خانه بخریم یا صبر کنیم ، پرسش خریداران و پاسخ مشاوران

۶
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحولات فضای کلی اقتصاد و به‎خصوص بخش مسکن در ابتدای سال 98، خریداران مسکن را دچار این پرسش اساسی کرده است که خانه بخریم یا صبر کنیم؟ پاسخ به این سوال از زبان مشاوران دلتا می‌تواند تا حد زیادی راه‎گشای خریداران و فروشندگان باشد.
خانه بخریم یا صبر کنیم

 خریداران مسکن این روزها با یک سوال اساسی درگیرند و آن این است که خانه بخریم یا صبر کنیم؟ فروشنده‌های مسکن نیز به شکلی دیگر درگیر این پرسش‌ها هستند و از طرفی با هدف تبدیل به احسن، زمان مناسب برای معامله سودآور خود را انتظار می‎کشند.

مجید طاهری، سرپرست فروش آژانس املاک دلتا ۸۵۰ در گفت‌وگو با مجله دلتا، درباره پیش‌بینی آینده بازار مسکن در سال ۹۸ گفت: «همان‎طور که در اکثر تحلیل‌ها و اظهارنظرهای مسئولان و کارشناسان بازار مسکن گفته شده است، اعلام وضعیت مشخص، نه فقط در بازه زمانی بلندمدت، که حتی در کوتاه‎مدت نیز  مطابق با واقعیت نیست.»

وی در ادامه افزود: «دلیل این اتفاق، فضای کلی اقتصاد کشور است که مسکن بخش مهمی از آن را تشکیل داده و دست فعالان را بابت پیش‌بینی و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری بسته است.»

در نیمه اول سال خانه بخریم یا صبر کنیم؟

سرپرست فروش آژانس املاک دلتا ۸۵۰، در مورد بهترین اقدام خریداران در این مقطع زمانی گفت: «توصیه ما به خریداران واقعی، یعنی قشری که خرید مسکن را به عنوان تامین سرپناه و نه سرمایه‌گذاری، در اولویت قرار داده‌اند؛ این است که حتماً در نیمه اول سال خرید را نهایی کنند. یعنی اگر امروز نسبت به خرید خانه اقدام کنند، به‎صرفه‌تر از ماه آینده خواهدبود.»

خانه بخریم یا صبر کنیم؟

این کارشناس فروش، در رابطه با اقدام منطقی فروشندگان در شرایط فعلی نیز گفت: «طبیعی است که فروشنده همیشه در پی افزایش قیمت باشد، اما در مورد دسته‌ای از فروشندگان که مایل به خرید مسکن با متراژ بیشتری نسبت به قبل هستند، حتماً باید مورد جایگزین را از پیش، نهایی کنند. هم‎اکنون، شرایط به نحوی نیست که بتوان ریسک کرد.»

افزایش ۲۰ درصدی قیمت ملک، یعنی حداقل ۱۰۰ میلیون

وی در پایان، در خصوص این مطلب که برخی مسئولان برای سال ۹۸ وعده ثبات می‌دهند و حداکثر افزایش قیمت را مطابق با تورم ۲۰ درصدی می‎دانند، گفت: «به فرض این‎که این ادعا صحیح باشد، باز هم افزایش قیمت قابل توجه خواهدبود. وقتی متوسط قیمت ملک در تهران ۹ تا ۱۰ میلیون تومان است، برای یک واحد ۵۰ متری باید ۵۰۰ میلیون هزینه کرد، حال اگر ۲۰ درصد تورم را هم به آن اضافه کنیم، این عدد به ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد. طبیعی است در متراژ‌های بیشتر و مناطق بالای شهر، این ۲۰ درصد تا یک میلیاردتومان هم خواهدبود.»

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

۶ دیدگاه

  1. محمد حسن بیگدلی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۴۴ ب٫ظ

    عالی بود
    سپاسگذارم

    پاسخ

  2. آزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. فروزش

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

    ارزشمند بود

    پاسخ

  4. ملکی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    تاحدودی قیمتها در حال تغییر است ولی چشم گیر نیست

    پاسخ

  5. ساجدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

    خرید ملک بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستش

    پاسخ

  6. امیر زندمنش

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…