایش داده اند.

مقایسه میان قیمت‌های پیشنهادی و قطعی در گروه آپارتمان‌های میان‌متراژ منطقه پنج که رتبه پرمعامله‌ ترین منطقه تهران را درماه‌های اخیر به خود اختصاص داده است، حاکی است که فروشندگان ملک در یکی دو هفته اخیردیگر منتظر افزایش قیمت پاییزی مسکن نیستند.

به ‌نظر می‌رسد با توجه به کاهش نسبی معاملات در مهر و احتمالا آبان‌ ماه و کاهش دمای معاملات مسکن در هفته‌های اخیر، فروشندگان به این باور رسیده‌اند که بازار مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد و اکنون به تشخیص خود عمل می‌کنند؛ طوری که بسیاری از واحد ‌های مسکونی مصرفی تازه در بازار مسکن با قیمت‌های نزدیک به معاملات مهرماه آگهی شده‌اند/دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…