زیباترین موسیقی‌های دنیا را اینجا بشنوید

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تابه‌حال به آهنگ‌های زیبا و فوق‌العاده گوش‌نواز موسیقی‌دان برجسته تاریخ اتریش، موتزارت افسانه‌ای گوش کرده‌اید؟ دلتان می‌خواهد در یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فستیوال‌های موسیقی دنیا شرکت کنید؟
جشنواره هنری زالتسبورگ

جشنواره هنری زالتسبورگ یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی اروپا در اتریش است که توسط بنیاد بین‌المللی موتزارت از سال ۱۹۲۰ تا به امروز برگزار می‌شود. همراه مجله گردشگری دلتا با این فستیوال زیبای اروپایی آشنا شوید.

موتزارت کیست؟

ولفانگ آمادئوس موتسارت یا به گفته برخی موتزارت متولد ۱۷۵۶ میلادی در شهر سالزبورگ اتریش است که به‌واسطه ساخت قطعات موسیقی منحصربه‌فرد و زیبایی که می‌ساخته، به یکی از بزرگ‌ترین نوابغ موسیقی کلاسیک دنیا تبدیل شده است.

موتزارت کیست

 

موتزارت در سن ۷ سالگی اولین سمفونی و در سن ۱۲ سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. در سن ۵ سالگی در تمام اروپا او را به‌عنوان یک نابغه موسیقی نوظهور می‌شناختند و شهرتش در سراسر دنیا پیچیده بود. این نابغه موسیقی افسانه‌ای حتی پیش از رسیدن به سن ۱۲ سالگی نوازنده‌ای چیره‌دست در پیانو، ویولن و ارگ بود. موتزارت در سال ۱۷۹۱ در شهر وین اتریش زندگی را بدرود گفت.

جشنواره هنری زالتسبورگ

سال‌ها پس از مرگ این نابغه موسیقی بنیادی در اروپا شکل گرفت که به بنیاد بین‌المللی موتزارت شهرت یافت. این بنیاد در سال ۱۸۷۷ تصمیم به برگزاری جشنواره‌هایی برای یادبود و بزرگداشت موتزارت افسانه‌ای کرد که بعدها به یکی از باشکوه‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های موسیقی جهان تبدیل شد.

جشنواره

این جشنواره‌ها به‌صورت نامنظم برگزار می‌شدند و در سال ۱۹۱۰ میلادی به طور کامل لغو شدند. تا پایان جنگ جهانی بنیاد بین‌المللی موتزارت چند بار دیگر برای برگزاری این جشنواره‌ها تلاش کرد؛ اما نتیجه‌ای حاصل نشد. بالاخره در سال ۱۹۲۰ میلادی جشنواره هنری زالتسبورگ بر روی پله‌های کلیسای جامع شهر سالزبورگ پس از سال‌ها دوباره به اجرا درآمد.

نخستین اپرایی که در جشنواره هنری زالتسبورگ اجرا شد دون‌ژوان موتسارت بود که در ۱۹۲۲ میلادی با رهبری ریچارد استراوس به روی صحنه رفت.

شهر سالزبورگ

جشنواره هنری زالتسبورگ یا فستیوال سالزبورگ که از نام زادگاه موتزارت گرفته شده، جشنواره‌ای است که هر تابستان از روز اول ژوئیه به مدت پنج هفته در کشور اتریش و در شهر سالزبورگ برگزار می‌شود. هر سال بیش از ۲۰۰ برنامه­ هنری با بیش از ۲۵۰۰۰۰ بیننده در مدت پنج تا شش هفته این جشنواره مهم هنری و موسیقی را جشن می‌گیرند و زیباترین کارهای نمایشی و موسیقی خود را به اجرا در می‌آورند.

فستیوال همگانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا شهر زیر آب یوناگونی همان آتلانتیس گمشده است؟ را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۴۷ ب٫ظ

    موسیقی ادبیات قلب است، از جایی شروع می شود که سخن پایان یابدوموسیقی زبان جهانی بشر است♥️ سپاسگزارم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      ممنون از نگاه زیبای شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۲۴ ق٫ظ

  4. فاطمه

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۷ ب٫ظ

    واقعآ جالب بود.وجزوعجایبهاوباورنکردنی.چطور هزاران سالها در داخل اقیانوس خراب نشدن اون زمانها امکانات

    پاسخ

    • عاطفه

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۵۱ ب٫ظ

      اقیانوس کجا بودعاموومن یکبار دیگه متن راخوندم فکر کردم اشتباهی خوندم🤭نظرت زیر همون مطلب بزارخوو😬

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…