شکوه و زیبایی خلیج فارس را در این نقطه ایران ببینید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سواحل ماسه‌ای درخشان، منحصربه‌فردترین مناظر غروب و طلوع خورشید، آب‌های زلال و شفاف تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعی زیبای ساحل پارسیان هرمزگان است.
ساحل پارسیان هرمزگان

یکی از اعجاب‌انگیزترین سواحل ایران زیبای ما، ساحل پارسیان هرمزگان است که با داشتن مناظر بی‌نظیر و استثنایی، به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های توریستی کشور تبدیل شده است. همراه مجله گردشگری دلتا این ساحل شگفت‌انگیز کشورمان را بهتر بشناسید.

ساحل پارسیان هرمزگان، یکی از زیباترین سواحل ایران

ساحل پارسیان در استان هرمزگان واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در جنوب ایران است. این ساحل در غربی‌ترین قسمت هرمزگان قرار گرفته و به‌عنوان یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل خلیج‌فارس بسیار موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی است. گاوبندی نامی است که پیش‌تر بر روی این ساحل بوده؛ ولی از سال ۱۳۸۶ نام ساحل پارسیان بر روی این نقطه از ایران گذاشته شده است.

غروب آفتاب ساحل

ساحل پارسیان هرمزگان همچنین دارای قدمتی طولانی است. قدمت سکونت در این نقطه بر اساس سفال‌ها و کوزه‌های یافت شده و حفاری‌های باستان‌شناسی انجام شده به ۱۴۰۰ سال هم می‌رسد.

شن‌های سفید و طلایی این ساحل در زیر نور آفتاب درخشش چشمگیری دارند و دل هر تماشاگری را می‌ربایند. از طرفی موقعیت جغرافیایی این ساحل باعث شده که غروب آفتاب در پس دریای نیلگون خلیج‌فارس بسیار جذاب و چشم‌نواز باشد.

آب‌وهوای این نقطه از جنوب برعکس سایر نقاط گرم و شرجی جنوب کشور، بسیار مطبوع و دلپذیر است. شب‌های ساحل پارسیان خنک و دلپذیر است و برای فرار از گرما ایده‌آل‌ترین مقصد جنوب شناخته می‌شود.

آبهای زلال

امکانات تفریحی و ورزشی ساحل پارسیان هرمزگان بسیار متنوع و مدرن است. ورزش‌های آبی، قایقرانی، غواصی با مربی مجرب و جت اسکی، تنها بخشی از امکانات تفریحی این منطقه است. همچنین، امکانات اقامتی، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متنوعی نیز در این منطقه وجود دارد.

در ساحل پارسیان هرمزگان، بازارهای محلی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات محلی گوناگون و فراوانی را می‌توان یافت. در این بازارها می‌توانید محصولات محلی مانند حصیربافی، صنایع‌دستی هرمزگان، محصولات دریایی تازه و غیره خریداری و تهیه کنید.

کوه‌های رنگی

جزیره قشم، یکی از جزایر زیبای خلیج‌فارس است و دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری است به‌راحتی با قایق از این جزیره قابل‌دسترسی است. همچنین بازدید از شهر بندرعباس که پایتخت استان هرمزگان است، می‌تواند تجربه جالبی باشد. شهر بندرعباس دارای بازارهای محلی، بناهای تاریخی مانند قلعه بندرعباس و مسجد میرجاوه، موزه‌ها و جاذبه‌های دیگری است که شما می‌توانید در طول سفرتان به ساحل پارسیان آنها را نیز ببینید.

ساحل پارسیان هرمزگان با زیبایی طبیعی، آب‌وهوای خوب و امکانات گردشگری مناسب، به‌عنوان مقصدی محبوب برای تفریح و استراحت در خلیج‌فارس شناخته می‌شود. با تماشای غروب آفتاب در ساحل، لذت‌بخش‌ترین لحظات را تجربه خواهید کرد.

صدفهای ساحل

پیشنهاد مطالعه: مطلب با رفتن به این دره، سفر به ماه را تجربه کنید را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۳۰ ق٫ظ

  2. حسین

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۰۰ ق٫ظ

    من بندرعباس رفتم ولی به این ساحل زیبا بعلت عدم آشنایی نرفتم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون از حضورتون دوست عزیز🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۰۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۰۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ در ۲:۲۹ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…