جادوی نور مخفی در زیباتر شدن آشپزخانه

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کارهای هیجان‌انگیزی که می‌توان برای زیباتر کردن دکوراسیون هر بخشی از خانه انجام داد نورپردازی مخفی است. با نورپردازی در آشپزخانه، نه‌تنها میزان نور و روشنایی آن را افزایش می‌دهید، بلکه جلوه‌ای منحصربه‌فرد و زیبا هم به خانه خواهید بخشید.
نور مخفی در آشپزخانه

نورپردازی فضاهای اصلی خانه مثل آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد. نور مخفی در آشپزخانه ترفندی است که می‌توان به کمک آن فضای آشپزخانه را زیباتر و برجسته‌تر کرد. این مدل نورپردازی روی سقف، دیوار و زیر کابینت‌ها با ال ای دی نواری قابل اجرا است. در این مقاله از دلتامگ می‌توانید با انواع این نورپردازی زیبا آشنا شوید.

انواع نور مخفی در آشپزخانه

استفاده از نور مخفی می‌تواند ظاهر و عملکرد آشپزخانه را بهبود ببخشد. این نوع نورپردازی به دکوراسیون آشپزخانه یک حس مدرن و زیبا می‌بخشد. روش‌های اجرای نور مخفی متفاوت است و بسته به سبک دکوراسیون و میزان روشنایی مد نظر شما انجام می‌شود. در زیر تعدادی از انواع نور مخفی در آشپزخانه را می‌توانید مشاهده کنید.

نورپردازی زیر کابینت

در این نوع نورپردازی، چراغ‌ها در زیر کابینت‌های آشپزخانه نصب می‌شوند و نور مستقیم کمی روی سطح کابینت‌ها می‌تابد. این نوع نورپردازی برای ایجاد جذابیت بصری در آشپزخانه بسیار مناسب است. نور مخفی زیر کابینت، روی میز کار و کانتر آشپزخانه را روشن می‌کند و از این جهت علاوه بر زیبایی، جنبه عملکردی خوبی هم دارد.

نورپردازی زیر کابینت آشپزخانه

نورپردازی زیر جزیره آشپزخانه

درصورتی‌که آشپزخانه شما دارای جزیره باشد، می‌توانید نورپردازی را زیر جزیره انجام دهید. این نور مخفی می‌تواند به آشپزخانه‌ شما زیبایی و استایل خاصی ببخشد و همچنین جزیره را متمایز و برجسته کند. روشن شدن سطح جزیره به شما کمک می‌کند که در نور بهتری آشپزی کنید یا غذا میل کنید.

نورپردازی سقف

در یکی از انواع نور مخفی در آشپزخانه، نوارهای نور در بالای سقف آشپزخانه نصب می‌شوند و نور مناسبی روی تمام فضا پخش می‌کنند. این نوع نورپردازی می‌تواند به تسلط بیشتر نور در فضای آشپزخانه کمک کند و فضا را باز و روشن‌تر به نظر برساند. در کنار نور مخفی سقف می‌توانید از انواع لوستر و چراغ سقفی برای روشنایی بهتر سقف استفاده کنید.

نورپردازی داخل کابینت‌ها

یکی دیگر از انواع نور مخفی در آشپزخانه، نورپردازی در داخل کابینت‌ها است. می‌توانید نوارهای نور مخفی یا لامپ‌ها را در داخل درهای کابینت یا دیوارهای داخلی کابینت نصب کنید که با هر بار باز و بسته کردن کابینت‌ها به روشنایی موردنیاز دست پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  با این روش به راحتی جای سوختگی روی موکت را از بین ببرید!

نورپردازی زیر طاقچه یا قفسه‌ها

اگر آشپزخانه شما دارای طاقچه است، می‌توانید نورپردازی را در قسمت زیر طاقچه انجام دهید. این نوع نورپردازی به تمرکز نور در قسمتی از آشپزخانه که می‌خواهیم برجسته‌تر به نظر برسد، کمک می‌کند. قفسه‌های باز با نوار ال ای دی، یک نوع عنصر تزئینی در فضای آشپزخانه، نشیمن و اتاق خواب محسوب می‌شوند.

نور مخفی زیر قفسه‌های آشپزخانه

نکات مهم نور مخفی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه یا هر فضای دیگری باید مطابق اصول خاصی انجام شود. فضا نباید بیش از حد روشن شود. همچنین فضاهای تاریک، دلگیر و کسل‌کننده به نظر می‌رسند. با رعایت نکات زیر، می‌توانید نور مخفی استاندارد و خوبی برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید:

از منابع نوری باکیفیت استفاده کنید

  • در نظر گرفتن تعداد مناسب نوارها یا لامپ‌های روشنایی بسیار مهم است.
  • در نصب نوارها یا لامپ‌های مخفی به نیازهای روشنایی و امنیت موردنیاز خود نیز توجه داشته باشید.
  • بهتر است کار نور مخفی سقف را به یک نصاب ماهر بسپارید.
  • رنگ نور انتخابی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • انتخاب نور سفید به تنهایي، فضا را بیمارستانی جلوه می‌دهد. رنگ بیش از حد زرد هم چشم را اذیت می‌کند. البته در اینجا بیشتر افراد سلیقه‌ای رفتار می‌کنند.

سخن پایانی

نور مخفی در آشپزخانه، نقش تکمیل‌کننده را بر عهده دارد. از این نظر مهم است که به چه شکل اجرا شود. نور زیاد فضای آشپزخانه شما را شکل رستوران‌های درجه ۳ می‌کند. رعایت تعادل در دکوراسیون داخلی حرف اول را می‌زند. بهتر است برای انجام کارهای مربوط به نورپردازی، از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

یک نظر

  1. ناشناس

    1 آبان 1402 در 4:30 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…