۱۰ راز عجیب در مورد سلامتی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در مورد سلامتی رازهای بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها تعجب انسان را برمی‌انگیزد.
راز سلامتی

بدن ما و عملکرد تک‌تک اندام‌هایش راز بزرگی است که بشر به برخی از آن‌ها پی برده است. در این مطلب ما چند راز سلامتی را با شما درمیان می‌گذاریم که له احتمال زیاد از آن باخبر نبوده‌اید.

خر و پف شدید باعث مصرف انرژی می‌شود

به گزارش مجله دلتا به نقل از سلامت نیوز؛ اگرچه خروپف شدید با اضافه وزن مرتبط است، اما محققان دانشگاه سان فرانسیسکو و کالیفرنیا دریافته‌اند: افرادی که دچار مشکل خرو پف شدید هستند، حدود ۲۰۰۰ کالری در روز و در مدت خواب مصرف می‌کنند. خروپف خفیف نیز باعث مصرف ۱۶۲۶ کالری می‌شود.

دوش گرفتن و استحمام باعث کاهش میزان داوری نسبت به دیگران می‌شود

دوش گرفتن راز سلامتی است

تحقیقات ثابت کرده‌اند: افرادی که از نظر فیزیکی تمیز هستند، کمتر در مورد دیگران قضاوت و داوری می‌کنند؛ به عبارتی نسبت به دیگران بی‌توجه و مسامحه‌کار هستند. نظافت بزرگترین راز سلامتی است.

تبخال به نوعی با احتمال ابتلا به آلزایمر مرتبط است

محققان دانشگاه منچستر دریافته‌اند که ویروسی که باعث بروز تبخال می‌شود، یکی از مهم‌ترین دلایل پلاک‌های پروتئینی است که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر جمع می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با راه‌های رفع تبخال “۵ روش درمان خانگی تبخال” را مطالعه کنید.

ماه تولد می‌تواند شانس ابتلا به آسم در دوران کودکی را افزایش دهد

کودکانی که ۴ ماه قبل از فصل سرما خوردگی و آنفولانزا متولد می‌شوند، احتمال بیشتری برای ابتلا به آسم در دوران کودکی دارند.

افراد چپ دست بیشتر از افراد راست دست مضطرب و خجالت‌زده می‌شوند

محققان دانشگاه اسکاتلند دریافته‌اند که افراد چپ دست زمانی که در موقعیت و شرایط غیر معمول قرار می‌گیرند، بیشتر از دیگران مضطرب و خجالت زده می‌شوند.

نوشیدنی گرم باعث خونگرمی‌ و رأفت می‌شود

نوشیدنی گرم

طبق یافته محققان دانشگاه ییل، افرادی که روزانه یک فنجان نوشیدنی گرم مثل قهوه می‌نوشند نسبت به دیگران رأفت و بخشندگی بیشتری دارند. گفتنی است که عکس این حقیقت راجع‌به نوشیدنی‌های سرد نیز صادق است.

گلودرد میکربی می‌تواند منجر به قطع عضو شود

در یک وضعیت کاملاً نادر، مردی از ایالت مینه‌سوتا که دچار گلودرد میکروبی شده بود، عفونت در سراسر بدن او پخش شد و ایجاد سندرم شوک سمی کرد. همین مسئله باعث از کارافتادگی ارگان‌های بدن و قطع دست و پای او به دلیل قانقاریا شد.

تغییر ساعت باعث سلامت قلب می‌شود

محققان سوئدی دریافته‌اند که سرعت حملات قلبی در پاییز کم و در بهار بیشتر است و این مربوط به روند تغییر زمان در هر سال است.

استفاده مکرر و طولانی مدت از موبایل باعث کهیر و جوش می‌شود

استفاده بیش از حد از موبایل باعث ایجاد حساسیت می‌شود. بیش از نصف موبایل‌ها از نیکل ساخته شده که باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شود.

آهن‌ربا با افسردگی مبارزه می‌کند

اخیراً دستگاهی ساخته شده که محرک غیر تهاجمی برای مغز است و باعث درمان افسردگی می‌شود.  اشعه‌های ناشی از آهن‌ربا باعث تحریک فرآیند مغزی در اداره خلق‌وخو می‌شود.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…