ماجراجویی در دل آمازون ایران

4
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جایی در دل جنگل خانیکان نوشهر، رودخانه‌ای سرکش از دل دره‌ای تنگ می‌‌گذرد. درختان بلند کهنسال در بالای دره به سوی هم دست دراز کرده‌اند و نور آفتاب به سختی از لابه‌‌لای شاخ و برگ‌‌ها به کف تنگه می‌رسد.
تنگه خیرودکنار

تنگه خیرودکنار یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا در استان مازندران و در شمال ایران است. این تنگه با آبی زلال و روشن، صخره‌های بلند و باریک و طبیعتی دل‌ فریب به‌ عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در ایران شناخته می‌شود. همراه دلتامگ سفری به این نقطه زیبای ایران داشته باشید.

خرید ویلا در شمال

چرا باید به دیدن تنگه خیرودکنار رفت؟

تنگه خیرودکنار از دیدنی‌های نوشهر و در دل جنگل‌های این شهر واقع شده است و به تنگه دار نیز شهرت دارد. ویژگی بارز این تنگه، آبی روشن و آب‌های روان آن است که در میان صخره‌ها جاری می‌شود و مناظری بسیار زیبا را ایجاد می‌کند. صخره‌های بلند و سخت اطراف تنگه، علاقه‌مندان به کوهنوردی و صخره‌نوردی را به چالش فرامی‌خواند.

خرید ویلا در نوشهر

تفریحات آمازون ایران چیست؟

علاوه بر طبیعت فوق‌العاده زیبا، تنگه خیرودکنار دارای پل‌های سنگی قدیمی است که به دوران صفویه و قاجار بازمی‌گردد. این پل‌های سنگی به آبشارهای کوچک و مناظر طبیعی دیدنی منتهی می‌شوند. تنگه خیرودکنار به دلیل زیبایی طبیعی، آب‌ و هوای مطبوع و فضای آرامش‌بخش، مقصدی محبوب برای تفریح و گردشگری است. گردشگران می‌توانند در اطراف تنگه قایقرانی کنند و از فعالیت‌هایی مانند کمپینگ، پیاده‌روی و عکاسی لذت ببرند.

از جمله فعالیت‌هایی که می‌توان در اطراف تنگه خیرودکنار انجام داد، می‌توان به کوهنوردی در تپه‌ها و کوهستان‌های اطراف، پیاده‌روی در مسیرهای طبیعت‌گردی، عکاسی از زیبایی‌های طبیعت و بازدید از آثار باستانی و تاریخی در نزدیکی تنگه اشاره کرد. با وجود زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوان تنگه خیرودکنار، مراقبت و حفظ محیط‌ زیست و عدم تخریب طبیعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین زمان سفر به آمازون ایران کی است؟ دلتامگ

بهترین زمان سفر به آمازون ایران

این تنگه در هر فصلی از سال زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما فصل بهار و تابستان جذابیت بیشتری می‌یابد. در فصل بهار، با گل‌های رنگارنگ و ارتفاعات پوشیده از گیاهان سرسبز و خزندگان، این تنگه به یک باغ طبیعی تبدیل می‌شود. در تابستان، هوای خنک تنگه همه را به گردش و استراحت دعوت می‌کند. همچنین، تنگه خیرودکنار محلی برای انجام ورزش‌های آبی مانند شنا و البته با رعایت قوانین ایمنی است. هنگامی که در رود قدم می زنید و آب تا زانوی شماست ممکن است در قدم بعدی تا گردن در آب فرو بروید. به همین دلیل باید بسیار مراقب باشید و بهتر است در فصل‌های پربارش مسیر خود را سمت این دره کج نکنید!

مطلب پیشنهادی:  ضد عفونی کردن هوای خانه با چند روش آسان

چگونه به آمازون ایران برویم؟

این تنگه در جنوب شرقی نوشهر، جنوب نجارده و امیررود و غرب چلک قرار دارد. فاصله این تنگه از تهران حدود 153 کیلومتر است. اگر می‌خواهید به این دره سرسبز پوشیده از مخمل سفر کنید باید ابتدا به نوشهر بروید. فاصله نوشهر از این تنگ تنها 13 کیلومتر است و سپس از این شهر تابلوهای راهنمایی را دنبال کنید. مسیر رسیدن به این تنگه کاملا آسفالت است. در ابتدای این تنگ شما می توانید قدم در خنکای طبیعت گذاشته و پس از پیمودن مسیر برعکس رود به صخره هایی برسید که از روی آنها می‌توان به داخل آب شیرجه زد.

چگونه به آمازون ایران برویم؟ دلتامگ

سخن پایانی

در نزدیکی تنگه خیرودکنار، روستاها و مناطق روستایی دیدنی دیگری نیز وجود دارند که بازدید از آنها فرصت خوبی را برای آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم محلی برایتان فراهم می‌کند. در صورتی که قصد اجاره یا خرید خانه در نوشهر را دارید، می‌توانید از آگهی‌های موجود در سایت ملکی دلتا دیدن نمایید.

4 دیدگاه

  1. یوسف سلیمانی

    11 شهریور 1402 در 4:53 ب.ظ

    تنگه‌دار در روستای کشکسرا یا کوشکسرا نوشهر قرار داره

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      18 شهریور 1402 در 11:18 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  2. ناشناس

    22 بهمن 1402 در 1:20 ق.ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    26 بهمن 1402 در 9:22 ب.ظ

    انشاالله اگه عمری بود بهار باید برم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…