وضعیت مستاجران در سال ۹۸ نگران کننده است

۷
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سال گذشته در اثر تورم بخش مسکن قدرت خرید بسیاری از خریداران از بین رفت و از این رو اغلب ناچار به اجاره نشینی شده‌اند؛ لذا ضرورت حمایت از این قشر بیش از پیش در سیاست‌گذاری کلان احساس می‌شود.
وضعیت مستاجران در سال 98

تورم ۹۰ درصدی قیمت مسکن در سال ۹۷ اگرچه  اثر خود را بر قیمت‌ها در بخش خرید و فروش گذاشته است اما امسال در بخش اجاره، بازار حتما با تورم مواجه خواهد شد و به نظر می‌رسد وضعیت مستاجران در تابستان ۹۸ چندان مطلوب نخواهدبود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  خبرآنلاین حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه از ابتدای تیر، احتمال تغییر قیمت مسکن و معاملات این بخش وجود دارد، اظهار کرد: بازار مسکن وابستگی زیادی به اوضاع اقتصادی کشور از جمله بازار ارز، طلا و سکه دارد و در صورتی که قیمت این بازارها تغییر کند، بازار مسکن هم شاهد تحولات قیمتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورتی‎که بازار مسکن افزایش قیمت نداشته باشد، شاهد یک رکود تورمی در این بازار خواهیم بود و قیمت‌ها به ویژه در بخش خرید مسکن جهش نخواهد داشت، اما به طور طبیعی متناسب با نرخ تورم در این بازار، قیمت‌ها تغییر خواهد کرد.

عقبایی تصریح کرد: حداکثر رشد قیمت مسکن در کلان‌شهرها زیر نرخ تورم خواهدبود و در شهرهای کوچک هم شاهد تغییر قیمت چندانی نخواهیم‌بود. از این رو حداکثر افزایش قیمت در بازار مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود که این نوسان‌های قیمتی از ابتدای تابستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن از اواخر اردیبهشت ماه مشخص می‌شود، گفت: در سال گذشته شاهد رشد صد در صدی قیمت‌ها در بازار بودیم که همین موضوع برای تعداد زیادی از متقاضیان مشکلات متعددی ایجاد کرد.

وضعیت مستاجران

لزوم چاره اندیشی برای مستاجران در سال ۹۸

عقبایی به وضعیت بازار اجاره هم اشاره کرد و افزود: این بازار امسال بسیار نگران‌کننده است و مالکان باید جانب انصاف را برای مستأجران رعایت کنند، زیرا قدرت خرید به ویژه در قشرهای ضعیف جامعه بسیار کاهش یافته است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران تاکید کرد: به دلیل آنکه در سال گذشته قدرت خرید بسیاری از خریداران خانه به مراتب کمتر شده و پس‌انداز آنها نیز برای خرید از بین رفته است، اغلب ناچار به اجاره نشینی شده‎اند؛ پس دولت امسال باید برنامه ویژه‌ای برای مستأجران و بازار اجاره در دستور کار قرار دهد.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر، صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

۷ دیدگاه

  1. بابک رسولی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

    زندگی وجود نداره خاک بر سر دولتی که مردمش باید اینجوری زندگی کنند دیگه بریدم از این اجاره بها بی سامان اگر اینجوری پیش بره همه به جون هم میوفتن بابا بسه دیگه بسه

    پاسخ

  2. هایک

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۰:۱۷ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  3. صدرا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۳۶ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  4. حسنی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۱۹ ب٫ظ

    ممنون از مطالب خوبتون.

    پاسخ

  5. محسن محمدی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۱۸ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  6. هاتف

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۰۲ ب٫ظ

    در مورد پیش بینی قیمت بنویسید

    پاسخ

  7. ضیایی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…