درمان‌های طبیعی برای رفع درد معده

۹
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اکثر افراد در طول زندگی خود درد معده را تجربه کرده‌اند. در بسیاری مواقع با تمهیداتی خانگی می‌توان معده درد را تسکین داد.
mede dard درمان‌های طبیعی برای رفع درد معده

معده‎درد، در بسیاری از افراد شایع است و همه یک یا چند بار آن‌را تجربه کرده‌اند. دلایل زیادی برای این درد وجود دارد که ممکن است به درد شکم بینجامد. اغلب معده‎درد‌ها جدی نیستند و به سرعت بهبود ‌می‌یابند. به‌همین سبب، برای برطرف کردن درد، شما به‌جای دیگری غیر از آشپزخانه خانه خود احتیاج پیدا نخواهید کرد. در این مطلب مواردی را که ‌می‌توانند به بهبود درد معده شما کمک کنند؛ بیان می‌کنیم.

زنجبیل

زنجبیل

به گزارش مجله دلتا برگرفته از اینفو سلامت؛ از زمان قدیم مردم از زنجبیل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده ‌می‌کردند؛ از حالت تهوع گرفته تا درد در نواحی مختلف بدن. مطالعات نشان داده‌اند که زنجبیل ‌می‌تواند یک درمان بسیار موثر برای برخی از انواع ناراحتی‌های معده باشد. زنجبیل، یک ضد التهاب طبیعی است. توصیه می‌کنیم از زنجبیل طبیعی یا ریشه آن در چای خود استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید.

چای بابونه

یک فنجان دمنوش بابونه ‌می‌تواند به کاهش معده‎درد کمک کند؛ زیرا خواص ضد التهابی زیادی دارد. این خواص ضد التهابی در آرام شدن ماهیچه‌های شکم، هنگام گرفتگی و اسپاسم ،کمک کرده و موجب کاهش درد ‌می‌شوند.

رژیم غذایی حاوی نان ، سیب‎زمینی ، موز و برنج

اکثر افراد به تجربه دریافته‌اند که رژیم غذایی حاوی موز، سیب‌زمینی، برنج و نان، موجب آرام شدن معده می‌شود و هضم آن بسیار راحت است. این رژیم همچنین ‌می‌تواند به تهوع و اسهال کمک کند. در این رژیم غذایی از مواد با چربی زیاد خبری نبوده و میزان فیبر بالایی دارد. همچنین، ادویه‌جات در آن وجود ندارد تا معده را تحریک کند.

نعنا

نعنا برای معده درد

نعنا اغلب به عنوان یک راه حل ساده و مفید برای حالت تهوع و ناراحتی معده به کار ‌می‌رود؛ زیرا مواد موجود در برگ‌های آن، مواد ضد درد طبیعی ‌هستند. شما می‌توانید هم از برگ‌های نعنا استفاده کنید و هم از عرق آن که در عطاری‌ها موجود است. بهتر است نعنا را به چای خود اضافه کنید.

سرکه سیب

اگر ‌می‌توانید سرکه سیب را برای درمان معده‎درد مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری از این سرکه را میل کنید. اسید موجود در سرکه سیب باعث کاهش هضم مواد نشاسته‌ای ‌می‌شود و نشاسته موجود را به سمت روده هدایت ‌می‌کند و سپس از بدن دفع می‌شود.

کیسه آب گرم یا حوله داغ

اگر معده‎درد داشتید؛ ‌می‌توانید از یک حوله داغ یا پد گرم یا کیسه آب گرم استفاده کنید. گرما باعث کاهش درد معده و همچنین کاهش حالت تهوع ‌می‌شود. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از گرما، ‌می‌تواند موجب آسیب دیدن پوست شما شود.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

۹ دیدگاه

  1. محسن ثابتی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۲۰ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات عالیتون

    پاسخ

  2. مهدی مختاری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  3. محمد حسن بیگدلی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

    سپاسگذارم از اطلاع رسانیتون

    پاسخ

  4. محسن محمدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ق٫ظ

    فوق العاده مطلب زیبا و مفیدی بود . مرسی

    پاسخ

  5. محمد نیکروش

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۲۳ ق٫ظ

    من همیشه از دارو استفاده میکردم

    پاسخ

  6. هایک

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۳۵ ب٫ظ

    درد معدمون برطرف شد?

    پاسخ

  7. سلیمی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۳:۳۷ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  8. محمد نیکروش

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب٫ظ

    استفاده کردم

    پاسخ

  9. زارع

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۱:۰۸ ب٫ظ

    بسیارررر عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…