هشدار! زیاد به همسرتان پیامک ندهید!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیشتر افراد تصور می‌کنند پیام دادن زیاد به همسرشان دلیل بر خوب بودن رابطه‌شان است اما واقعیت چیز دیگری است و بد نیست بیشتر در این خصوص بدانید.
ارسال بیش از حد پیامک به همسر

بعضی‌ها ممکن است فکر کنند که ارسال بیش از حد پیامک به همسر و کنترل کردن او نشان از نگرانی و شک آن‌هاست. اما آیا واقعاً مهم است که در طول روز چند پیام به همسرمان بفرستیم؟ شاید تصور کنیم که اگر همیشه پیام بدهیم و همسرمان نیز به همه پیام‌هایمان پاسخ دهد، به این معنی است که رابطه ما در حال پیشرفت است. در واقع، این پیام‌ها ممکن است نشان دهنده این باشند که به دلیل برخی از نگرانی‌ها، می‌خواهیم در طول روز با همسرمان در ارتباط باشیم یا به طور دقیق‌تر، او را کنترل کنیم. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

بیایید صادق باشیم؛ ارسال بیش از حد پیامک به همسر می‌تواند استرس‌زا باشد و این نیاز به ارتباط همیشگی را تضمین نمی‌کند. بنابراین، ممکن است در برخی موارد این ارتباطات ممکن است ضروری نباشد. برای رسیدن به یک تعادل سالم در رابطه، بهتر است نیازها و ترجیحات هر دو طرف را به طور صادقانه بررسی کنیم و سعی کنیم با هم به یک توافق برسیم.

آیا ارسال بیش از حد پیامک به همسر، کار صحیحی است؟

آیا ارسال بیش از حد پیامک به همسر، کار صحیحی است؟

پیامک هایی که برای همسرمان ارسال می‌کنیم، باید با توجه به نیازها و ترجیحات هر دو طرف باشد و در صورت نیاز به فضای شخصی و آرامش همسرمان احترام بگذاریم.
ارسال بیش از حد پیامک به همسر به عنوان روش اصلی ارتباطات، ایده‌آل نیست. اما در اوایل دوران نامزدی و شروع زندگی مشترک، وسوسه ماندن در تماس با همسرتان در طول روز می‌تواند نرمال و قابل قبول باشد. اما در کل، این یک عادت سالم نیست و ممکن است منجر به کم کردن استقلال و بازدهی منفی در زندگی روزمره شما شود. ارسال بیش از حد پیامک به همسر می‌تواند بر روابط شما تأثیر منفی داشته باشد، بنابراین باید به آن توجه کنید و راهکار مناسبی را پیش بگیرید.

پیامک‌های مکرر در طول روز ممکن است نشانه‌ای از وابستگی غیرمنطقی در رابطه باشد و منجر به مشکلاتی شود. باید به این فکر کنید که روزی امکان ارسال این پیامک‌ها را نداشته باشید؛ چه اتفاقی برای شما می‌افتد؟ ممکن است دنیایتان خالی و ساکت شود و این موضوع می‌تواند منجر به احساس غم و مشکلات روانی شما شود.

در برابر ارسال بیش از حد پیامک به همسر انتظار دارید که در همان لحظه به شما پاسخ دهد، ممکن است بدون آگاهی، او را تحت فشار قرار داده باشید. اگر همسرتان درگیری‌های مهمی داشته باشد و نتواند به موقع به پیامک شما پاسخ دهد، ممکن است در استرس و فشار قرار بگیرد.

این وضعیت به مرور غیرقابل تحمل برای همسرتان خواهد شد و ممکن است ارزش شما را در نظر او کم کند. بنابراین، بهتر است به سرعت این عادت را ترک کنید. برای داشتن روابط بهتر با همسر تفاوت دلبستگی با وابستگی در روابط عاشقانه چیست؟ را بخوانید.

نتیجه تحقیقات چه می گوید؟

جالب است بدانید که در یک مطالعه، مردان ادعا کردند که بین تعداد پیام‌هایی که به همسرشان می‌فرستادند و پایداری روابطشان، ارتباط منفی وجود دارد. به عبارت دیگر، ارسال بیش از حد پیامک به همسر، باعث کاهش رضایتشان از رابطه می‌شود و از این وضعیت راضی نبودند. از طرف دیگر، زنان بیشتر از مردان علاقه دارند که صحبت‌های حساس و درگیری‌هایشان را از طریق پیامک انجام دهند.

اگر احساس می‌کنید بیش از حد به یکدیگر پیام می‌دهید، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر احساس می‌کنید بیش از حد به یکدیگر پیام می‌دهید، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر عادات پیامک فعلی شما و همسرتان صحیح نیست، نباید از ایجاد تغییرات لازم بترسید. شما می‌توانید به سادگی به او توضیح دهید که به دلیل ارسال پیام‌های مداوم، بهره‌وری کمتری دارید و دوست دارید کمتر پیامک ارسال کنید تا فرصت برای انجام کارهای مهم روزمره‌تان داشته باشید. به او بگویید که می‌توانید برای ابراز احساسات و بحث درباره موضوعات حساس، زمانی که کنار هم هستید، لحظات بهتری بسازید. اینگونه می‌توانید بهتر با هم ارتباط برقرار کنید و رضایت یکسانی از رابطه‌تان حفظ شود.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از روانشناسی چرا بعضی افراد همیشه شاد هستند؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  2. علیرضاخان فارس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۴۴ ب٫ظ

    ممنونم ازمطالب خوبتون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور و همراهی شما دوست عزیز 🌹

      پاسخ

  3. آرتین زارعی

    ۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

    بسیار اموزنده

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۰۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…