سالمندان؛ رژیم غذایی را جدی بگیرند

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پژوهشگران دانشگاه هاروارد، در بررسی جدید خود دریافتند که استقلال فیزیکی افراد مسن با رعایت رژیم غذایی مناسب میسر خواهد بود.
استقلال فیزیکی افراد مسن

برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که رژیم غذایی می‎تواند به توانایی‌های جسمی‎حرکتی افراد و به‎خصوص سالمندان، کمک کند. به بیان ساده‌تر، با رعایت کردن یک رژیم غذایی درست، استقلال فیزیکی افراد مسن امکان‌پذیر می‌شود. منظور از استقلال فیزیکی، توانایی انجام امور شخصی، بدون کمک گرفتن از سایر افراد است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا؛ پژوهشگران دانشگاه هاروارد با همکاری بیمارستان زنان بیرمنگام، در پژوهش جدیدی اعلام کرده‎اند که رژیم غذایی سالم، در به دست آوردن توانایی‎های جسمی‎حرکتی و کاهش نواقص اعضای مرتبط، تقریباً تا ۲۵ درصد موثر است.

استقلال فیزیکی افراد مسن

“فرانسین گرودشتاین”، از نویسندگان این پژوهش، گفت: «رژیم غذایی، تأثیرات ویژه‎ای بر سلامت بدن دارد و می‌تواند توانایی فیزیکی بدن را در افراد مسن افزایش دهد. نکته جالب در مورد پژوهش ما این است که همه افراد می‌توانند با کمک رژیم غذایی، تا حدودی کارهای روزمره خود را مستقل انجام دهند. حتی اگر امکان تغییر کامل رژیم غذایی وجود نداشته باشد، افراد می‌توانند با برخی تغییرات کوچک در رژیم غذایی خود و مصرف بیشتر سبزیجات و خشکبار، به توانایی و کنترل جسمانی برسند.

گرودشتاین و همکارانش در این پژوهش، داده‌های مربوط به حدود ۱۳هزار نفر را، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، بررسی کردند. آن‎ها در ابتدای تحقیق خود، توانایی همه بیماران را در فعالیت‌هایی مانند رفتن به حمام، لباس پوشیدن، قدم زدن، خم شدن و بالا رفتن از پله‌ها ارزیابی کردند. داوطلبان، به پرسش‌نامه‌ای در مورد فعالیت‌های روزانه خود نیز پاسخ دادند.

ارزیابی‌های این بررسی، بر اساس یک معیار مشخص صورت گرفت و پس از ارزیابی رژیم غذایی هر فرد، رتبه‌ای به او اختصاص یافت. این معیار، مصرف بیشتر سبزیجات، میوه‌ها، دانه‌ها، خشکبار و اسیدهای چرب حاوی امگا ۳ و همچنین، مصرف کمتر نوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌های شیرین، گوشت قرمز، اسیدهای چرب ترانس و سدیم را شامل می‌شد.

پژوهشگران دریافتند کسانی که رتبه‌های بالاتری دارند و رژیم غذایی آن‌ها سالم‌تر است، تا ۲۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به نقص فیزیکی اعضای بدن قرار دارند.

نتایج این بررسی که بر مبنای گزارش‎های شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد، ممکن است اشکالاتی داشته باشد؛ اما از آن‎جا که این بررسی تاثیر رژیم غذایی بر سلامت افراد، به‎خصوص سالمندان را مورد بررسی قرار می‌دهد، نمی‌تواند چندان تأثیری بر نتایج آن داشته باشد.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

۶ دیدگاه

  1. اسا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

    مطالب عالی و جذاب

    پاسخ

  2. آسا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۳:۴۳ ب٫ظ

    مطالب عالی و جذاب

    پاسخ

  3. مهدی مختاری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  4. محمد حسن بیگدلی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

    بسیار عالی و با امید سلامتی همه پا به سن گذاشته ها

    پاسخ

  5. زارع

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۴۸ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  6. دانشي

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۴۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…