آینده بازار مسکن از نگاه کارشناسان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آینده بازار مسکن از نگاه کارشناسان

آینده بازار مسکن در حالی از زاویه سه دوربین مختلف مورد بررسی قرار گرفت که برداشت هر سه زاویه درباره آینده قیمت مسکن مشترک است.

دربرنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سه‌شنبه شب، تنی چند از کارشناسان، مشاوران املاک و انبوه‌سازان، آینده بازار مسکن را بررسی کردند. در این برنامه تلویزیونی به ‌رغم اینکه بازار مسکن را سه دوربین مختلف رصد و تحلیل می کرد، اما هر سه دوربین در مورد قیمت مسکن برداشتی مشترک ارائه کردند.

بهروز ملکی کارشناس مسکن، جمشید برزگر رئیس کانون انبوه‌سازان و حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این میزگرد، اعتقاد داشتند بازار مسکن ازمرحله رکود چندی است گذر کرده واکنون تحرکی بیشترنسبت به سال گذشته دارد، و به همین سبب  امسال افزایش نسبی معاملات را شاهد بوده‌ایم.

بنا بر اظهارات شرکت‌کنندگان در این میزگرد ،انتظار نمی رود قیمت مسکن تا پایان امسال جهش داشته باشد ، اما درعین حال پیش‌بینی کردند که روند افزایشی قیمت مسکن در آینده بازارقابل‌تصور است.

این سه گروه از رصدکنندگان بازار مسکن برداشت مشترک خود درباره قیمت مسکن را این‌ گونه اعلام کردند که با توجه به وضع کنونی بازار مسکن و متغیرهای بیرونی اثرگذار براین بخش اقتصادی، انتظار رشد قیمت مسکن تا پایان سال وجود دارد.

بنابر این تحلیل، میزان رشد قیمت مسکن تا پایان سال در محدوه نرخ تورم خواهد بود. ملکی در این باره توضیح داد در زمستان امسال نرخ تورم عمومی نقطه به نقطه به هر میزان باشد، به همان اندازه نیز قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش خواهد داشت.

در ماه گذشته نیز قیمت مسکن در تهران حدود ۱۰ درصد نسبت به آبان ۹۵ افزایش یافت که این میزان تقریبا معادل رشد تورم نقطه ‌ای درماه آبان بوده است.

به این ترتیب اظهارات شرکت کنندگان در میزگرد از آینده بازار مسکن که از سه زاویه وبا دوربین‌های متفاوت  ثبت شده، به یکی از پرسش های اصلی مردم مبنی بر میزان رشد قیمت مسکن، پاسخی مشترک می دهد که ،هرگونه افزایش شدید قیمت در ماه‌های آینده بعیدبه نظر می رسد.

درخواست فوری وام ساخت

برزگر، رئیس کانون انبوه‌سازان نیز دراین نشست اعلام کرد: تحرک معاملاتی در بازار مسکن تهران بیشتر است و رشد معاملات به میزانی که در تهران انجام می شود ، دردیگر شهرها درجریان نیست.

وی با بیان اینکه با آغازپرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت در سال گذشته توسط بانک عامل بخش مسکن، تعداد ساخت‌وساز افزایش یافت و رشد منفی ساخت‌وساز پس از ماه‌ها رکود متوقف شد.

این در حالی است که بانک عامل بخش مسکن با وجود استقبال انبوه‌سازان، ناگهان پرداخت این تسهیلات را متوقف کرد.

به گفته برزگر،در صورتی که همچنان از پرداخت این تسهیلات خودداری شود، اثر نامطلوب آن به طور مستقیم متوجه بازار مسکن خواهد شد. اقتصاد آن لاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…