عمارت‌ های فانتزی قصه‌ها که کپی‌شده از واقعیت هستند(قسمت دوم)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عمارت‌ های فانتزی

اگر فیلم‌های والت دیزنی یا شرکت‌های مشهور سازنده کارتون ها و قصه های فانتزی را در کودکی یا حتی بزرگ‌سالی دیده  و به سرزمین های رویایی آن قصه های سفر کرده باشید، حتما می دانید که این فضاهای رویایی و بعضا رمانتیک چقدر در ذهن و ضمیر کودکان سراسر دنیا نقش بسته اند.

نکته جالبی که در این جا قصد داریم مطرح کنیم این است که برخی از سرزمین ها و عمارت ها و قصرهای افسانه ای و خیالی در واقع خیلی هم خیالی نیستند و از مکان هایی در دنیای واقعی کپی برداری شده اند. در ادامه این مقاله از مجله خبری دلتا، به معرفی برخی از این موارد  (قسمت دوم) می پردازیم.

در جستجوی نیمو، Finding Nemo

برگرفته از:

پل بندرگاه سیدنی، استرالیا

عمارت‌های فانتزی

در یکی از انیمیشن های دیزنی بخشی از پل بندری سیدنی همراه با اپرای سیدنی مشاهده می شود. این مکان یکی از جاذبه های توریستی کشور استرالیاست و یکی از این عمارت‌ های فانتزی است.



شهر ممنوعه

برگرفته از:

پکن، چین

معماری

معماری پکن

مکان های فیلم برداری شده در انیمیشن مولان، انعکاسی از مکان های واقعی از شهر ممنوعه و عمارت‌ های فانتزی است. این شهر با دیوارهایی به دور آن محاصره شده است و ۶ دروازه دارد. شهر ممنوعه شهری قدیمی در پکن، پایتخت کشور چین است و یکی از مهم ترین دیدنی‌های تاریخی این کشور به شمار می‌رود.



گوژپشت نتردام- Hunchback of Notre Dame
برگرفته از:
کلیسای نتردام- پاریس، فرانسه

معماری های خاص

عمارت‌های فانتزی

کلیسای جامع نوتردام پاریس، کلیسای تاریخی و معروفی در جزیره سیته، میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. این کلیسا بامعماری به سبک گوتیک فرانسه ساخته شده است.



پیتر پن– Peter Pan  

برگرفته از:

بلومزبری- لندن، انگلستان

معماری انگلستان

معماری

بلومزبری منطقه ای مسکونی و مجلل در لندن است که در آن می توانید از مکان هایی مانند موزه بریتانیا، کتابخانه بریتانیا، محوطه دانشگاه لندن و مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی بازدید کنید.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…