جوش‌های خود را با مواد خانگی از بین ببرید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد، جوش‌های روی پوست است. افراد می‌توانند برای درمان این جوش‌های آزاردهنده، از مواد خانگی استفاده کنند.
از بین بردن جای جوش در خانه

برای از بین بردن جای جوش در خانه می‌توانید از برخی مواد خانگی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که هر پوست ممکن است به طرز متفاوتی به مواد واکنش نشان دهد، بنابراین قبل از استفاده از هر راهکار خانگی، پوست خود را تست و در صورت بروز حساسیت یا تحمل شرایط نامطلوب، استفاده از آن را متوقف کنید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

از بین بردن جای جوش در خانه

در ادامه چند راهکار خانگی برای از بین بردن جای جوش را برایتان معرفی می‌کنیم:

  •  از بین بردن جای جوش در خانه با آلوئه‌ورا: از ژل آلوئه‌ورا تازه استخراج شده می‌توانید بر روی جای جوش‌های خشک و التهابی استفاده کنید. آلوئه‌ورا خاصیت التیام بخشی و ضدالتهابی دارد و می‌تواند به تسریع فرایند بهبود پوست کمک کند.
  •  از بین بردن جای جوش در خانه با عصاره لیمو: عصاره لیمو می‌تواند باعث روشن‌شدن و کاهش لکه‌های تیره جوش شود. اما باید با احتیاط استفاده شود؛ زیرا لیمو ممکن است پوست را حساس کند و به ایجاد تحریک و سوزش در پوست منجر شود. قبل از استفاده، بهتر است پوست را تست و در صورت وجود وضعیت نامطلوب، استفاده از مواد را متوقف کنید.
  •  از بین بردن جای جوش در خانه با عسل: عسل خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده دارد و می‌تواند به درمان جای جوش‌ها کمک کند. با استفاده از یک قطره‌ عسل تازه بر روی جای جوش ماساژ دهید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم بشویید.

 از بین بردن جای جوش در خانه با عسل

  • عصاره خیار: عصاره خیار دارای خواص آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده است. می‌توانید با ترکیب عصاره خیار با عسل و روغن نارگیل، ماسکی طبیعی برای درمان جای جوش تهیه کنید. مخلوط را به طور یکنواخت بر روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید، سپس با آب گرم شست‌وشو دهید.
  •  از بین بردن جای جوش در خانه با گردو: پودر گردو را با عسل مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود. این خمیر را به طور ملایم بر روی جای جوش ماساژ دهید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم شست‌وشو دهید.
  • پاپایا: پاپایا یا آلوئه‌ورا را به‌صورت تازه برش داده و ژل داخل آن را روی جای جوش بمالید. به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم شست‌وشو دهید.
  •  از بین بردن جای جوش در خانه با چای سبز: پاکت چای سبز را در آب جوش قرار دهید تا چای آماده شود. سپس پاکت را در یخچال قرار داده و وقتی خنک شد، آن را روی جای جوش بمالید. به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم شست‌وشو دهید.

 از بین بردن جای جوش در خانه با چای سبز

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب هرگز این مواد را به پوستتان نزنید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۰:۴۵ ق٫ظ

  2. Arslan

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۵۸ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۸:۴۶ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  3. آرتین زارعی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

    بسیار عالی و آموزنده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…