بیماری‌هایی که با نوشیدن آب کنترل می‌شوند

۸
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با نوشیدن آب، می‌توانید بعضی از بیماری‌ها را کنترل کنید.
78770 بیماری‌هایی که با نوشیدن آب کنترل می‌شوند

مطالعات نشان می‌دهند کم‌آبی بدن می‌تواند به اختلالات رفتاری منجر شود و بر عملکرد شناختی، میزان تمرکز و هوشیاری تأثیر بگذارد. حتی بعضی از سردردها ناشی از کم‌آبی بدن هستند؛ بنابراین با نوشیدن آب می‌توانید یک دسته از بیماری‌ها را کنترل کنید. درمان با آب، یکی از سالم‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود.

آسیب کلیوی

مصرف آب، به اندازه کافی می‌تواند به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک کند. آب، به رقیق کردن اسیدی که منجر به سنگ کلیه می‌شود، کمک می‎کند. همچنین با مصرف آب می‌توانید خود را از انواع عفونت‌ها و سموم دور نگه دارید. از سوی دیگر، مطالعات نشان می‌دهند نخوردن آب به مقدار لازم، ممکن است یکی از عوامل پرخطر ابتلا و پیشرفت بیماری مزمن کلیوی باشد.

فشار خون بالا

فشار خون بالا می‌تواند ریسک سکته و مشکلات دیگر را افزایش دهد. بدن برای حفظ تعادل مایعات، به سدیم وابسته است. سدیم نیز موجب افزایش فشار خون می‌شود. کم‌آبی بدن موجب بسته شدن عروق خونی میکروسکوپی شده و فشار به رگ‌ها و مویرگ‌ها  را بیشتر کرده و فشارخون را افزایش می دهد؛ بنابراین برای پیشگیری از فشارخون بالا، به اندازه کافی آب بنوشید.

آرتروز

آرتروز، ناشی از التهاب مفاصل و با علائمی نظیر خشکی دردناک، تورم و مشکل شدن تحرک، همراه است. اگر به مدت طولانی بدن دچار کم‌آبی شود؛ توانایی مفاصل کاهش می‌یابد و یا دردناک می‌شود. مصرف آب به میزان کافی باعث روان‌سازی مفاصل می‌شود و ساییده شدن آن‌ها را کاهش می‌دهد.

یبوست

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر، داشتن تحرک فیزیکی و نوشیدن آب می‌تواند به کنترل یبوست کمک کند. به گفته محققان، کم مصرف کردن آب، با یبوست مرتبط است. پس برای حرکت روده‌ها، نوشیدن آب را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که شروع روز با نوشیدن یک لیوان آب می‌تواند سرعت متابولیسم را تا ۲۴ درصد افزایش دهد. سرعت بالاتر متابولیسم، موجب افزایش سرعت هضم می‌شود.

آب درمانی

تب

وقتی تب دارید، بدن دچار کم‎آبی می شود. زیاد آب بنوشید تا میزان مایعات از دست‌ رفته بدن به تعادل برسد. یادتان باشد که کم‌آبی می‌تواند موجب تشدید علائم تب شود. در واقع، آب‎درمانی یک تب‌بر موثر است.

عفونت‌ روده

لایه تشکیل‌ شده در دیواره روده باید پاکسازی شود. آب، این کار را انجام می‌دهد. پاکسازی روده موجب دوری از عفونت‌ها می‌شود و جذب مواد مغذی را در طول روز سریع‌تر می‌کند.

در نظر داشته باشید که نوشیدن ۲ لیتر آب در روز، درست و ایدئال است. زیاده‌روی در نوشیدن آب هم می‌تواند موجب مسمومیت شود. این مشکل در اثر کاهش میزان سدیم و سایر الکترولیت‌های بدن بروز می‌کند.

منبع: مهر نیوز

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا دیدن کنید.

۸ دیدگاه

  1. محمد حسن بیگدلی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    اموزنده بود

    پاسخ

  2. فردین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۲۸ ب٫ظ

    بسیار زیبا بود

    پاسخ

  3. آزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  4. ملکی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

    کاملا مفید و عالی مخصوصا از این به بعد که هوا گرمتر میشود باید نوشیدن اب رو فراموش نکنیم.

    پاسخ

  5. سیامک مودت

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  6. ستوده

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  7. محسن محمدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  8. علی طاهری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    عالی، من خودم مشکل فشار خون رو با آب درمانی تا حدی حل کردم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…